Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Makkelijk schreef:Ja misschien ligt t ook een beetje aan mijn verwachtingen van een route op de sallandse heuvelrug, waar ik alleen op t fietspad zo vaak intens genoten heb van de heide en de uitzichten.

En ik hou idd ook niet van vals plat. Een route a la Leersum zou toch prima moeten kunnen in Salland zou je zeggen!
Neem een stadsfiets met een accu.............
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

MAXlMUM schreef:Afbeelding

Vorige week iets te enthousiast geweest in Hellendoorn :lol:
Duidelijk.. Hellendoorn can make it or brake it :lol: :D :winkie:
Ik ben mij er eentje...
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Hans73 schreef:
Makkelijk schreef:Ja misschien ligt t ook een beetje aan mijn verwachtingen van een route op de sallandse heuvelrug, waar ik alleen op t fietspad zo vaak intens genoten heb van de heide en de uitzichten.

En ik hou idd ook niet van vals plat. Een route a la Leersum zou toch prima moeten kunnen in Salland zou je zeggen!
Neem een stadsfiets met een accu.............
Volwassen reactie Hans, ik begrijp dat je dagelijks staat te zwoegen op de tracks?
Niets dan lof over alle verbeteringen, maar ieder z'n mening.

Ik heb de route vandaag voor het eerst gereden. Na alle positieve geluiden dacht ik in MTB walhalla te gaan rijden. De 1e ronde viel me daarom toch wat tegen. Naar schatting 30% rechttoe rechtaanpaden? Waarvan inderdaad veel vals plat. De singletracks zijn erg mooi en goed onderhouden. De tweede ronde startte ik met een reeel verwachtingspatroon en heb ik echt genoten van de singletracks - letterlijk de randjes opgezocht en de rechttoe rechtaan stukken als herstelstroken gebruikt. Het is over het geheel een mooie en onderhoudende route maar wel een met 2 gezichten. En ja, ook ik ben verwend met de UHR als achtertuin.. Gezien de bovenstaande comments de blauwe lus gelaten voor wat ie is. (een speelse 650b LTHT hoort niet op rechte paden thuis).
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik weet niet wat de spelregels zijn voor de routebouwers, er is wel meer mogelijk in Hellendoorn. Wanneer ik de route doe, plak ik er wat extra's bij aan om die rechte stukken te vermijden. Die moet je echter weten te vinden, daar toe heb je de mogelijkheid als je de route vaker doet.

Makkelijk schreef: Snap wel dat een marathonracer Hellendoorn mooi vind maar ik ga de volgende keer toch weer naar Rijsen denk ik. Of Holten, als je daar wel uitzichten hebt.
Voor de vergezichten moet je Holten eraan vastplakken. Een marathon rondje wil ik Hellendoorn niet noemen met 14km, al kan je de route goed koppelen met ander routes.
Laatst gewijzigd door Forau op wo 11 oktober 2017, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Als je met Holten de blauwe route bedoeld dan heb je het toch over +\- 30 km en geen 14..?
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... en de leukste afdalingen gemist.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Morsbiker schreef:Als je met Holten de blauwe route bedoeld dan heb je het toch over +\- 30 km en geen 14..?
Excuus, post aangepast met quote.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Forau schreef:
Morsbiker schreef:Als je met Holten de blauwe route bedoeld dan heb je het toch over +\- 30 km en geen 14..?
Excuus, post aangepast met quote.
Voor de vergezichten moet je Holten eraan vastplakken. Een marathon rondje wil ik Hellendoorn niet noemen met 14km, al kan je de route goed koppelen met ander routes.
en Hellendoorn (paars) is volgens mij nu net geen 20km met de laatste kleine aanpassingen, geen 14.. :wink:
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Volgens Strava 17.4, maar ook dat is geen marathon.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Forau schreef:Volgens Strava 17.4, maar ook dat is geen marathon.
Kijk, dat klopt :D :kiss:
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Ben hier gisteren sinds 9 maand weer eens geweest. Lag er super bij en is nog steeds erg leuk om te fietsen.
HarmVanD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 26 september 2015, 08:46
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Expert 2016

Holten-Hellendoorn gisteren aaneen gefietst. Heb mezelf heerlijk uitgeleefd ! Over aard van de route is altijd wel iets te "janken" als je wil maar van mij mogen er meer in NL komen die een mengelmoesje met vanalles wat als deze hebben :-)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Forau schreef:Volgens Strava 17.4, maar ook dat is geen marathon.
Je kunt m ook 5 keer rijden bedoelde ik meer. Deden mensen vroeger met Leersum ook veel als marathontraining ;)

Volgende keer pak ik de beide parcours op de gravelbike. Wedden dat ik t dan wél naar mn zin heb! :) Ik heb deze fiets ook gekocht omdat ik na mijn eerdere gemekker hier me realiseerde dat ik gewoon een n+1 probleem had :D
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Dijksie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 26 oktober 2016, 17:25

De paarse route is zaterdag 28 oktober afgesloten i.v.m. het o.n.k. motor enduro.
Gelieve hier rekening mee te houden.
Plaats reactie