Specialized Epic Expert 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
lennartb82
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53

Tijd voor wat nieuws. Kwam hem nog niet tegen in een sys dus bij deze.

Op het stuur na (raceface met 2cm rise) is alles origineel. Vooralsnog geen noodzaak om te vervangen. Het was even zoeken waar deze op voorraad was. Verschillende dealers gaven aan pas in feb 2018 te kunnen leveren. Wellicht nog een iets soepeler zadel.

Mainspecs:

FRAME Specialized FACT 11m, full carbon frame, XC Geometry, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel
VORK RockShox SID 29 w/ Brain, tapered alloy steerer, bottom-adjust Brain Fade, Solo Air, 110x15mm Maxle® Stealth thru-axle, 100mm of travel, 42mm offset,
VELGEN Roval Control Carbon, 22mm internal width, tubeless-ready
CRANKSTEL Truvativ Stylo, 6K alloy, Boost™ 148, 24mm spindle
TANDWIELEN Alloy Eagle 32T
AANDRIJVING SRAM GX Eagle, trigger, 12-speed 10-50
REMMEN SRAM Level TL, hydraulic disc, organic pads
ZADEL Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm

De pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door lennartb82 op di 17 oktober 2017, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

:-q Mooi ding! stoere kleurstelling ook
Rouge baste
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2016, 14:53
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp FSC 2017

Strakke bak! :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zendmast als zadelpen en een enorme stuurpen - ben jij nou zo lang of is je fiets wat te klein?

Voor de looks maakt het niet uit, want het is een mooi ding!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Ik denk dat hij erg lang is.
Frame is een XL als ik het goed zie.
Al staat het zadel wel weer voorop.

Maar mooie fiets.
Een van de weinig geslaagde kleurstellingen van Specialized dit jaar.
Alleen de uni-kleuren vind ik mooi, die mengsels vind ik niets.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
lennartb82
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53

Ik ben idd 1.96 lang (zadelhoogte 84,5) lange benen... stuurpen is 10cm (allemaal standaard lengte :-) ) wel mijn pro stuurpen gebruikt. Bij mijn vorige epic heb ik er een iets kortere pen opgezet (was 11) maar nu voelt het redelijk compact aan (model is ook iets verbouwd). De rise in het stuur vindt met name mijn rug erg fijn, daarom snel weer teruggezet.

Het is inderdaad de XL, anders moet er letterlijk een zendmast op, ondanks alles nog 1cm over tot de "minimum insertion" van de zadelpen.

Kleurcombinatie van deze was inderdaad ook de enige die mij aansprak. Het is persoonlijk natuurlijk maar een rood/gele fiets met glittertjes zie je mij niet op gaan... Afgelopen weekend bij test the best de zwart/blauwe gezien, viel me ook iets tegen.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

lennartb82 schreef:Ik ben idd 1.96 lang (zadelhoogte 84,5) lange benen... stuurpen is 10cm (allemaal standaard lengte :-) ) wel mijn pro stuurpen gebruikt. Bij mijn vorige epic heb ik er een iets kortere pen opgezet (was 11) maar nu voelt het redelijk compact aan (model is ook iets verbouwd). De rise in het stuur vindt met name mijn rug erg fijn, daarom snel weer teruggezet.

Het is inderdaad de XL, anders moet er letterlijk een zendmast op, ondanks alles nog 1cm over tot de "minimum insertion" van de zadelpen.

Kleurcombinatie van deze was inderdaad ook de enige die mij aansprak. Het is persoonlijk natuurlijk maar een rood/gele fiets met glittertjes zie je mij niet op gaan... Afgelopen weekend bij test the best de zwart/blauwe gezien, viel me ook iets tegen.
ik vind de paarse s-works erg gaaf... Maar deze ook!

Zeer mooie bike, die moet geweldig bevallen!
bij test the best de nieuwe epic gereden en vooral de brain2.0 achter is een fijn ding!
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Mooie bak.
Als je zadel echter idd zo ver naar voren moet staan zou ik voor een zadelpen zonder setback kiezen.
Beetje trickie namelijk zoals je zadel nu op je zadelpen zit.
wolff
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 10 september 2013, 15:26
Mijn mountainbike: Edelsten

Mooie fiets, en specialized heeft de fietsen op een paar cruciale punten verbeterd.
Wat ik dan weer niet begrijp... dat ze de naven van de wielen hebben aangepast. Standaard hebben de Roval carbon wielen DT Swiss naven, dat hebben ze hier aangepast naar de standaard naven van specialized... deze zijn toch een stuk minder. Maar verder erg strakke fiets!
lennartb82
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53

Dat van die naven ben ik me ook bewust van. De Pro versie heeft wel de DT naven (met dezelfde velgen), de expert niet. Er moet iets overblijven om die 1000 verschil te verklaren hè tussen de 2 modellen :-)

Hij fietst trouwens ook heerlijk. Los van een hoop details was hetgene dat me het meeste opviel dat hij zich een stuk minder ingraaft in mul zand. Zal ongetwijfeld te verklaren zijn maar niet te vergelijken met mijn camber.
josvveen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 30 juni 2010, 21:50

Pracht kar :-q
Gang is alles.
Plaats reactie