Route Middelharnis

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Mtb route Middelharnis is sinds mei 2016 in ontwikkeling. Het vergt veel tijd, energie en materieel om een goede route te maken en daar zijn we druk mee bezig. Om route wat te promoten (en de andere route's in de omgeving die zoveel als mogelijk met elkaar verbonden gaan worden. Oude Tonge en Dirksland) start van dit nieuwe topic.
Route is vlak met paar kunstmatige klimmetjes, wat rechte bosstukken maar ook aardig wat technische stukjes. Wordt voornamelijk door lokale bikers bereden. Op Goeree Overflakkee is mountainbiken behoorlijk in de lift. Mede door inzet van MTB Flakkee.
De grootste uitdaging als routebeheerders is de ondergrond: klei. Veel moeten we doen om dit berijdbaar te houden. Hier zijn we al aardig mee op weg, maar vergt voortdurende aandacht. Route is nog niet opgenomen bij MTBroutes.nl. Puur om het feit dat deze nog niet klaar is. Route's in ontwikkeling worden vaak onterecht negatief beoordeeld, vandaar.
Zin om keer te rijden als je in de buurt bent: Startpunt Restaurant Dok 16 aan de Oosthavendijk te Middelharnis. Lengte en hoogtemeters moet ik even zien te achterhalen, worden later vermeld.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Jammer dat jullie het baantje bij port zelande hebben opgegeven ik reed daar ook graag
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

bonzaiking schreef:Jammer dat jullie het baantje bij port zelande hebben opgegeven ik reed daar ook graag
Dit rondje hadden wij het liefst opgepakt en uitgebreid zodat het aantrekkelijker zou worden. Daar werd geen medewerking aan verleend. Wel zijn er plannen om toch in die omgeving route's te gaan maken. Maar er zijn verschillende grondeigenaren bij betrokken en die processen duren gewoon lang.
Als wij de vrije hand zouden krijgen, kunnen we volgens mij schitterende route's daar bouwen die zeer aantrekkelijk zijn, want mogelijkheden genoeg.
We moeten reëel blijven en blij zijn met medewerking die we nu hebben en dit in de toekomst uitbouwen!

Het principe om eerst een route (lus) zo goed mogelijk te maken, voordat we uitbreiden is bovendien ons motto. Je ziet wat er gebeurd is met route Port Zelande. Daar haperde het namelijk ook aan...

In ieder geval welkom met ideeën en als je tijd hebt met onderhoud/uitbreiding route's :wink:
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Kun je ons helpen aan een GPX bestand van deze route???
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Plaats reactie