rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag een rondje gedaan baan ligt er goed bij. Was al weer een tijdje geleden dat ik hier geweest was toch weer een paar kleine dingen veranderd :)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Sabazius schreef:Vandaag een rondje gedaan baan ligt er goed bij. Was al weer een tijdje geleden dat ik hier geweest was toch weer een paar kleine dingen veranderd :)
Gaat deze route ook over het parkoers van de Superprestige? En zo ja , hoe ligt het er bij? Want over vier weken is het al weer zover met het grootste wielerevenement in het Noorden van het land.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Ben van plan zondag weer deze route te rijden.
Iemand een idee hoe deze route er bij ligt na de wind en regen van opgelopen dagen.

Nu las ik ook dat er zondag een tourtocht is in grolloo, zal deze tocht ook over de route gieten gaan, omdat deze routes tegen elkaar aan liggen???
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

En hoe was het Jo? Beetje te doen?
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Bokmaaa schreef:En hoe was het Jo? Beetje te doen?
Ben om 7u gemotiveerd op de fiets gesprongen om via het oostersebos, emmerdennen, valtherbos, exloo richting gieten te rijden.
Was toch mooi weer om te fietsen.

Maar ben na een km of 5 gecrasht en daarbij is m'n derailleurpad gebroken. :-{

Dus kletsnat van die snoekduik in die plas water
Maar weer afgedropen naar huis. :oops:

Dus heb gieten zondag niet gezien...
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Gieten is normaal na regen goed te fietsen.
Er zijn wel een paar plekken waar water blijft staan, maar grootste deel is bijna altijd goed te fietsen.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Deze route zal ongetwijfeld wel een buitje kunnen hebben.
Maar ik was vrijdag meer benieuwd of er ook na de storm bomen/ takken op de route zouden liggen.

Komend weekend maar een nieuwe poging proberen. ..
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Vandaag heb ik een rondje Gieten Grolloo gefietst. Gieten ligt er prima bij, de route is bijna helemaal droog. Hier en daar ligt een takje op de route, maar niks waar je niet overheen kan fietsen.
Bij de afslag naar de route van Grolloo lag er meteen een flinke boom over het pad en een stuk later was er nog eentje. Grolloo is iets minder droog maar prima te rijden. Je kunt zien dat de route veel minder gebruikt wordt, er liggen veel meer takjes en bladen op de route, het voelt soms aan als een toertocht waar je goed moet kijken waar het pad heen gaat. Het was vandaag heerlijk fietsweer en de routes liggen er goed bij, met veel mooie paddestoelen vlak naast het pad.
Als je dit weekend de route van Gieten wil fietsen, hou er dan rekening mee dat er nog een paar medefietsers zijn: http://www.geoparkhondsrugclassic.nl, er stonden nu al dranghekken bij het Nije Hemelriek. Als je lekker rustig wil fietsen dan zou ik een andere keer gaan.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ben volgende week een paar dagen in Noord-Drenthe. Gaat die vaste route van Gieten ook (deels) over het parkoers van de Superprestige??
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Wat ik zo kan zien alleen bij jonkers gat.
Het eerste deel van het parkoers.

Op de site van de superprestige hebben ze het parkoer wel afgebeeld.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Zaterdagochtend heb ik Gieten weer eens aangedaan, lag er perfect bij! Met dank aan de natte periode niet mul, maar voor het overgrote deel wel droog. Lekker rondje was het weer!
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Vandaag 2 keer gieten gedaan.

De toplaag was goed nat waardoor je aan het einde niet meer herkenbaar bent.
Je kon de plassen die er lagen goed ontwijken.
Verder was het goed te doen en kon ik lekker door peddelen. :-D
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisterochtend viel het mee met de nattigheid, maar sommige paden zijn erg zwaar. Goed voor de conditie :D De nieuwe singletracks zijn mooi, vooral in het bos waardoor er weer een extra saai stuk is ontweken. Het pad wat achter de bomen langs gaat in plaats van over de brede laan (geen idee hoe het daar heet) ligt vol in de wind, en die was nogal aanwezig gisteren.

Het redelijk nieuwe deel dat een paar keer een sloot door duikt is in deze periode geen hit, in die sloot blijft (logisch) water staan waardoor je iedere keer de blubber induikt.
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Bokmaaa schreef:Gisterochtend viel het mee met de nattigheid, maar sommige paden zijn erg zwaar. Goed voor de conditie :D De nieuwe singletracks zijn mooi, vooral in het bos waardoor er weer een extra saai stuk is ontweken. Het pad wat achter de bomen langs gaat in plaats van over de brede laan (geen idee hoe het daar heet) ligt vol in de wind, en die was nogal aanwezig gisteren.

Het redelijk nieuwe deel dat een paar keer een sloot door duikt is in deze periode geen hit, in die sloot blijft (logisch) water staan waardoor je iedere keer de blubber induikt.
Die sloot heb ik laatst nog van dichtbij gezien met de fiets bovenop mij :-{
Maar daar hoef je nu niet meer door, je kunt rechtdoor rijden.

Toch maar snel een keer het nieuwe deel aanschouwen :-q
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Woensdagochtend was ik present om een rondje te doen, gestart bij de Nijslootsweg. In de eerste kilometer direct flink onderuit gegaan, nog voor het dropje naar dat zandpad tussen de twee meertjes door. Ik was redelijk op snelheid en tikte net met mn linker handvat een boom aan. Voor ik het goed en wel doorhad lag ik op de grond zonder lucht in m'n longen :lol:

De rest van het rondje was vrij onplezierig, ben ook geen bocht naar mijn zin doorgekomen. Bovendien twijfel ik over een nieuwe helm, ik kwam met een flinke smak op een boomwortel terecht.

Edit: Nog even complimenten aan de ruige vrijwilliger die daar op woensdagochtend met een bladblazer het pad weer tevoorschijn toverde! Goed bezig daar!
Plaats reactie