XC fully voor rugpatient

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

SpeedyZ schreef:Ik rij overigens al jaren tot volle tevredenheid op verschillende fullies en merk dat voor mij de verleiding om op mijn zadel te blijven zitten (en dus niet mijn benen te gebruiken als schokdemper) kleiner is op een racefully (met een wat gestrektere zit) dan op een tourfully waar je houding meer rechtop is.
Maar dan zeg je toch dat de klappen op een tourfully dus minder hard door komen?! Is dus sowieso ontlastender voor je rug!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

Lars TB schreef:
SpeedyZ schreef:Ik rij overigens al jaren tot volle tevredenheid op verschillende fullies en merk dat voor mij de verleiding om op mijn zadel te blijven zitten (en dus niet mijn benen te gebruiken als schokdemper) kleiner is op een racefully (met een wat gestrektere zit) dan op een tourfully waar je houding meer rechtop is.
Maar dan zeg je toch dat de klappen op een tourfully dus minder hard door komen?! Is dus sowieso ontlastender voor je rug!
Nee, ik zeg dat de houding op een tourfully mij meer uitnodigt om op mijn zadel te blijven zitten en mij dus minder uitnodigt om mijn benen als schokbreker te laten werken. Anders gezegd: een racefully dwingt je om actiever te rijden. Een tourfully nodigt uit tot luier rijden.

Voor de duidelijkheid, als je op je zadel zit komen de schokken harder in je rug door dan wanneer je niet op je zadel zit en je benen gebruikt.
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

Hierbij een linkje van mijn fietsmeting een paar jaar geleden. Aan de hand van deze meting heb ik mijn zadel iets verlaagd, maar toen kreeg ik last van mijn knieën

https://vimeo.com/238040490
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

Op zich ben ik wel gecharmeerd van een Neuron Al 7 of 8. Wat zijn eventueel nog goede alternatieven voor een fully op de Nederlandse paden rond de 2000,-?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

https://www.cube.eu/2018/bikes/mountain ... reen-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is 1 van de weinige in het zelfde segment (€2.399,-). Maar ten opzichte van de Neuron 8.0 is het nadeel van de Cube de duidelijk mindere vork.

Dan bieden andere internetmerken nog vergelijkbare fietsen. Denk bijvoorbeeld aan Rose: https://www.rosebikes.de/bike/rose-grou ... aid:884157" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder zijn er weinig fietsen die voor dat geld hetzelfde bieden. Je zou kunnen kijken bij wat specialer spul, merken als Kona, dan rijd je wat uniekers bijvoorbeeld.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

uote="Vroemm"]Op zich ben ik wel gecharmeerd van een Neuron Al 7 of 8. Wat zijn eventueel nog goede alternatieven voor een fully op de Nederlandse paden rond de 2000,-?[/quote]

Bij radon bikes hebben ze nu mooie aanbiedingen
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Luc151 schreef: Bij radon bikes hebben ze nu mooie aanbiedingen
+1, die zat ik ook net te bekijken.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Ze hebben ook een hele mooie 27.5+ fully
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

En een overjarige Epic Comp??

Of deze Giant Anthem2 Giant Anthem 2 Seizoensopruiming
€ 1.839,00
http://link.marktplaats.nl/m1198787456? ... ialbuttons
Plaats reactie