Canyon Grand Canyon AL SLX 9.0 vs Cube Reaction SL

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
TechRider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 08:03

Beste Mensen,

Als fervent wielrenner merk ik dat 's winters de MTB echt wel een gave tijdsbesteding is :wink:.
Momenteel rijd ik een Scott Scale 20 26" (2011). Laatst weer de Bart Brentjens classic mee gedaan en kom er achter dat chainsuck (triple) en een minder makkelijk klimmen dan een 29" mij naar een nieuwe 29" bike voert.
Ondanks dat de Scale een echte racebak is heb ik niet het idee dat ik dat perse weer wil. Daarnaast is carbon absoluut geen voorwaarde. Wat ik wel heb gemerkt is dat de boel snel slijt en goede onderdelen een belangrijk argument zijn om voor te gaan. Eigenlijk is XT of gelijkwaardig een must.

Nu ben ik mijn keuze aan het beperken tussen:

https://www.canyon.com/nl/mtb/grand-can ... x-9-0.html" onclick="window.open(this.href);return false; (2018 Model)
11,6kg veel XT behalve remmen. Remkabel onderzijde buitenkant frame (minder). Mavic MA wielset

https://www.cube.eu/nl/2018/bikes/mount ... mint-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
12,7kg veel XT behalve cassette en ketting, remkabel binnendoor. Eigen merk velgen met Deore naven.

Beide dezelfde voorvork.

Uitslag vlngs Competitive Cyclist Fit Calc
Fit Style The XC Fit
standover height range
33.6 - 34.3 inches
virtual top tube length
23.9 - 24.3 inches
stem length
10.2 - 11.8 cm
BB saddle position
79.8 - 81.4 cm
saddle handlebar
56.2 - 57.8 cm

Wat is jullie mening wat de betere fiets is met in acht nemen dat ik nu een Scale 20 rijd.
Kromkommer
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 september 2017, 20:00

Zelf heb ik de Cube Reaction SL 2018 en dat is een heerlijke fiets.
Deze heb ik wel bij een lokale fietsenwinkel gehaald en niet via internet. Dus inclusief opmeten zodat ik de juiste framemaat heb. Daarbij is er een langere stuurpen op gezet.
Komende van een 26" Specialized FSR Comp XC uit 2001 (die het nog steeds doet maar goed versleten is) moet ik zeggen dat het een heel verschil is. Dankzij de wielmaat rolt het een stuk gemakkelijker. Het verschil in remmen (blokjes vs schijven) is ook heel groot. Ik heb nu een hardtail genomen omdat mijn fietsstijl anders is tegenover vroeger. De Cube past daar heel goed bij.
De fiets is netjes afgewerkt, voelt stevig aan ook als ik flink door een bocht ga en zit wat betreft geometrie perfect. Het brede stuur is wel wennen en misschien dat ik daar nog wat vanaf haal.
Het schakelen gaat soepel en als je geen te steile hellingen hebt dan zou je zelfs met 1x12 goed uit komen. Ik schakel zelden voren naar het kleinere tandwiel.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Hou de factory sale van canyon goed in de gaten. Stom toevallig daar gisteren een fiets voor mijn vrouw gekocht (2017 model 9.9 AL SLX) met nagenoeg dezelfde specs (dtswiss M1900 wielen ipv mavic, wat volgens mij alleen maar een verbetering is), voor 1299 euro. Volgens mij wordt het aanbod momenteel regelmatig ververst.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie