Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

gaisdergerman schreef:Is er ergens een livestream vanuit nl te kijken?
Mijn bericht van gisteren niet gezien?
"Morgen (14-10) de Brico-cross in Kruibeke rechtstreeks op VTM. Hier te zien middels de livestream van VTM.
Op de deelnemerslijst ook Thomas Pidcock. Ben benieuwd naar zijn optreden tussen de grote vedetten."
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tsja, wederom geen maat op VDP, begon met een klein gaatje dat Wout niet dicht kreeg en daar elke rondje 3 seconden bij tot Woutje brak ...... Pidcock lekker brutaal in de groep volgers, wordt een grote maar waarschijnlijk niet in het veld ben ik bang.
Vandaag mogen de mannen weer de wei in.

Hoe lang blijven de Vlamingen Wout nog aanspreken met "de Wereldkampioen" .... klinkt inmiddels wel een beetje genant.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

yo-eddy schreef: Vandaag mogen de mannen weer de wei in.

Hoe lang blijven de Vlamingen Wout nog aanspreken met "de Wereldkampioen" .... klinkt inmiddels wel een beetje genant.
De wei? Vandaag meer het zand in! Heb nog geen livestream gevonden. Anders wel een ruime samenvatting op Sporza tussen 17 en 18 uur.
Vanaert heeft te titel Wereldkampioen tot hij die eventueel kwijt raakt in Valkenburg. Tot die tijd blijf je hem , niet alleen de Vlamingen, terecht met WK aanspreken.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tsjibiti schreef: Vanaert heeft te titel Wereldkampioen tot hij die eventueel kwijt raakt in Valkenburg. Tot die tijd blijf je hem , niet alleen de Vlamingen, terecht met WK aanspreken.
Het zou de commentatoren dan sieren als ze Mathieu met Nederlands kampioen aanspraken ..... hoewel "Kampioen" alleen ook wel zou volstaan :bier: :winkie:

Het begint gewoon een beetje sneu te klinken, dat "de wereldkampioen dit en de wereldkampioen dat" de druk wordt er groter door om ook wereldkampioen waardig te koersen. Iets meer respect voor wat VdP presteert zou ze sieren.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Op SEBN kanaal 5 begint om half 2 een livestream. Zullen eerst de vrouwen zijn, mannen starten pas om 3 uur toch.

Vind ze toch best respectvol over VdP spreken op VTM eigenlijk, en elke presentator zal toch enigszins chauvinistisch zijn ten opzichte van een rijder uit eigen land. Dat hoort er een beetje bij.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Vooral genoten van de oudste kleinzoon van Raymond Poulidor die het meest op die grote vedette lijkt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

deefdeef schreef:Op SEBN kanaal 5 begint om half 2 een livestream. Zullen eerst de vrouwen zijn, mannen starten pas om 3 uur toch.

Vind ze toch best respectvol over VdP spreken op VTM eigenlijk, en elke presentator zal toch enigszins chauvinistisch zijn ten opzichte van een rijder uit eigen land. Dat hoort er een beetje bij.
Ze spreken ook wel respectvol over zijn persoon, maar dat continue zeveren over de "Wereldkampioen" en dat hij nog 2% beter moet en dat hij eraan komt etc etc etc... ze insinueren zo dat van Aert in topvorm intrinsiek beter zou zijn dan VdP .... Accepteer gewoon dat een VDP in vorm door niemand te kloppen is en heb daar respect voor, hij is heer en meester en alleen pech of een vormdip kunnen hem stoppen. Probeer van hem te genieten net als dat iedereen (mijzelf incluis) voorheen kon genieten van Sven Nijs.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

De Kuil van Zonhoven: iedereen gaat lichtjes in de remmen om af te dalen..
Vandaag heb ik VdP zien bijtrappen in de afdaling!!..
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ben het wel beetje met yo-eddy eens ,maar dat zal idd chauvinisme zijn. Was toch wel beetje spannend door de mindere start van MvdP. Lars van der Haar ook weer op podium :-q . Pidcock gaat een grote worden, dat zie je nu al : Suprised : .

@ TaurineR, hoe was het om zelf een rondje te doen, lijkt mij ook leuk. Maar is mij wat te ver weg :roll: .
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ik ben gewend om toertochten +3uur te rijden op behoorlijke snelheid.
Zo'n cross, 3 rondjes op een ingekort parcours, is 20 minuten ontploffen van begin tot eind!
Vooral het draaien en keren op de schuine kant van de dijk vond ik trickie.(zal wel aan mij liggen)
Ik had er een gemiddelde hartslag van 168, wat toch netjes is voor een 60plusser!
>> Juist rituitslag ingekeken: plaats 3 bij de 45+ :) , was wel oudste deelnemer :(( :(( ..
Tzigane
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 22 oktober 2012, 22:20
Mijn mountainbike: Cube reaction GTC SLT

Ik kijk altijd Sporza. Vindt hun commentaar geweldig zowel van het veldrijden als van wegwedstrijden.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Tzigane schreef:Ik kijk altijd Sporza. Vindt hun commentaar geweldig zowel van het veldrijden als van wegwedstrijden.
Ik ook , al sinds de periode dat wijlen Fred Debruyne het commentaar dee. Alleen heette het toen nog geen Sporza.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vervelende crash van Mathieu vandaag, een onbeschermd hek wat naar mijn idee er gevaarlijk uit zag. Gelukkig heeft hij wel uit gereden en nog vierde , schade aardig beperkt. Hopelijk heeft de crash geen invloed op de wedstrijd van morgen. Bij de vrouwen sterke Anne Marie Worst gezien, en weer een overtuigende zege van Kapteijns.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Voor mij waren er twee opvallende dingen die er uitsprongen:
a) Voor de vrouwencross waren lagere balkjes gelegd (25 cm) zodat die ook zonder afstappen genomen werden.
Zit wel iets in ;immers in de atletiek zijn op de horden onderdelen de horden bij de vrouwen ook lager dan bij de mannen.
b) Lars Boom was de grote afwezige bij de cross in Boom.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Tja ik weet niet als daar wel wat in zit de lagere balkjes.
Je kunt niet zeggen dat een vrouw kleiner is dan een man en dat een nadeel is (zie Lars van der Haar). Bij het downhill gaan de vrouwen dezelfde drops af als de mannen.
Plaats reactie