snelste band gras en modder?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7976
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

CX bandjes. Ik ben in mijn nopjes met Rocket Ron op een 19mm velg.
Snijden goed door het gras heen. Passen ook op 29er wielen. Wees bewust van het feit dat je bracket een paar cm ‘zakt’.
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

even inhaken op deze discussie...

ik vind dit wel een interessante optie van Jurriaan; juist in deze tijd van als maar bredere velgen en banden. Voor "slechte" omstandigheden (modder, nat gras, misschien wel dun laagje sneeuw,ijzig) juist met smallere velgen en smalle 1.3 Rocket Ron bandjes.

Zijn er meer mensen die met deze setup rijden? Rij jij hiermee op een 29-er Jurriaan?
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Sneeuw hebben we inderdaad vorig jaar ook gehad
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5232
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

pronkrug schreef:even inhaken op deze discussie...

ik vind dit wel een interessante optie van Jurriaan; juist in deze tijd van als maar bredere velgen en banden. Voor "slechte" omstandigheden (modder, nat gras, misschien wel dun laagje sneeuw,ijzig) juist met smallere velgen en smalle 1.3 Rocket Ron bandjes.

Zijn er meer mensen die met deze setup rijden? Rij jij hiermee op een 29-er Jurriaan?
Ik rijd vaak met 42mm bandjes (Knard) op 29" wielen (Notubes Grail), in m'n gravelracer. En inderdaad als het heel modderig is. Je snijd overal doorheen.

Voor TS is dit echter geen optie: Het gaat om wedstrijden voor zijn zoon, en dan heb je te maken met minimale breedte van de banden (regelementen).

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1124
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

pronkrug schreef:even inhaken op deze discussie...

ik vind dit wel een interessante optie van Jurriaan; juist in deze tijd van als maar bredere velgen en banden. Voor "slechte" omstandigheden (modder, nat gras, misschien wel dun laagje sneeuw,ijzig) juist met smallere velgen en smalle 1.3 Rocket Ron bandjes.

Zijn er meer mensen die met deze setup rijden? Rij jij hiermee op een 29-er Jurriaan?
1: 33 mm brede bandjes mogen niet in atb wedstrijden. Maar in echt dikke drek waar je diep in wegzakt hoef je met smalle banden minder modder opzij te ploegen. Een cyclocrosser is onverslaanbaar dan. Fatbikes zijn hopeloos, je drijft op de modder
2: Bandendruk is een hele belangrijke om rolweerstand te verminderen, iets drassig grasland (of slootkanten :)) met wat harde banden maakt dat je wegzakt. Zit je alleen maar ondergrond weg te duwen. Zachte banden vervormen zelf waardoor je er bovenop kunt blijven. Maar met wortels of stoeprandjes zal het echt iets worden van "Hoe laag durf je te gaan"
3: Zelf vind ik dat wanneer je echt nobby nic of meer nodig hebt om rechtop te blijven, je beter wat anders kunt gaan doen, maar die band heeft wel goed grip in de drek. Zelf hou ik het bij een rocket ron oid, maar vittoria barzo bevalt mij beter. Voor een licht mannetje (zoon): hou het bij een 1.9 of 2.0 band.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik heb nog een set carbon wielen met tufo tubes xc2 2.0 dat zou m wel eens kunnen zijn dan gaan we daar eens mee testen
PaganiProductions

Ik denk dat wel een goede is ga ik binnenkort zelf aanschaffen als winter voor voorband voor mijn Canyon in 2x35 29er natuurlijk in combo met een Rocket Ron Evo 2.25 29er achterband.
http://www.maxxis.com/catalog/tire-518-121-forekaster" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7976
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

pronkrug schreef:even inhaken op deze discussie...

ik vind dit wel een interessante optie van Jurriaan; juist in deze tijd van als maar bredere velgen en banden. Voor "slechte" omstandigheden (modder, nat gras, misschien wel dun laagje sneeuw,ijzig) juist met smallere velgen en smalle 1.3 Rocket Ron bandjes.

Zijn er meer mensen die met deze setup rijden? Rij jij hiermee op een 29-er Jurriaan?
Yep, mijn starre mtb is nu voorzien van 1.3 RoRo. Net als de afgelopen 2 winters.

Mijn 26" wielen voorzag ik in de winter van Schwalbe Black Shark Mud in 1.8. Die band is niet meer, dit is een mooi alternatief:

Afbeelding
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Beste allround voor de winterse omstandigheden was voor mij de maxxis beaver, redelijk licht, rolt goed, voldoende grip en 2.0 breed
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie