Brede velgen vs lichte velgen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Pascallo86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 23:55
Mijn mountainbike: Look 986 epost en cannondale gemini 900

Heb op mijn cannondale Mavic ex729 en mijn look ryde taurus 19 ben meer te spreken over de mavic omdat de band meer contact oppervlak heeft echter zijn ze wel wat zwaarder maar mijn 2 bikes zijn ook niet te vergelijken met elkaar maar brede velgen rijden vaak beter naar mijn inzicht
Blup blup en bagger..... i love it
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

Denken jullie dat ik die gaten in mijn velg kan dichten met purschuim? Of misschien beter polyester plamuur?

Ik heb net neiuwe banden erop gelegd (zonder bandenlichters deze keer) en het blijkt dat er wat water in de velg komt te zitten! Dus ik wil die gaten echt goed dichten.

Ben ook bang dat het los gaat komen door alle trillingen en dan gaat rammelen binnenin de velg!
MrGoon22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: do 6 oktober 2016, 03:53

Nu ook voor een scheur ik de velg (ztr crest mk3).
Een aantal maanden geleden scheuren bij 7 of 8 nippels in de velg achter ook de ztr crest mk3 en dat binnen 5 weken na aankoop. Achter overgegaan op een arch die houdt het redelijk vol voor toch met een crest blijven rijden ervan uitgaand dat de zware klappen achter vielen (Hardtail).
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

olivierhacking schreef:Denken jullie dat ik die gaten in mijn velg kan dichten met purschuim? Of misschien beter polyester plamuur?

Ik heb net neiuwe banden erop gelegd (zonder bandenlichters deze keer) en het blijkt dat er wat water in de velg komt te zitten! Dus ik wil die gaten echt goed dichten.

Ben ook bang dat het los gaat komen door alle trillingen en dan gaat rammelen binnenin de velg!
Nee, ik zou niets in mijn velg spuiten. Dan af en toe maar wat water.

En wat gaat los zitten?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Water komt er altijd in, langs het ventiel en langs de nippels.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

ThaSingleTrackMastah schreef:Water komt er altijd in, langs het ventiel en langs de nippels.
Maar wat gek. Dan betaal je ontzettend veel voor een wielset en vervolgens komt er enkele honderd gram water in de velgen te klotsen? :o

Ik heb in ieder gevaal polyester plamuur gekocht bij Gamma, en hoop daarmee de gaten in de velg te dichten.
@Lars TB ik bedoelde dat de plamuur hopelijk niet loskomt.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

olivierhacking schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:Water komt er altijd in, langs het ventiel en langs de nippels.
Maar wat gek. Dan betaal je ontzettend veel voor een wielset en vervolgens komt er enkele honderd gram water in de velgen te klotsen? :o

Ik heb in ieder gevaal polyester plamuur gekocht bij Gamma, en hoop daarmee de gaten in de velg te dichten.
@Lars TB ik bedoelde dat de plamuur hopelijk niet loskomt.
Door welke gaten komt er water in je velg?

Denk je niet dat je een oplossing voor een niet bestaand probleem aan het verzinnen bent?
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

olivierhacking schreef:Maar wat gek. Dan betaal je ontzettend veel voor een wielset en vervolgens komt er enkele honderd gram water in de velgen te klotsen? :o

Ik heb in ieder gevaal polyester plamuur gekocht bij Gamma, en hoop daarmee de gaten in de velg te dichten.
@Lars TB ik bedoelde dat de plamuur hopelijk niet loskomt.
Alleen als je hele stukken door een beek rijdt, dan zou er 'enkele honderd gram water' in je velg kunnen komen. Nu zal het zelden meer zijn dan een bodempje. En als de fiets thuis in een warme ruimte staat, dan dampt dat er zo weer uit.

Wat TSTM al zegt, het komt via het ventiel, nauwelijks langs de nippels, want die zouden aardig af moeten sluiten. Je kunt dus ook wat tape in het ventielgat plakken voordat je het ventiel er doorheen plugt. Zal wat prutsen zijn, maar dan houdt je 90% van de tsunami waarschijnlijk wel tegen.

En anders: http://spank-ind.com/spank-vibrocore-rim.php" onclick="window.open(this.href);return false;

(ik zou het niet zelf doen, blijft prutsen...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

Lars TB schreef: Alleen als je hele stukken door een beek rijdt, dan zou er 'enkele honderd gram water' in je velg kunnen komen. Nu zal het zelden meer zijn dan een bodempje. En als de fiets thuis in een warme ruimte staat, dan dampt dat er zo weer uit.

Wat TSTM al zegt, het komt via het ventiel, nauwelijks langs de nippels, want die zouden aardig af moeten sluiten. Je kunt dus ook wat tape in het ventielgat plakken voordat je het ventiel er doorheen plugt. Zal wat prutsen zijn, maar dan houdt je 90% van de tsunami waarschijnlijk wel tegen.

En anders: http://spank-ind.com/spank-vibrocore-rim.php" onclick="window.open(this.href);return false;

(ik zou het niet zelf doen, blijft prutsen...)
Wow, gekke velgen met dat spul!

Ik heb het hierover omdat ik mijn voorband omwisselde en er uit de gaten in mijn velg (zie pagina 3) aardig wat water stroomde.
Dus rondom het ventiel en de nippels ga ik absoluut niets aanpassen. Het gaat om die afschuwelijke gaten die ik zelf heb gemaakt met een bandenlichter.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

olivierhacking schreef:... Het gaat om die afschuwelijke gaten die ik zelf heb gemaakt met een bandenlichter.
Klinkt alsof je hoognodig toe bent aan een nieuwe velg!!


Foto's graag 8)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

Lars TB schreef:
Klinkt alsof je hoognodig toe bent aan een nieuwe velg!!


Foto's graag 8)
Foto's van de gaten op pagina 3!

Ik heb ze nu gerepareerd met polyester plamuur. Gisteren eerste ritje gemaakt en geen probleem tot nu toe! :winkie:
Foto:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

maar als je tubeless rijdt en je hebt die gaten luchtdicht gemaakt met tape... dan kan er via die gaten toch ook geen water naar binnen (ook met tubes zou het geheel aardig dicht moeten zitten)
Ventiel bij tubeless is ook luchtdicht, dus ook geen probleem, water zou dan echt via de spaakgaten binnen moeten komen.
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

Prulleman schreef:maar als je tubeless rijdt en je hebt die gaten luchtdicht gemaakt met tape... dan kan er via die gaten toch ook geen water naar binnen (ook met tubes zou het geheel aardig dicht moeten zitten)
Ventiel bij tubeless is ook luchtdicht, dus ook geen probleem, water zou dan echt via de spaakgaten binnen moeten komen.
Dat leek mij ook logisch ja, maar toch bleek het zo te zijn. Er kwam echt aardig wat water uit die gaten toen ik het nakeek. Misschien dat het via de spaakgaten naar binnen komt.
Maar ik neem het zekere voor het onzekere, nu zijn ze echt dicht. En als het klopt dat plamuur zo sterk is, heb ik er wel vertrouwen in :-q
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Kan inderdaad geen kwaad om die gaten te versterken! Maar voor water gaat het niet helpen denk ik
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Eeehhm. Als er op die plek water zit kun je maar beter ervoor zorgen dat het via je spaakgaten weer naar buiten kan. Anders blijft het gewoon in je band hangen.
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie