Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Bram87 schreef:Ik zal de laatste zijn die kritiek levert op een door vrijwilligers gebouwde trail op een gratis route :)
Kritiek geven mag hoor. Zeker opbouwende kritiek. Daar steken wij ook weer wat van op en kunnen daarmee de trails verder verbeteren.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Vandaag de bewegwijzering van de zuidelijke lus van de route Renkum/Oosterbeek gereed gemaakt. Ontbrekende bordjes op de paaltjes gemaakt, diverse palen de grond in geboord en enkele verplaatst.

Verdwalen hoeft vanaf nu niet meer :-)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

kuijtje.nl schreef:Vandaag de bewegwijzering van de zuidelijke lus van de route Renkum/Oosterbeek gereed gemaakt. Ontbrekende bordjes op de paaltjes gemaakt, diverse palen de grond in geboord en enkele verplaatst. Verdwalen hoeft vanaf nu niet meer :-)
hulde
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Goed werk jongens :-q
modder zuigt!
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Top, bedankt heren. Ga het morgen meemaken :-q
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Is de route momenteel berijdbaar, met name vanaf VD Valk/ Papendal en het stuk paralel aan het spoor (achter klooster)? Zijn er bv bomen geruimd na de storm?
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

BM'09 schreef:Is de route momenteel berijdbaar, met name vanaf VD Valk/ Papendal en het stuk paralel aan het spoor (achter klooster)? Zijn er bv bomen geruimd na de storm?
Afgelopen zondag middag heb ik me geregeld Indiana Jones gevoeld, onder en over bomen kruipen/ klimmen met de fiets, zeker 10 bomen over de route gevallen :winkie: En veel modder!

Leuk ritje dus :-q
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag ging de familie richting het openlucht museum gelukkig had ik de fiets bij me ;).
Eerste keer de route gefietst prima vermaakt niet heel technisch maar prachtige omgeving. De route zelf waren de bordjes redelijk aanwezig misschien wel handig om de splitsing beter aan te geven naar de andere lus.
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Op deze route staan 2 ' bruggetjes ' op het hek waar je overheen kunt rijden .. Wie iemand daar wat meer daarover, waar ze vandaan komen oid? Heeft iemand daar een goede foto van?
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Nieuwsgierig geworden door je vraag ben ik eens gaan snuffelen. In de beschrijving van een wandelroute wordt een bruggetje vermeld met foto (link). Ik denk dat het één van de bruggetjes is die je bedoeld.
modder zuigt!
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Ja, dat is 'm -- interessant, wie zou die dingen maken? Dat zullen ze toch niet zelf ontwerpen (met alle gevolgen van dien als het niet voldoet aan bepaalde standaarden..) Maar leuk -- ik ga kijken of een vrijwilliger met houtwerk zoiets kan maken voor op Veluwezoom.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

ltqalias schreef:Ja, dat is 'm -- interessant, wie zou die dingen maken? Dat zullen ze toch niet zelf ontwerpen (met alle gevolgen van dien als het niet voldoet aan bepaalde standaarden..) Maar leuk -- ik ga kijken of een vrijwilliger met houtwerk zoiets kan maken voor op Veluwezoom.

Afbeelding
Hout + MTB + Renkum = http://wolkenfelttimmerwerken.nl/over-ons" onclick="window.open(this.href);return false;
!! 26inch en dikke banden !!
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Het is moeilijk te zien op deze afbeelding, maar deze is van rv staal -- hout is onderhoudsgevoeliger maar spreekt wel meer tot mijn verbeelding - ik stuur je binnenkort wel een pb hoe je die rekensom hierboven precies maakt ;-)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik vind het juist wel wat hebben om door klaphekjes te moeten lopen :)

Maar het idee is leuk. (heb er zelf een keer overheen mogen rijden tijdens mijn enige rondje Oosterbeek/etc ooit)
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Ze zijn ook niet zonder risico; de eerste 30cm aan beide zijden is van glad metaal - niet ideaal omdat je de eerste vanuit een bocht oprijd. Op een natte herfstochtend heb ik al eens iemand sierlijk op zijn plaat zien gaan omdat z'n voorwiel onder 'm vandaan schoot.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Plaats reactie