Nieuwe route Rozenburg (in ontwikkeling/uitvoering)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Paar weken terug ondanks de afsluiting een paar rondjes gereden. Het grootste deel van de route was nog intact. Ook de kombocht lag er nog alleen de weg er naar toe was vergraven. Met een MTB niet zozeer een probleem :tong
Ja, doei !
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

En hoe staat het er bij? Kunnen we alweer knallen in rozenburg??
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Het project met de pijpleidingen loopt nu ten einde. Het probleem is alleen dat we nog geen overeenstemming hebben bereikt met alle partijen over wat er precies met het gebied moet gebeuren. Wij hebben al onze papieren klaar en zijn voorbereid voor het overleg wat maandag plaatsvind. Hopelijk kan ik jullie maandag meer vertellen!
De route is in principe wel gewoon te rijden maar nogsteeds zonder de kombochten. Je moet alleen even rekening houden met de omleiding.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

De kombocht das juist de kracht van het baantje na een jaar zonder ben ik er wel weer eens klaar voor.....
Ik hoop dat de baan nu echt snel hersteld kan worden
Mischien een id om er dan gelijk een klein feestje er van
Te maken
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Een feestje gaan we er zeker van maken! In de geplande avonden waarop wij gaan onderhouden begint de voorpret al. Zodra er meer bekend is na het overleg van maandag geef ik je direct een update.
De trailcrew achter deze baan is er inmiddels ook wel aan toe. We vinden het jammer dat mensen onze route in deze staat moeten rijden :(
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Hoe ging het overleg? :)
Waar woke is, is vuur
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Goed nieuws! Alle partijen gaan akkoord met de volgende tekening: (let niet op de tekenskills :D)

Afbeelding

De eerste kombocht komt te vervallen en zal richting de dijk naar beneden lopen met verschillende bulten en kommen erin om vaart te maken. Daarna volgt een stukje de dijk op. Aan het einde draai je in een bocht naar beneden en zal je omhoog moeten klimmmen, gevolgd door een kombocht. Daarna weer een klim en dan de oude kombocht maar dan groter :D

Op dit moment hebben we al een repac sponsor, en zijn nu nog op zoek naar mensen die willen komen helpen en bijvoorbeeld een kraantje, gemotoriseerde kruiwagen etc. kunnen regelen.

De verwachting is dat het nog ongeveer een maand duurt voordat alles dichtgegooid is bij het parcours dus tot dan kunnen we nog fantaseren over hoe het moet worden 8)
Laatst gewijzigd door StumperJumper op do 12 oktober 2017, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

StumperJumper schreef:Goed nieuws! Alle partijen gaan akkoord met de volgende tekening: (let niet op de tekenskills :D)

Afbeelding

De eerste kombocht komt te vervallen en zal richting de dijk naar beneden lopen met verschillende bulten en kommen erin om vaart te maken. Daarna volgt een stukje de dijk op. Aan het einde draai je in een bocht naar beneden en zal je omhoog moeten klimmmen, gevolgd door een kombocht. Daarna weer een klim en dan de oude kombocht maar dan groter :D

Op dit moment hebben we al een repac sponsor, en zijn nu nog op zoek naar mensen die willen komen helpen en bijvoorbeeld een kraantje, gemotoriseerde kruiwagen etc. kunnen regelen.

De verwachting is dat het nog ongeveer een maand duurt voordat alles dichtgegooid is bij het parcours dus tot dan kunnen we nog fantaseren over hoe het moet worden 8)

Waarom hersteld het bedrijf dat de baan gesloopt heeft de baan niet? Ik begrijp dit niet helemaal :~
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Het bedrijf ging er vanuit dat zij de route in oude staat herstelden. Echter willen wij al een tijdje wat toevoegen aan de route. We zijn dus nu overeengekomen dat de aannemer ons helpt met het verplaatsen van de grote benodigde hoeveelheden grond voor de kombochten. Dit om ervoor te zorgen dat de route ook echt wordt zoals wij het willen.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Aha oke, ik kan je helaas niet helpen aan het materieel
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Super die ontwikkeling op Rozenburg.
Ook ik kan niet veel betekenen als het gaat om het zwaardere materiaal. Zouden jullie er bij gebaat zijn als met het kraantje ook een ervaren machinist meekomt? Wellicht dat crowdfunding voor het inhuren van een loonwerker een idee is?
Ja, doei !
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Mee eens ik wil wel 50e betalen maar dan wel als er meer mee doen
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

bonzaiking schreef:Mee eens ik wil wel 50e betalen maar dan wel als er meer mee doen
+1
Ja, doei !
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Misschien ff bij de buren in Oostvoorne polsen? Die hadden een kraantje zelf of van een hele vriendelijke aannemer!
Hier staat niets.
Catkiller
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 10 oktober 2012, 18:49
Mijn mountainbike: Canyon nerve 8.0

1e stuk was idd gesponsord door een aannemer (als ik mij niet vergis) . 2e stuk crowdfunding ism een ander aannemer.
My life is based on a true story
Canyon Nerve 8.0 2015
RockyMountain element 50 2008 sold
American Eagle durango carbon
Plaats reactie