Cotic Rocket MAX

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Om het aantal Cotic's in de top 10 een beetje op peil te houden nog maar een paar detailfoto's geschoten.
Vind het kabeloogje voor de achterrem zelf wel erg goed uitgedacht. Verder is het allemaal simpel, 1x door het frame naar de achterderrie. De rest buitenom, was ook een van mijn eisen. Bij de Rocky moest ik de pressfit trapas verwijderen om de kavel van de achterderrie te kunnen wisselen, daar werd ik niet blij van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Red and Orange....
Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Het is zeker een mooie bike, goed over nagedacht idd qua kabel routes enzo. :-q
Hoe zon simpel kabeloogje daar aan bijdraagt vind ik wel tof, het hoeft niet altijd moeilijk. :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Gaaf, meer foto's! Maar zit je achterremadapter nou met 1 bout aan je draaipunt vast? Wel mooie dropouts trouwens.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

suravida schreef:Maar zit je achterremadapter nou met 1 bout aan je draaipunt vast? Wel mooie dropouts trouwens.
:lol: Hier moet ik, op een goed bedoelde manier, toch erg om lachen. :lol: (de bouwer analyseert) :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

suravida schreef:Gaaf, meer foto's! Maar zit je achterremadapter nou met 1 bout aan je draaipunt vast? Wel mooie dropouts trouwens.
Heb er nu ff geen meer...wie weet van het weekend, alleen als ik de weersvoorspellingen zo bekijk... :-{

Remadapter zit idd met de bout van het draaipunt vast, ziet er wel clean uit vind ik.
Dropouts, nieuwe kabelloop en oranje details zijn nieuw sinds een paar maanden ( Cotic doet niet aan modeljaren blijkt )
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

PaneVino schreef:
suravida schreef:Maar zit je achterremadapter nou met 1 bout aan je draaipunt vast? Wel mooie dropouts trouwens.
:lol: Hier moet ik, op een goed bedoelde manier, toch erg om lachen. :lol: (de bouwer analyseert) :-q
Ja, het wordt eigenlijk tijd dat Suravida het frame eens in het echt bekijkt...
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Absoluut! Gaat ook nog wel gebeuren dit jaar. Maar die adapter viel me dus op omdat ik het enerzijds een fraaie elegante oplossing vindt, maar aan de andere kant is het weer niet handig dat je je draaipunt loshaalt als je de adapter vervangt.
Of zit er genoeg schroefdraad op de bout dat je de adapter wel loshaalt maar niet de bout helemaal losdraait?
Misschien moet ik de fiets maar niet in het echt zien, voor je het weet trek ik hem uit elkaar ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Haha, De bout blijft gewoon in het frame zitten, en hoe vaak verwissel je je remadampters nou helemaal?
En ik laat t niet toe dat er iemand met een inbussleutel aan mijn frame komt :evil: :lol:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Rilson schreef:
suravida schreef:Gaaf, meer foto's! Maar zit je achterremadapter nou met 1 bout aan je draaipunt vast? Wel mooie dropouts trouwens.
Heb er nu ff geen meer...wie weet van het weekend, alleen als ik de weersvoorspellingen zo bekijk... :-{

Remadapter zit idd met de bout van het draaipunt vast, ziet er wel clean uit vind ik.
Dropouts, nieuwe kabelloop en oranje details zijn nieuw sinds een paar maanden ( Cotic doet niet aan modeljaren blijkt )
Viel mij ook al eens op toen ik meer info zocht, lekker eigenwijs zullen we maar zeggen :lol:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooie details. Dat is dan toch wel ff wat anders dan bij die Radon van mij.
"This species has amused itself to death"
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Het ziet er zo lekker simpel industrieel uit. Alles lijkt inderdaad goed te bereiken voor het onderhoud en schoonmaken. Alle lassen mooi in het zicht. (vind ik mooi)

Kortom gewoon een mooie fiets om te zien. :-q

Hoop dat je er veel lol mee hebt.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wat woog het frame in deze maat? (waarschijnlijk niet eens gewogen natuurlijk)
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Idd niet gewogen, denk dat ik nu ergens rond de 14 kg zit. Wie weet ooit eens wegen, maar heel belangrijk vind ik het noet, fietst prima en doet wat ie moet doen!

Las wel op de site van Cotic dat deze nu ook getest zijn met een 160 mm vork. Dat zet me aan t denken...
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Deze heeft gewoon iets " 8) " over zich. Sowieso staal maar ook zoals Patrick zegt industrieel. Heeft wel met elkaar te maken denk ik.
Veel pret!
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

update;
Gister een heerlijk dagje Nideggen gehad. Daar was ik met deze fiets weer eens aan toe. Na Beek was ik erg benieuwd hoe dat met deze fiets op de trails daar zou gaan.
Ik heb me kostelijk vermaakt, heerlijk gereden en flink afgedaald. Ook daar is mijn keus voor de CaneCreek demper maar weer eens bevestigd.
Wat een heerlijke demper, nog een beetje lucht eruit gehaald, en hij geeft zoveel vertrouwen bergaf.
Klimmen is ook echt een genot, helemaal geen last gehad van deinen of pedalbob, lange klimmen met de climbswitch gereden maar achtte het niet echt nodig.

De lange reach icm met de grotere wielbasis en grotere wielen maken dat deze fiets mij zoveel beter past dan de Rocky. Hij voelt zeer stabiel en ondanks dat hij wat zwaarder ( geen idee hoeveel ) is heb ik daar nog steeds geen hinder van ondervonden.

Kreeg een mail van Cotic dat deze frames nu officieel getest zijn met een 160 mm vork, dus wellicht eens uitkijken naar een vork met 2 cm meer veerweg.

Helaas maar 1 slechte telefoonfoto;

Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie