Zal wel geval referentiekader zijn, mijn andere fiets staat op Maxxis minion DHF & DHR van 1 kg per stuk. Overigens vind ik de nobby nic lichter rollen dan de Maxxis chronicle 3.0 die op de stache zaten. Zou het die nieuwe addix compound zijn?mikebike schreef:Vond het te zwaar rijden, itt de orginele 3.0
Plus bikes: . . . Het grote 29+/27.5+/26+ en Fatfront topic.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
- Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
Nu ik nieuwe velgen heb besteld, wil ik ook andere banden proberen. Zat te denken aan de rekon+, maar wil nog even wachten op de skinwall versie, nog niks over leverdatum helaas
Bird Aeris 9 blurple
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 269
- Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
- Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
- Contacteer:
Breder is toch altijd slechter in dikke modder? Je wil daar namelijk doorheen tot je stevigere ondergrond raakt (zoals bij cx). Een van de redenen om niet in dikke modder te rijden.Makkelijk schreef:Hoe werkt dat in echt dikke modder? Ik heb nu toch wel ontdekt dat 2.8x27.5 RoRo nog slechter in modder is dan 2.35x29
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
breder altijd slechter wil ik niet zeggen, ik heb hiervoor een fatbike gehad, en met de 45ntrh flow en dunderbeist banden kwam ik door modder waar elke andere fietser bleef hangen, ook die transgender bikes(cx)
de minions doen hun werk in de modder ook goed, beter dan de nobby nic, het is zelfs zo dat in een modder spoor waar een NN in blijft lopen, de minion er zichzelf uittrekt door die dikke schoudernoppen.
al met al is het breder is slechter in de modder, vooral een theoretisch verhaal, afgelopen weekend hadden we van onze wielervereniging de jaarlijkse toertocht, heeeel veel diepe modder, maar absoluut geen probleem, zelfs daar waar "gewone" mtb's zaten te worstelen om grip
de minions doen hun werk in de modder ook goed, beter dan de nobby nic, het is zelfs zo dat in een modder spoor waar een NN in blijft lopen, de minion er zichzelf uittrekt door die dikke schoudernoppen.
al met al is het breder is slechter in de modder, vooral een theoretisch verhaal, afgelopen weekend hadden we van onze wielervereniging de jaarlijkse toertocht, heeeel veel diepe modder, maar absoluut geen probleem, zelfs daar waar "gewone" mtb's zaten te worstelen om grip
Bird Aeris 9 blurple
-
- Extreme Biker
- Berichten: 549
- Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35
Als er werkzaamheden in het bos zijn, dan is dat meestal met voertuigen met brede banden, aan de sporen die ze achterlaten is dat goed te zien. Meer contactoppervlak is meer grip en met meer grip heb je meer kans overal doorheen en overheen te komen, daarom zijn er ook rupsvoertuigen voor echt lastig terrein.
Het is ook maar net hoe diep de modder is en hoe hard de ondergrond.
Ik heb vaak genoeg cx-ers gezien die een stuk sneller door de modder gingen, maar mijn indruk is dat dat ook veel betere fietsers zijn dan ik en mij op elke ondergrond snel voorbij zouden fietsen. Bij klimmetjes met een beetje modder hebben de cx-ers vaker problemen, of dat zijn toevallig slechtere fietsers, zo vaak kom ik geen andere fietsers tegen, mijn referentiekader is beperkt.
Modder is iets om van te genieten, dat er een uitdagend modderstuk voor je ligt waarvan je afvraagt of je daar doorheen kan komen en dat dan lukt.
Het is ook maar net hoe diep de modder is en hoe hard de ondergrond.
Ik heb vaak genoeg cx-ers gezien die een stuk sneller door de modder gingen, maar mijn indruk is dat dat ook veel betere fietsers zijn dan ik en mij op elke ondergrond snel voorbij zouden fietsen. Bij klimmetjes met een beetje modder hebben de cx-ers vaker problemen, of dat zijn toevallig slechtere fietsers, zo vaak kom ik geen andere fietsers tegen, mijn referentiekader is beperkt.
Modder is iets om van te genieten, dat er een uitdagend modderstuk voor je ligt waarvan je afvraagt of je daar doorheen kan komen en dat dan lukt.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Dun laagje modder gaat inderdaad lekker op wat smallere banden. Dat viel me laatst nog op tijdens een vtt met de gravelbike op 42mm nop (bv Conti AT ride of Schwalbe smart sam) ........maar met een dikke laag bagger loop je muurvast. Dan toch graag breeeeeed en grove nop. Ik heb een Surly Dirt Wizzard 29x3.0 (2.8 in praktijk) als voorband voor dat soort omstandigheden.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
vandaag weer eens een behoorlijk natte rit achter de kiezen, had de nobby nic er weer op liggen, maar die komen wel behoorlijk wat tekort tov de minion DHF, daar waar de NN glijdt, vreet de DHF zich nog vast, dus die er maar weer onder asap
Bird Aeris 9 blurple
Even een vraag, ik heb pas een plus bike (27,5 x 2.8 ) aangeschaft en lees dan de bandendruk nogal belangrijk is. Ik weeg met materiaal en kleding erbij rond de 83kg. Wat is de bandendruk waar ik het best mee kan starten om zo nog verder fijn af te stellen? En welke druk op welk terrein gebruiken jullie?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Ik zou met 1 bar starten, evt achter iets meer en voor iets minder. Met mijn 29x3.0 rijdt ik max 1 bar achter en 0.6-0.7 voor.