Ik heb een idee voor een Mtb show op youtube

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
PaganiProductions

Rayb81 schreef:Ja het camerawerk was beter.
Maar de muziek eronder maakt het niet echt fijn om naar te kijken.

De intro moet echt beter.
Er is zoveel in geknipt, er worden zoveel zinnen afgekapt dat het niet te volgen is.

En zoals eerder gezegd, neem de intro en outro op in een hoekje zonder rommel op de achtergrond :p
Ik ben nog niet zo goed met een intro opnemen dan moet ik gewoon genoeg dan leer het vanzelf net als mountainbiken.
PaganiProductions

Prulleman schreef:camera werk is al een stuk beter! enige wat me nog een beetje stoort is de shots ingezoomd doorlopen langs de camera, en je op dat moment eigenlijk niks zinnigs meer ziet, misschien een startnummer of iemand zijn been ofzo. (te closeup dus).

Het is wel weer mooi als je een rijder een lang stuk volgt maar dan kan je beter je shot eerder afbreken (uitzoomen is denk ik ook niet de oplossing)
Daar heb je ook gelijk maar helaas is niet altijd mogelijk omdat het overal open genoeg en iedere wedstrijd parcours is weer anders.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

PaganiProductions schreef: Nu ben al tijdje aan het denken om eigen merchandise te maken om dit nieuwe youtube kanaal een beetje wat geld er te verdienen .....
Een Pagani action figure. :-D
PaganiProductions

Dice Oldskool schreef:
PaganiProductions schreef: Nu ben al tijdje aan het denken om eigen merchandise te maken om dit nieuwe youtube kanaal een beetje wat geld er te verdienen .....
Een Pagani action figure. :-D
Spaar ze allemaaal
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dice Oldskool schreef:
PaganiProductions schreef: Nu ben al tijdje aan het denken om eigen merchandise te maken om dit nieuwe youtube kanaal een beetje wat geld er te verdienen .....
Een Pagani action figure. :-D
:lol:

Whoehoe help Pagani de winter door ? , misschien leuk om daar een filmpje over te maken op je betalende , vol gepropte merchandise kanaal ?

Ouch ,wie gaat daar nu knaken voor betalen?

:lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
PaganiProductions

Het is wel voor onze sport uit eindelijk
Overal heen gaan voor te filmen kost wel geld ik zwijg maar over camera spullen etc.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:Het is wel voor onze sport uit eindelijk
Overal heen gaan voor te filmen kost wel geld ik zwijg maar over camera spullen etc.
Wat dat betreft is de interesse in de wedstrijdsport maar heel gering. Deelnemersaantallen zijn beperkt, publiek trekken ze ook nauwelijks. Misschien dat inderdaad goede beelden van de sport een breder publiek trekken en de aandacht dus toeneemt. Maar ik vrees dat je een achterhoede gevecht aan het leveren bent. Niet te veel moeite voor doen. Maar als jij het leuk vindt om te volgen, dan moet je het zeker niet laten!

Richt je dus eerder op tips voor toerders: rijtechniek, sleutelen, leuke plekken, evenementen (toertochten, beurzen, testevenementen), daar is het grote publiek in geïnteresseerd. En als je dat goed doet, dan zijn er vast wat bedrijfjes in de fietswereld die jou daarin iets willen sponsoren!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:Het is wel voor onze sport uit eindelijk
Overal heen gaan voor te filmen kost wel geld ik zwijg maar over camera spullen etc.
Wat dat betreft is de interesse in de wedstrijdsport maar heel gering. Deelnemersaantallen zijn beperkt, publiek trekken ze ook nauwelijks. Misschien dat inderdaad goede beelden van de sport een breder publiek trekken en de aandacht dus toeneemt. Maar ik vrees dat je een achterhoede gevecht aan het leveren bent. Niet te veel moeite voor doen. Maar als jij het leuk vindt om te volgen, dan moet je het zeker niet laten!

Richt je dus eerder op tips voor toerders: rijtechniek, sleutelen, leuke plekken, evenementen (toertochten, beurzen, testevenementen), daar is het grote publiek in geïnteresseerd. En als je dat goed doet, dan zijn er vast wat bedrijfjes in de fietswereld die jou daarin iets willen sponsoren!
Dat ik allemaal gaan doen hoor.
Maar wil eerst klein beginnen het liefst niet teveel afhankelijk zijn van youtube.
ik denk zelf dat heel veel mensen niet weten dat er mountainbike/cyclocross wedstrijden zijn.
Er word ook weinig reclame voor gemaakt dus ook niet bekend
Kijk bijvoorbeeld eens naar het nk autocross wat nu bekend begint te worden bij het grote publiek.
Wat voor die tijd eigenlijk wat minder bekend was.
Aan wielrennen word zat aandacht aan besteed.
Ga in 2 december fietsen testen ook een cyclocross bike en 2 mtb's
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

wat betreft de merchandise.. pas op dat het niet meer kost dan het oplevert, je zal namelijk zooi moeten kopen en bedrukken, en dan hopen dat iemand het koopt.
Het is een leuke hobby en je zal ook ongetwijfeld een aantal vaste subscriber weten te scoren, maar ik zie niet de potentie van bv GMBN.. Ik denk dat je ook realistisch moet blijven en beseffen dat je hier nooit meer mee gaat verdienen dan een paar centen banner inkomsten... (maybe)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

my 2 cents.

Je camerabeelden schokken tijdens het renderen. -
Je praat tijdens het filmen. -
2 geluidsstromen door elkaar. -
Ruim je kamer eens op voordat je gaat filmen.-

Tips.
* Controleer je beelden en kort het in. 4 - 5 minuten max per film. Bij langer is de interesse allang weg.
* Spreek je commentaar in nadat het filmpje klaar is. Oefen dit en spreek de tekst 10tallen keer in
voordat je het in een film gebruikt.
* Gebruik een laken als achtergrond.
* koop een statief (marktplaats.)
* richt je op één soort sport en wordt er beter in. (Je doet nu RC, autocross en tig andere dingen.)
* Wees kritisch, goed voor jou is vaak niet goed genoeg.

* Zoek tips van andere Joeptoep kanalen en doe er wat nuttigs mee.
bronnen van inspiratie zijn er genoeg. Bijv. de intro van https://www.youtube.com/watch?v=smDVOjy ... rlPjfGL1Ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Jens Jacobs. Old man Fat Bike.

Maar for Fr@ck sake. Doe er wat mee want je hebt nog héél veel te leren.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
PaganiProductions

Prulleman schreef:wat betreft de merchandise.. pas op dat het niet meer kost dan het oplevert, je zal namelijk zooi moeten kopen en bedrukken, en dan hopen dat iemand het koopt.
Het is een leuke hobby en je zal ook ongetwijfeld een aantal vaste subscriber weten te scoren, maar ik zie niet de potentie van bv GMBN.. Ik denk dat je ook realistisch moet blijven en beseffen dat je hier nooit meer mee gaat verdienen dan een paar centen banner inkomsten... (maybe)
Dat weet ik verwacht ik ook niet.
PaganiProductions

Pat. schreef:my 2 cents.

Je camerabeelden schokken tijdens het renderen. -
Je praat tijdens het filmen. -
2 geluidsstromen door elkaar. -
Ruim je kamer eens op voordat je gaat filmen.-

Tips.
* Controleer je beelden en kort het in. 4 - 5 minuten max per film. Bij langer is de interesse allang weg.
* Spreek je commentaar in nadat het filmpje klaar is. Oefen dit en spreek de tekst 10tallen keer in
voordat je het in een film gebruikt.
* Gebruik een laken als achtergrond.
* koop een statief (marktplaats.)
* richt je op één soort sport en wordt er beter in. (Je doet nu RC, autocross en tig andere dingen.)
* Wees kritisch, goed voor jou is vaak niet goed genoeg.

* Zoek tips van andere Joeptoep kanalen en doe er wat nuttigs mee.
bronnen van inspiratie zijn er genoeg. Bijv. de intro van https://www.youtube.com/watch?v=smDVOjy ... rlPjfGL1Ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Jens Jacobs. Old man Fat Bike.

Maar for Fr@ck sake. Doe er wat mee want je hebt nog héél veel te leren.
Ik heb een statief neem de tips zeker wat mee.
En ik vind het leuk om van alles te doen en te filmen ben allround en ben ook nog een fotograaf.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

“Jack of all trades, master of none.”
Vorsprung durch Pedantik.
PaganiProductions

Alien schreef:“Jack of all trades, master of none.”
Op een ding richten is saai kan best goed filmen.
Maar omdat ik nogal een druk leven met van alles nog en ook nog een fulltime baan ernaast
Ben ik vaker wat slordig geweest met edit werk is het vaker slechter dan het zou kunnen zijn en vaker ben ik ook nog gejaagd.
Maar ik ben van mening dat fiets wedstrijden wat relatief nieuws voor mij en ook een leuke uitdaging.
En hoe dat het beste in beeld te brengen maar ik kan natuurlijk niet spannender maken dan het is.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

PaganiProductions schreef:Op een ding richten is saai kan best goed filmen
Zie tip: wees kritisch.

Want wat jij vindt van:"Best goed filmen." Daar zijn de
meningen dus flink over verdeeld.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gesloten