14-okt-2017 Rijssen, Waypoint GPS ATB marathon 130km

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Let op!
Vertrektijden van de groepen zijn omgedraaid dit jaar!
Recreatief – 0820 uur
Sportief – 0830 uur
Fanatiek – 0840 uur
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Rayb81 schreef:Bedankt voor de uitleg, ik hou hem in het achterhoofd mocht het een beetje knap weer zijn.
Dat is het!
Al aardig wat inschrijvingen via Fietssport, daar komen die via de ntfu nog bij op gok ik?
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik heb geen idee, ik ben niet van de organisatie.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik wil gewoon om 8 uur starten en zie wel als er een groepje aansluit om met elkaar te rijden. 40 min wachten is anders best lang. :-D
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

hanjovdberg schreef:Ik wil gewoon om 8 uur starten en zie wel als er een groepje aansluit om met elkaar te rijden. 40 min wachten is anders best lang. :-D
Tja, je kan ook 40 minuten later komen ;-) 8 uur starten is best vroeg :lol:
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
johnny boy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 27 oktober 2006, 18:29
Mijn mountainbike: S-Works Epic 29er

Hoe uitgebreid is de verzorging? Ook sportdrank aanwezig, of alleen water?
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

johnny boy schreef:Hoe uitgebreid is de verzorging? Ook sportdrank aanwezig, of alleen water?
Ff mailen naar info@tourclubrijssen.nl
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou dat zit er weer op :)
Een best mooie tocht met toch ook wel veel rechte stukken en behoorlijk wat gravel en of asfalt. Viel me iets tegen eigenlijk. De verzorging was top en de pastamaaltijd was heerlijk.

Opbouwende feedback:
- op lastige punten toch wat pijlen misschien?
- in het begin wat meer paden waar je in kan halen > nu zat ik het eerste deel van de groene route achter een behoorlijk tragere groep. Dat is niet zo erg maar de manier waarop de mooie flowtrails werden genomen :(
- van mij mag de afstand korter en meer bos en single track (maar ik hou dan ook van het echte pure mtb’en) :tong

Op deze manier is 130km trouwens wel goed te doen. Met een gemiddelde van rond de 24 km/h gaat het natuurlijk wel wat sneller. Helaas liep mijn garmin net voor de 1e post vast en ben ik dat deel van de route kwijt :~

Genoten van het prachtige weer en de fantastische herfstkleuren. Zo is het bos toch echt het mooist.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

ATB GPS Marathon over 130 km. 3 overdekte stops, warme maaltijd na afloop, douches, fiets afspuiten, toiletten onderweg. Op de stops is voldoende eten en drinken (ook warme bouillon) beschikbaar.

Bovenstaande klopte dit jaar dus toch mooi niet!
Geen overdekte stops (was ook niet persee nodig maar dat weet je niet van te voren), toiletten onderweg.... in de bosjes denk ik? Ergens las ik nog iets over "heldenonthaal", dat was dan blijkbaar alleen als je in een grote groep fietste want toen ik aankwam rond 16.30, werd ik wat wazig aangekeken bij de finish. Toch was het een leuke tocht maar de info vooraf was niet geheel passend bij hetgeen geboden werd.

Overigens heb ik heerlijk gefietst, af en toe een paar kilometer aangesloten bij anderen maar toch voornamelijk alleen. 130 op deze manier was prima te doen, inderdaad aardig wat verhard maar soms ontkom je er niet aan om routes mooi aan elkaar te knopen.

Volgend jaar weer... daar moet ik nog even over nadenken. Juist omdat de tocht nu prima in mijn opbouwschema voor de 200 past, heb ik hem gefietst.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

De stops waren toch echt wel overdekt... Het café, de luifel van de camper en het partytentje. Ok, het was geen luxe, maar wel overdekt ;-) Toen ik naast de camper stond te kanen, rook ik dat je daar ook je grote behoefte op het toilet kon doen... Alleen de laatste stop had dus geen toilet. Heldenonthaal kreeg ik van mijn Garmin die zei dat ik had gewonnen ;-) Volgend jaar weer van de partij! Nieuwe routebouwer dan en ik verwacht hem iets zwaarder...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Heldenonthaal heb ik ook niet gehad. We zaten met een stuk of 8 man. De rest was nog niet binnen bleek. Wel een aantal die de afstand verkort hadden tot 90km. Sterker nog als ik uit nieuwsgierigheid en omdat ik nog even naar het toilet moest niet naar de kantine was gegaan had ik de hele pastamaaltijd gemist. Leek alsof ze nog geen mensen verwachten. Pasta was daarentegen nog wel heerlijk vers en warm.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Ik zou eigenlijk een groot deel van deze route nog wel een keer willen fietsen. In mijn beleving waren er niet veel stukken waar je normaliter niet met je mtb mag komen, toch? Of heb ik dat helemaal verkeerd en waren er juist veel stukken waar je echt niet mag rijden? Ik heb al gekeken op mijn strava, wil natuurlijk niet daar fietsen waar het niet toegestaan is.

Iemand enig idee of het mogelijk is een stuk van die route nogmaals te fietsen?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

sjuutje1969 schreef:Ik zou eigenlijk een groot deel van deze route nog wel een keer willen fietsen. In mijn beleving waren er niet veel stukken waar je normaliter niet met je mtb mag komen, toch? Of heb ik dat helemaal verkeerd en waren er juist veel stukken waar je echt niet mag rijden? Ik heb al gekeken op mijn strava, wil natuurlijk niet daar fietsen waar het niet toegestaan is.

Iemand enig idee of het mogelijk is een stuk van die route nogmaals te fietsen?
Heb je de gpx file? Dan gewoon fietsen en netjes de borden volgen waar je niet gewenst bent alternatief zoeken.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Ja, ik heb hem vorig jaar gefietst en de gpx file staat op strava. Zo had ik het inderdaad ook bedacht :)

Anders moet ik zo lang wachten, oktober "mag" ik anders pas weer haha
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Het tussentijds fietsen van deze tocht is niet meer gelukt. Daarom start ik maar weer gewoon deze maand, past wederom mooi in mijn trainingsschema voor de D200 in december :D
Plaats reactie