Production Privee Shan no 5

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Steel is real ook in full suspension, Shan No 5

https://www.pinkbike.com/news/productio ... n-no5.html

Deze zou ik met alle plezier eens de Hackleberg trail naar beneden sturen
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

gaaf
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Dik apparaat idd, maar een stalen bike met een PF bb is wat mij betreft een no-go!
Ride a bike!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik bouw mijn bikes zelf op en pressfit is een minpuntje. Maar op het lijstje van criteria voor selectie van een frame komt dat niet voor. Het heeft geen invloed op de “ride”. YMMV.

Is het officieel een trend? “Onze” Herman en Project 12, Cotic, Starling, Shan, Proudfoot, Matchstick, Swarf, BTR, Curtis, en Stanton is ook bezig. Ze zijn echt overal, maar vooral de Britten lopen er mee weg lijkt het.

Enjoy!!

De Shan ook in geel trouwens
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Heckler40 op ma 16 oktober 2017, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Staal is gewoon mooi spul voor een fietsframe natuurlijk. Relatief laagdrempelig om zelf mee te beginnen, de fully van "Herman" was het tweede frame dat hij ooit bouwde! Ik ken hem toevallig goed en heb hem er vaak mee zien rijden, dat frame krijgt genoeg voor de kiezen ;-)
Ik denk dat velen hier hun stinkende best zullen moeten doen om hem (naar beneden) bij te houden :)
Mij lukt het niet...

En ondanks alle merken die je noemt is het gebruik van staal -zeker voor fullies- ook een manier om je te onderscheiden van de grote massa alu en carbon. Je hebt per definitie iets aparts als je met een stalen fully onderweg bent, vaak voor prijzen die niet hoger liggen dan die van alu frames die in veel grotere aantallen gemaakt worden.

Ik juich het stalen fully verschijnsel iig toe, deze PP ziet er ook prima uit!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Opvallend wel dat (edit:) bijna al die stalen frames monopivots zijn....
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

baron062 schreef:Opvallend wel dat (edit:) bijna al die stalen frames monopivots zijn....
Verenstalen achterbrug oid?

Scheelt wel weer een paar scharnierpunten en met de huidige dempers
is de pompwerking theoretisch minimaal.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

JAAAA deze is ook schitterend. Ik heb sinds kort de stalen Cotic Rocket MAx, een 29er 140 mm Boost frame. Wat een heerlijk apparaat is dat toch en zoveel stijver dan mijn alu Rocky.
Vind de ontwikkelingen als staal liefhebber ook erg leuk. Het doet mij meer als ik de mooie slanke buizen zie dan die oversized carbon buizen met allerlei bochten erin.

@Baron, ik vond dat wel een voordeel bij mijn keuze, mono of singlepivots, qua onderhoud en slijtage kan dat mits lagers goed geplaatst toch wel wat schelen, of het aan stijfheid beter is weet ik niet, mijn gevoel zegt van wel.

Nog geïnformeerd naar deze en de Stanton in mijn zoektocht naar een stalen fully, de Stanton is nog geen leverdatum bekend, de Shan zat weer iets boven de prijs van de Cotic, waardoor ik in de Cotic een upgrade aan demper heb gedaan.

Zie regelmatig via andere kanalen mooie plaatjes van deze Shan voorbijkomen, keep them coming! :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Rilson schreef:Ik heb sinds kort de stalen Cotic Rocket MAx, een 29er 140 mm Boost frame. Wat een heerlijk apparaat is dat toch en zoveel stijver dan mijn alu Rocky.
Vind de ontwikkelingen als staal liefhebber ook erg leuk. Het doet mij meer als ik de mooie slanke buizen zie dan die oversized carbon buizen met allerlei bochten erin.
Dit dus - ik vind 'm mooier dan de hier gepresenteerde Shan! Voor mij staat-ie hoog op de emmerlijst.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Dit is zeker een zeer begerenswaardige bike.

Vind de fiets in het geel mooier uitkomen dan die in het zwart op de 1e afbeelding. Plaatje is erg mooi geschoten met de achtergrond van de pub.

De Cotic is ook een erg mooi exemplaar. :-q

Nog maar even sparen voordat de alu superfly vervangen kan worden :tong :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, zo ook die laatste zin ;)
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

En toch is het allemaal niet (veel) duurder dan een doorsnee aluminium of carbon frameset hoor. Hangt voornamelijk van je merkkeuze af.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Heckler40 schreef:Is het officieel een trend? “Onze” Herman, Cotic, Starling, Shan, Proudfoot, Matchstick, Swarf, BTR, Curtis, en Stanton is ook bezig.
Vergeet Project12 niet!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Lars, helemaal gelijk, post is aangepast. :-q

Mooie discussie. Ik ben van de liefhebbers van het staal club.

In mijn bike historie zijn dat tot nu toe vooral hardtails en starre bikes. Ik heb wel een beetje een gespleten karakter. Ik ben namelijk ook (voorheen) professional in composieten en surfplanken zelfbouwer. Ik kan ook voor mooi uitgevoerd Carbon warm lopen. Zo ben ik eerst voor de Carbon Tallboy en recent voor de Ripley gegaan voor mijn volgeveerde bikes.

Maar met deze ontwikkelingen in de markt kriebelt het. En sinds ik zelf een flink aantal kilo,s “kwijt” ben fiets ik ook veel makkelijker omhoog. Nu kan het volgende project wel eens een stalen ros voor de echte trails worden.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

In dat opzicht was een van mijn eerste full suspensions een originele S-Works FSR. Stalen voorkant, alu achterkant. Zo ongeveer de enige fiets waar ik spijt van heb hem verkocht te hebben. Niet dat die nu nog rijdbaar zou zijn, maar om aan de muur te hangen is het nog steeds een kunstwerkje!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie