Bikepacking ontmoet topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Zelf al een aantal bikepacking avonturen overleefd. Alleen is maar alleen, dus zoek ik een bikepacking maatje. Wie o wie is er net zo gek op kamperen en fietsen als ik? Neem al je zooi mee op de bike en ga de wildernis in :P volledig zelf support, dus eten, drinken, tentjes, warme kleding op de bike mee. En een x aantal dagen/weken weg. Ik heb nog geen plannen voor zomer 2018, maar er staan wel wat dingen op mijn lijstje oa ardennen, vogezen, luxemburg, oostenrijk, zweden, noorwegen, polen....

Mocht je interesse hebben, en nieuw zijn in de bikepacking wereld. Bikepacking kan met elke bike, zonder jezelf helemaal af te laden met kilo's baggage waardoor je de bocht niet meer door komt. Ik heb er zelfs all mountain mee gereden in zwitserland met succes.

De bikepacking wereld is klein, hopelijk kom ik liefhebbers tegen die met mij op avontuur willen. Mocht je zelf plannen hebben, ik sta open voor bijna elke uitdaging :bier:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door terunky op do 22 maart 2018, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
26'er rulezz !!
Knipper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 21:31
Mijn mountainbike: surly troll

Ook ik heb er een aantal alleen overleefd, overigens niet hele uitdagende en meestal maar 2 dagen, maar wel hele leuke avonturen. meeste in combinatie met wild/paalkamperen dus volledig self supporting. Met kerst ben ik weer van plan naar de Ardennen te gaan, 3 of 4 dagen. Mocht je ook geen kerst vieren ben je uiteraard welkom om mee te rijden :-q .
Verder lijkt het me leuk om te kijken of er eens wat anders te plannen valt, ook ik sta open voor veel avonturen. De regio's die je noemt lijken me ook stuk voor stuk gaaf om te bezoeken. Maar het lijkt me ook cool om eens een weekend gewoon in Nederland te plannen, samen of in een kleine groep.
If you believe in yourself, you'll know how to ride a Bike!
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

Is dat te doen ? Rond kerst bikepacken in een tentje in de Ardennen ?
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Hi knipper, in de winter sta ik meestal op pauze :lol: in het voorjaar ga ik dan weer langere trips en reisjes maken. Ik houdt vooral van mooie singletracks met schitterende uitzichten. Beetje technische flow trails, geen 2 meter brede paden afdalen. dus gewoon het echte mountainbiken, alleen met wat extra bagage. met een groepje in NL lijkt me ook wel leuk.

met kerst in de ardennen lijkt mij niet zo goed idee, veel te modderig. goede tent en slaapzak is dat zeker wel te doen, alleen niet mijn piece of cake :wink: mocht ik plannen hebben gemaakt houdt ik je op de hoogte.
26'er rulezz !!
Knipper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 21:31
Mijn mountainbike: surly troll

floepert99 schreef:Is dat te doen ? Rond kerst bikepacken in een tentje in de Ardennen ?
zeker weten :-D afgelopen kerst ook gedaan, en ik leef nog. Scheelt al een hoop dat, als iedereen klaagt dat het te koud is, ik het liefst de airco nog aan heb 8) . qua modder viel het vorig jaar wel mee gelukkig. en het is minder leuk, maar als het te modderig is kun je altijd nog uitwijken naar de verharde weg.

Maar ook voor het voorjaar/zomer lijkt het me leuk ergens bij aan te sluiten of gezamenlijk te organiseren.
If you believe in yourself, you'll know how to ride a Bike!
Murky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 8 juni 2013, 22:47

En? Ondertussen al een keertje samen gereden? Ik heb ook wel interesse in dit soort avonturen! Heb een hoop mooie routes klaar liggen!
Enough of this Sunday stroll, let's hurt a little!
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Nee helaas nog niet veel mede bikepackers gevonden. de meeste willen wat makkelijkere trails rijden met zoveel mogelijk km per dag. mezelf helemaal kapot fietsen is niet echt mijn ding haha. Maar wil zeker een hoop gaan rijden komende zomer.
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Om aan elkaar te wennen zou je de 'Trans UHR' kunnen doen. Tentje pitchen halverwege bv Doorn of Maarn, linksom richting Soest en weer terug, heb je 85km. Snurken en dan rechtsom naar Rhenen en weer terug, heb je ook 85km. Als je dat te weinig vind heb ik nog wel een groter rondje.
Murky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 8 juni 2013, 22:47

Senior, heb je van beide een .gpx?
Enough of this Sunday stroll, let's hurt a little!
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=136305" onclick="window.open(this.href);return false;

Met dank aan Tijgerhaai. :-q
Knipper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 21:31
Mijn mountainbike: surly troll

lijkt me inderdaad een leuke route, we kunnen eens kijken of hiervoor een weekend te plannen is. zitten ook 2 paalkampeerplaatsen van staatsbosbeheer langs deze route, hier kan je vrij kamperen, maar zonder voorzieningen.
If you believe in yourself, you'll know how to ride a Bike!
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Ik ben ook wel te porren voor een bikepack trip. Heb er een paar gedaan, langste was 6 dagen. Eind april ga ik er weer 6 doen maar dan in Duitsland. Vanaf half maart pak ik het weer op, vind het nu te koud nog.
Oh, ik rij alles singlespeed maar dat maakt in de praktijk niet zo veel uit.
Stuur gerust een PM als je wat wilt.
Mijn eerste rit zal denk ik eentje van Amersfoort naar de Zanderdennen worden, en de volgende dag omhoog naar Nieuw-Soerel. Beide Staatsbosbeheer campings. Treintje terug.
Murky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 8 juni 2013, 22:47

@senior Thanks voor de gpx! Ah, Amersfoort, dan kom je vast langs Ede/Wageningen als je die kant op gaat. Lijkt mij wel leuk om aan te haken!
Enough of this Sunday stroll, let's hurt a little!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

terunky schreef:Zelf al een aantal bikepacking avonturen overleefd. Alleen is maar alleen, dus zoek ik een bikepacking maatje. Wie o wie is er net zo gek op kamperen en fietsen als ik? Neem al je zooi mee op de bike en ga de wildernis in :P volledig zelf support, dus eten, drinken, tentjes, warme kleding op de bike mee. En een x aantal dagen/weken weg. Ik heb nog geen plannen voor zomer 2018, maar er staan wel wat dingen op mijn lijstje oa ardennen, vogezen, luxemburg, oostenrijk, zweden, noorwegen, polen....

Mocht je interesse hebben, en nieuw zijn in de bikepacking wereld. Bikepacking kan met elke bike, zonder jezelf helemaal af te laden met kilo's baggage waardoor je de bocht niet meer door komt. Ik heb er zelfs all mountain mee gereden in zwitserland met succes.

De bikepacking wereld is klein, hopelijk kom ik liefhebbers tegen die met mij op avontuur willen. Mocht je zelf plannen hebben, ik sta open voor bijna elke uitdaging :bier:

Afbeelding
Geen ervaring, geen spullen voor dit doel (behalve fiets), maar het spreekt al wel heel lang tot de verbeelding voor mij/staat wel op een lijstje ergens in mijn hoofd.. Ik zou best eens mee willen denk ik, maar dit jaar weet ik niet of dat gaat lukken.
Gebruikersavatar
marx504
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 27 april 2011, 22:08
Mijn mountainbike: Vintage Cannondale, Singular Swift met optioneel een Rohloff en lefty; very vintage gazelle CXSS

tja, de bikepackers moet je met een kaarsje zoeken hier op het forum. Maar ze zijn er, en maken plannen want het seizoen komt er aan. Ook voor mij geldt dat het eerst wat warmer moet zijn, de uitrusting schiet (nog) te kort voor de vorst periode.
One Life, live it
Plaats reactie