Body giant anthem 2016.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lissecity
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 22 juli 2016, 20:05
Mijn mountainbike: giant anthem adavance 29er 1

Ik rij nu 10 maanden op mijn giant anthem 3 uit 2016. Ik heb er ongeveer 4000km mee gereden en hoofdzakelijk mtb parcour zandvoort en noordwijk. Nu is er vandaag voor de derde keer een nieuwe body in mijn achterwiel gegaan. Weet iemand of dit een veel voorkomende probleem is bij de giant anthem of zijn het maandag ochtend producten geweest.. ik heb het er met de dealer overgehaald en hij zij als het nog een keer zou gebeuren ik aan een andere achter wiel zou moeten met betere kwaliteit body.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Wat gaat er stuk dan? Lagers? Of de vrijloop?

Gebruik je wel eens een hoge druk reiniger?
Lissecity
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 22 juli 2016, 20:05
Mijn mountainbike: giant anthem adavance 29er 1

Ik gebruik geen hogedruk reiniger. Wat er precies stuk gaat weet niet wat ik wel weet is de body vervanger wordt.
Het probleem wat ik hadden is dat ik regelmatig doortrapte.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dan is er iets met het vrijloopmechanisme, meestal een paar pallen die door een veertje naar buiten worden gedrukt en aangrijpen in een vertanding. Veertjes kunnen stuk gaan, pallen kunnen breken... van de betere merken zijn die los te koop.

Giant zal die naven niet zelf maken maar inkopen en er een eigen merk op (laten) zetten. Als je erachter kunt komen welke fabrikant erachter zit kun je die naven vermijden in de toekomst ;-)
Vaak komen ze van Formula of een of andere Taiwanese of Chinese fabrikant (Chosen, Bitex, Novatech e.v.a.)

Geen idee van je budget, maar mocht je naar een nieuwe naaf moeten en je hebt het geld ervoor (over) is Hope een echte aanrader. Van de "sjieke" merken nog betaalbaar en verregaand probleemloos. Bovendien alle onderdelen los te koop.
Je moet wel tegen een luide ratel kunnen, of niet stoppen met trappen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lissecity
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 22 juli 2016, 20:05
Mijn mountainbike: giant anthem adavance 29er 1

Het is het overwegen waart om te kiezen voor een nieuwe naaf of een nieuw achterwiel. Ik ga nog wel proberen een groot gedeelde te laten vergoeden door de dealer omdat de fiets nog in garantie periode zit. En ik al reeds met derde body bezig ben.
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

+1 voor Hope naven.

Ik heb op een Amerikaans forum gelezen dat Giant wielen door DT Swiss worden gemaakt. Zegt verder niets overigens maar wellicht kun je eens kijken of er problemen bekend zijn met DT Swiss bodies. Heb jarenlang met DT Swiss wielset gereden zonder problemen.
Plaats reactie