Toch maar eens ook mijn nieuwe Unit te showen.
Nadat het 2012 model al 4,5 jaar ontzettend beviel, was ik toch wel benieuwd hoe deze fiets zou zijn met plus banden.
De oranje eruit en de baby blauwe erin.
2018 model was nog niet leverbaar en kon het 2017 model voor een aantrekkelijke prijs kopen.
Daarbij vind ik het blauw lekker kleurtje en valt lekker op.
Eerste upgrade is een ander achtertandwiel, 18 t is echt te groot.
Overbrenging van 32-16 is prima voor hier in de buurt, dus een Surly 16t was de vervanger.
Ook de banden maar tubeless gemaakt.
De juiste druk vinden is nogal lastig, en komt wel heel precies.
De 2.8 banden vallen ontzettend smal en als ik achter lager dan 1.4 bar durf te rijden gaat de achterband happen en zwabberen.
Verder rijdt de fiets erg makkelijk, went snel en heeft een flinke fun factor.
Foto tijdens een ritje met meer oud ijzer .
Na een paar keer rijden kom ik er achter dat ik de kettingspanning niet goed krijg, en dat mijn ketting wel heel snel uitrekt
Nu blijkt dat het tandwiel voor krom is aan 2 kanten , lijkt op een productiefout en heb er meteen een aluminium variant op gezet.
De zaak gemaild waar ik hem gekocht heb en die gaan bekijken of dit garantie is.
Ook maar meteen een mooie ketting erop van KCNC .
Maar met de winter voor de deur heb ik maar meteen wat aanpassingen gedaan.
Voorband is een Vittoria Cannoli 3.0 geworden, en meteen een gekleurde mudguard erbij maakt het wel af.
Vandaag de eerste moddertocht gereden , wat ontzettend leuk rijden is met deze banden zo.
Kona Unit 2017
Afgelopen zondag was wel aanpoten moet ik zeggen , soms had ik liever een tandje erbij achter , maar goed dat hoort erbij.
Vrij smal , voor een 2.8.
De band is ook bedoeld om in 29er frames te passen, maar bv in een onone inbred past het niet.
Ik ga toch weer eens een 29 wielset erin zetten om te kijken wat nou het fijnst rijdt
De band is ook bedoeld om in 29er frames te passen, maar bv in een onone inbred past het niet.
Ik ga toch weer eens een 29 wielset erin zetten om te kijken wat nou het fijnst rijdt
Mooie Unit, Big wheels keep on rolling
1,4 bar lijkt hoog, wat voor terrein rijd je in? Ik rijd WTB Rangers op en onder 1 bar in Drenthe. Het is ook wel een kwestie van wennen aan het gevoel, beetje bij beetje verlagen.
Enjoy!!
1,4 bar lijkt hoog, wat voor terrein rijd je in? Ik rijd WTB Rangers op en onder 1 bar in Drenthe. Het is ook wel een kwestie van wennen aan het gevoel, beetje bij beetje verlagen.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Met mijn gewicht en rijstijl moet ik hem schijnbaar echt op minimaal 1.4 houden .
Als ik lager ga gaan de zijnoppen happen en vreten .je hoort ze dan ook echt moeilijk doen en fiets voel je dan ook moeilijk doen.
als je de ranger bekijkt is dit een volwaardige 2.8 , de trailblazer aanintegen is best smal, en helemaal het loopvlak.
Ik wil eigenlijk toch een keer ranger achter hebben liggen , lijkt mij een fijnere band , vooral omdat het loopvlak rond is , en niet plat zoals mijn trailblazer.
Als ik lager ga gaan de zijnoppen happen en vreten .je hoort ze dan ook echt moeilijk doen en fiets voel je dan ook moeilijk doen.
als je de ranger bekijkt is dit een volwaardige 2.8 , de trailblazer aanintegen is best smal, en helemaal het loopvlak.
Ik wil eigenlijk toch een keer ranger achter hebben liggen , lijkt mij een fijnere band , vooral omdat het loopvlak rond is , en niet plat zoals mijn trailblazer.
Wat voor jou goed voelt vooral doen.
Plusbikes zijn niet voor het asfalt, in het terrein hoor je ze vast niet.
Goeie kleur trouwens, Unit ga je veel plezier op hebben
Enjoy!!
Plusbikes zijn niet voor het asfalt, in het terrein hoor je ze vast niet.
Goeie kleur trouwens, Unit ga je veel plezier op hebben
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Haha dat is het hem nou , je hoort /voelt hem wringen op de trails.
Je rijdt gewoon te hard Da's alles.
Ik zie hier trouwens alleen schone foto's van je bike.
Op een ander medium was ie een heeeeeel stuk smeriger.
Net als de bestuurder
Ik zie hier trouwens alleen schone foto's van je bike.
Op een ander medium was ie een heeeeeel stuk smeriger.
Net als de bestuurder
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Haha klopt ,zal eens posten
Toch maar weer een update posten.
De Trailblazers zijn eraf en de WTB Rangers 2.8 liggen erop.
Druk in de bandjes kan ik laten zakken naar 1.2 Bar , en lager
Genoeg grip , en qua rolweerstand goed te doen.
Ook is het rare gevoel weg wat ik had bij de bochten nemen.
Ook maar een setje 1x11 Sram nx erop gezet zodat de fiets breder inzetbaar is .
Het tandwiel voor was krom, deze vervangen voor een aluminium variant.
Ik kan nu in 10 min tijd mijn fiets van geared naar singlespeed ombouwen, en met mijn 29er wielset wordt het waarschijnlijk 27.5+ 1x11, en 29er singlespeed.
De foto's
De kleur krijg ik er maar slecht op, misschien eens proberen met een fatsoenlijke camera
De Trailblazers zijn eraf en de WTB Rangers 2.8 liggen erop.
Druk in de bandjes kan ik laten zakken naar 1.2 Bar , en lager
Genoeg grip , en qua rolweerstand goed te doen.
Ook is het rare gevoel weg wat ik had bij de bochten nemen.
Ook maar een setje 1x11 Sram nx erop gezet zodat de fiets breder inzetbaar is .
Het tandwiel voor was krom, deze vervangen voor een aluminium variant.
Ik kan nu in 10 min tijd mijn fiets van geared naar singlespeed ombouwen, en met mijn 29er wielset wordt het waarschijnlijk 27.5+ 1x11, en 29er singlespeed.
De foto's
De kleur krijg ik er maar slecht op, misschien eens proberen met een fatsoenlijke camera
ja soms heb ik zin om lekker te raggen met de ss, en nu kan ik kiezen.
Zo , alweer een half jaar verder , en de unit bevalt nog steeds top.
Dit jaar mocht de unit mee op vakantie met het gezinnetje , en de enduro mocht een keer thuis blijven.
Net onder Florence , lekker heuvelachtig. hier kwam de Unit met zijn 1x11 goed tot zijn recht.
De routes die ik had waren best pittig, en sommige afdalingen waren wel enduro-waardig!
Maar tijdens een drop een flinke klap gekregen op mijn nieren , waardoor ik toch ben gaan nadenken over een geveerde voorvork.
2 weken later lag er een mooie manitou minute te wachten op montage.
Gemonteerd en gaan !
Dit rijdt toch wel een stuk rustiger dan met de starre vork, maar ik kan deze ook binnen notime ombouwen naar star, als ik daar wer zin in heb.
Dit jaar mocht de unit mee op vakantie met het gezinnetje , en de enduro mocht een keer thuis blijven.
Net onder Florence , lekker heuvelachtig. hier kwam de Unit met zijn 1x11 goed tot zijn recht.
De routes die ik had waren best pittig, en sommige afdalingen waren wel enduro-waardig!
Maar tijdens een drop een flinke klap gekregen op mijn nieren , waardoor ik toch ben gaan nadenken over een geveerde voorvork.
2 weken later lag er een mooie manitou minute te wachten op montage.
Gemonteerd en gaan !
Dit rijdt toch wel een stuk rustiger dan met de starre vork, maar ik kan deze ook binnen notime ombouwen naar star, als ik daar wer zin in heb.