Sabma

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Pollekes schreef:Hier ook een FOX 32 SC met knak. Ik wacht maar even met opsturen denk ik.
Ik zou er ook niet mee doorrijden...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Lars TB schreef:
Pollekes schreef:Hier ook een FOX 32 SC met knak. Ik wacht maar even met opsturen denk ik.
Ik zou er ook niet mee doorrijden...
Ik heb dezelfde vork bj 2017. Waar moet ik op letten?
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

PaneVino schreef:Mijn 2017 Fox 34 heeft wat speling van de stuurbuis in de crown. Daar komt een akelige knak uit. Deze vork is nu 2 weken bij Sabma om onder garantie gerepareerd te worden en ondertussen heb ik een leen-vork van mijn LBS. Perfect geregeld, wat mij betreft.
Als je een lbs hebt die gespecialseerd is in mtb en race, die heeft er vast wel 1 liggen. Deze lbs heeft alleen het merk Cube en verder alleen de huis tuin en keuken fietsen. Die is wat minder bedeeld in lose onderdelen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heb je nou wel een vork voor zaterdag dan? Ja natuurlijk, anders haal ik je niet op;).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

naze1975 schreef:
PaneVino schreef:Mijn 2017 Fox 34 heeft wat speling van de stuurbuis in de crown. Daar komt een akelige knak uit. Deze vork is nu 2 weken bij Sabma om onder garantie gerepareerd te worden en ondertussen heb ik een leen-vork van mijn LBS. Perfect geregeld, wat mij betreft.
Als je een lbs hebt die gespecialseerd is in mtb en race, die heeft er vast wel 1 liggen. Deze lbs heeft alleen het merk Cube en verder alleen de huis tuin en keuken fietsen. Die is wat minder bedeeld in lose onderdelen.
Dat is zijn probleem?

Een redelijke termijn om garantieproblemen op te lossen is geen 8 weken, en dat Sabma loopt te kloten, daar mag je LBS zich niet achter verschuilen.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Kapitein Iglo schreef:Heb je nou wel een vork voor zaterdag dan? Ja natuurlijk, anders haal ik je niet op;).
We gaan toch technisch fietsen, alles op het achterwiel zeg ik.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Morsbiker schreef: Ik heb dezelfde vork bj 2017. Waar moet ik op letten?
Ik had het zelf nog niet echt opgemerkt, maar tijdens de TREK consumentendagen heeft iemand van de service afdeling gekeken waar een kraak in de achtervering van mijn dochter's Top Fuel vandaan kwam. Die kraak is keurig opgespoord en verholpen.

Omdat een carbon frame als klankkast werkt kan een het lijken of het geluid van een bepaalde plaats komt, terwijl de oorzak ergens anders zit, daarom heeft hij ook de vork en het balhoofd gecontroleerd.
Hij vertelde dat er bij een bepaalde serie vorken van FOX een probleem was met de bevestiging van de stuurbuis in de kroon en dat daar ook een kraak/knak uit kon komen.

Hij hield de fiets rechtop op het achterwiel en ging dan flink aan de vork hangen, waardoor je een inderdaad een knakje hoorde.

Sabma kan het oplossen (mits de pers gerepareerd is) en doorijden totdat de vork opgestuurd moet worden voor reguliere service was geen probleem.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Ok thnx :-q
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Pollekes schreef:
Morsbiker schreef: ...
Hij vertelde dat er bij een bepaalde serie vorken van FOX een probleem was met de bevestiging van de stuurbuis in de kroon en dat daar ook een kraak/knak uit kon komen.

Hij hield de fiets rechtop op het achterwiel en ging dan flink aan de vork hangen, waardoor je een inderdaad een knakje hoorde.
Dat dus. Of effe flink met de voorrem remmen en *KNAK*. Dan was dat weg en kon ik mijn voorwiel optillen en even flink hard laten 'vallen'. Dan hoorde je het weer. Om de beurt zogezegd.

Mijn vork is nu, na 3-4 weken, nog steeds bij Sabma......... Ze nemen er lekker de tijd voor :roll:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

paar jr geleden ook "leuke"ervaringen met Sabma gehad. Tis wel zo dat je zelf te dealen hebt met je FM, maar je wilt gewoon zsm je eigen spul terug
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

die knak heb ik ook in mijn vork, een 2017 scott scale 910 met 32 elite air sc vork.
Dacht eerst dat het aan de lagers lag, dus vork eruit, lagers eruit, schoonmaken met remmenreiniger en daarna opnieuw invetten, daarna was de knak ongeveer 2 weken weg maar si nu weer terug.
Ligt dus blijkbaar niet aan de lagers maar aan de vork zelf.

Maar eens aangeven bij de dealer, mijn vork moet toch voor een service beurt.
Wir wollen leben!
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Gisteren de fiets opgehaald, alles lijkt weer goed, alleen rekende sabma wel weer een onderhoudsbeurt. Hier wel een tegemoet koming van de fietsenmaker gehad. Maar echt geen fox meer.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Fox distributie-, servicepunt in UK is gestopt:
Mojo Suspension to Part Ways with Fox Racing Shox
https://www.pinkbike.com/news/mojo-susp ... -2017.html" onclick="window.open(this.href);return false;

In Duitsland was dat eerder gebeurd, nu nog in de Benelux?
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Mijn transfer was kapot. Heb die in Duitsland gekocht. Was gisteren bij Fox Duitsland binnen en vandaag bericht dat die al gemaakt is en verzonden. Ze geven daar 48 uur aan voor garantie gevallen.
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Kan dat alleen als hij daadwerkelijk in Duitsland gekocht is?
Plaats reactie