Advies DH bike

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mud mate schreef:... Als je tenminste weet wat je wilt ...
Dat hoop ik voor je! Op FB raad je om de 3 dagen iets anders aan! :lol: :kiss:


Maar effe on topic: wat wil topic starter nu inderdaad echt gaan doen?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Ik wil sneller over bepaalde trails dan met me camber. De moeilijkste die ik heb gedaan was hangmen 1 en toen dacht ik echt ik heb hier een andere fiets nodig. Ik ben niet van plan wedstrijden te gaan doen ofzo. Wil gewoon af en toe naar bv winterbergen of ergens in de alpen zoals bv leogang over van die baantjes.
who dares wins
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het lijkt me handig om je nog een keer af te vragen wat je echt wilt en of DH fiets daar werkelijk wel de beste keuze is.

Dit dus:
Lars TB schreef:Maar misschien is het zinnig eerst een paar keer een DH-bike te huren, om een tikje meer gevoel voor dat type fiets te krijgen. En ook ter overweging (aannemende dat je nu met je Camber ook al niet de meest heftige routes hebt genomen), een stevige enduro fiets kan ook uitstekend uit de voeten in een bikepark. Zeker op de meer flowy lijnen die tegenwoordig populair zijn.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

De huidige standaard voor een "Enduro" fiets heeft de geometrie en veerweg waar je in een bikepark echt een heel eind komt. Tuurlijk gaat alles makkelijker op een DH fiets, maar daar kan je alleen mee naar beneden.

Misschien moet je eens een 160mm Enduro testen/huren om het verschil met je camber te voelen?

Geen idee waar je woont maar ik heb nog een nieuwe 160mm fiets staan in XL ruim binnen je budget. Deze kan je ook een keer huren als je wilt.

Daarnaast verhuren meeste bikeparks DH fietsen, dus die zou ik ook eens proberen. Voor Winterberg moet je daar niet te lang mee wachten, die gaat dicht binnenkort voor de winter
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Was sowieso van plan om een dh fiets te huren. Ik denk dat ik niet echt een enduro fiets zoek. Dat is een beetje als wat ik nu heb met langere veerweg. Me camber hou ik. Voor ritjes met me vrouw. Maar me voorkeur gaat toch uit naar een dh fiets. Bedankt voor de info. Binnenkort maar eens wat winkels bezoeken.
who dares wins
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

trek-y schreef:Was sowieso van plan om een dh fiets te huren. Ik denk dat ik niet echt een enduro fiets zoek. Dat is een beetje als wat ik nu heb met langere veerweg. Me camber hou ik. Voor ritjes met me vrouw. Maar me voorkeur gaat toch uit naar een dh fiets. Bedankt voor de info. Binnenkort maar eens wat winkels bezoeken.
Nee, een enduro rijdt en veert echt heel anders dan je Camber. Maar een enduro kun je nog redelijk omhoog fietsen, omlaag is een enduro wat bouw betreft vergelijkbaar met een DH-bike van pakweg 5 jaar terug. En met de laatste stand van de veerelementen ongelofelijk capabel naar beneden toe. Enduro kampioen Sam Hill heeft dus zelfs met zijn enduro met een single crown vork met 180 mm (ipv 160 mm voor enduro wedstrijden) het WK DH dit jaar gereden en werd 6e tussen alle dikke bakken! Een DH-fiets kun je alleen met de lift omhoog krijgen, daar ga je nergens mee zomaar een stukje trappen. Maar goed, als dat laatste het doel is, dan is inderdaad een DH-fiets (of bikepark fiets!) de betere keuze.

(Het is niet om gelijk te krijgen, maar meer je aan te aan te zetten het wat breder te bekijken. De mogelijkheid die Daan bijvoorbeeld aanbiedt is zeker het overwegen waard, gewoon om meer ervaring op te doen!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Lars TB schreef:
trek-y schreef:Was sowieso van plan om een dh fiets te huren. Ik denk dat ik niet echt een enduro fiets zoek. Dat is een beetje als wat ik nu heb met langere veerweg. Me camber hou ik. Voor ritjes met me vrouw. Maar me voorkeur gaat toch uit naar een dh fiets. Bedankt voor de info. Binnenkort maar eens wat winkels bezoeken.
Nee, een enduro rijdt en veert echt heel anders dan je Camber. Maar een enduro kun je nog redelijk omhoog fietsen, omlaag is een enduro wat bouw betreft vergelijkbaar met een DH-bike van pakweg 5 jaar terug. En met de laatste stand van de veerelementen ongelofelijk capabel naar beneden toe. Enduro kampioen Sam Hill heeft dus zelfs met zijn enduro met een single crown vork met 180 mm (ipv 160 mm voor enduro wedstrijden) het WK DH dit jaar gereden en werd 6e tussen alle dikke bakken! Een DH-fiets kun je alleen met de lift omhoog krijgen, daar ga je nergens mee zomaar een stukje trappen. Maar goed, als dat laatste het doel is, dan is inderdaad een DH-fiets (of bikepark fiets!) de betere keuze.
:-q
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Mhhhh ok zet me aan het denken. Misschien dan toch ook maar die optie eens goed bekijken. Wou die dh fiets er ook gewoon bij voor de fun. Misschien dan maar 2 fietsen kopen. Zal me vrouw leuk vinden hahaha
who dares wins
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik denk dat een echte DH fiets helemaal niet leuk is, daar kan je zo verschrikkelijk hard mee. Dat betekent ook dat als je niet zo hard gaat dat het allemaal wel erg soepeltjes gaat.

Daarbij komt dat je met een DH fiets echt niets anders kan, met een Enduro kan je ook nog eens een alpen tripje ofzo doen.
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Het is ook de bedoeling om hard te gaan Japie hehe en met de camber gaat een alpen tripje ook wel. Het is ook een fiets voor erbij. Na de val van me vrouw en een helikopter ritje naar het ziekenhuis zal ik het alleen moeten doen in een bike park. Dus voor de ritjes door de bergen hou ik de camber.
who dares wins
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik heb het dan over warp speed ;) Maar je moet het zelf weten natuurlijk.

Maar als ik zie hoeveel mensen er op een DH bike langzamer naar beneden rijden dan ik op mijn LTHT dan denk ik dat het voor de meeste echt overkill is.

Als ik naar mijzelf kijk dan durf ik op een ltht net zo snel als op een fully, maar op de fully is het echt veel makkelijker. En zou dus nog een stuk harder kunnen. Op de ltht heb ik ook echt het gevoel dat ik heel hard ga.
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Warp speed..... dat ga ik ook niet halen. (Ook niet van plan) Haha
who dares wins
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Beste advies is denk ik om allebei te huren ja...

En zonder disrespect maar als iemand steeds "me" zegt ga ik er altijd vanuit dat hij/zij 14 is, dat dacht ik dus ook tot je je vrouw erbij betrok. Ik zal wel een oude lul zijn :D
Waar woke is, is vuur
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Ach ja als je over gramatica valt van iemand. Ik ben daar nooit een ster in geweest. Maar je kan ook denken ik begrijp wat hij bedoelt. Maar ja het is maar wat je belangrijk vind toch........
who dares wins
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

trek-y schreef:Ach ja als je over gramatica valt van iemand. Ik ben daar nooit een ster in geweest. Maar je kan ook denken ik begrijp wat hij bedoelt. Maar ja het is maar wat je belangrijk vind toch........
:roll:
Plaats reactie