07-10-2017, Ermelo, Ermelose ATB tocht + vandaag ook 100km!!

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

ATB-seizoen 2017 begint!
Wie “herfst” zegt, zegt “Ermelose ATB-tochten”. De VWV is er weer klaar voor. Zowel de doorgewinterde fietsfanaat als de beginner is welkom. Mooie single tracks, snelle bospaden, venijnige klimmetjes, het zit er allemaal in. En dat allemaal in de directe omgeving van Ermelo!
Starten kan tussen 09:00 uur en 10:30 uur

30, 45 en 60 km
30 km is een mooie afstand voor de ATB’er die nog niet zo veel ervaring heeft. Ook voor de jeugd is deze afstand zeer geschikt. De route is leuk en afwisselend, technisch eenvoudig en bevat een stop, waar de deelnemers een warm of koud drankje krijgen.

Als je iets meer ervaring hebt is de 45 km route jouw ding. Niet alleen langer dan de 30, maar ook iets mee technische uitdagingen. De 45 km route komt twee keer langs de verzorgingspost, die dit jaar bij De Schaapskooi is opgebouwd.

De 60 km vinden we zelf de mooiste. Deze route heeft alles wat ATB’n op de Veluwe zo bijzonder maakt. Snelle singletracks, mul zand op heidepaden en harde bospaden waar de snelheid flink op kan lopen. De ervaren ATB’er kan helemaal los gaan! Deze afstand heeft twee stops.

‘Veluws Taaiste’ marathon 100 km
De ATB-marathonliefhebber kiest voor de 100 kilometer. Een speciale tocht, die we alleen in oktober aanbieden. In 2017doen we dit voor de vijfde keer. De afgelopen jaren groeide de belangstelling voor deze tocht snel. Stel je voor: 100 km bos en hei, geen asfalt, vier verzorgingsposten, een volledig uitgepijlde route… En een echte verrassing dit jaar! Dat moet je gewoon een keer gedaan hebben!

Deze marathon rijden we alleen op 7 oktober. Starten kan tussen 08:00 en 09:00.

Er is voldoende parkeergelegenheid. Volg de aanwijzingen van de parkeerbegeleiders.

Inschrijven
Je kunt inschrijven bij de start van de tocht. Leden van de NTFU kunnen inschrijven met Scan-and-Go. Vooraf inschrijven kan ook via de NTFU website. Daar vind je ook de deelnamekosten.
http://www.vwv-Ermelo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

jammer dat deze geen week eerder of later is hij valt samen in het weekend met de bbc,en beide is me te gortig in een weekend heb hem eerder gereden de taaiste en is echt de moeite waard!
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Zou deze eventueel ook te doen zijn op een cyclocrossen?
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

@Nijkerkbiker
Ja hoor dat kan zeker, er zitten wel wat kuilen en mul zand in maar dat is goed voor de techniek!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Nijkerkbiker schreef:Zou deze eventueel ook te doen zijn op een cyclocrossen?
Ja. Sterker nog, ATB-tochten , MTB-tochten , veldtoertochten of hoe ze ook genoemd worden zijn in NL juist meer geschikt om met een cyclocrosser te rijden dan met een MTB.
De meeste kan je ook met een stadsfiets prima doen al doe je er dan wel iets langer over maar dat maakt bij een toertocht natuurlijk niets uit.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Ben er weer bij, de taaiste!

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

efi schreef:ATB-seizoen 2017 begint!
Wie “herfst” zegt, zegt “Ermelose ATB-tochten”. De VWV is er weer klaar voor. Zowel de doorgewinterde fietsfanaat als de beginner is welkom. Mooie single tracks, snelle bospaden, venijnige klimmetjes, het zit er allemaal in. En dat allemaal in de directe omgeving van Ermelo!
Starten kan tussen 09:00 uur en 10:30 uur

30, 45 en 60 km
30 km is een mooie afstand voor de ATB’er die nog niet zo veel ervaring heeft. Ook voor de jeugd is deze afstand zeer geschikt. De route is leuk en afwisselend, technisch eenvoudig en bevat een stop, waar de deelnemers een warm of koud drankje krijgen.

Als je iets meer ervaring hebt is de 45 km route jouw ding. Niet alleen langer dan de 30, maar ook iets mee technische uitdagingen. De 45 km route komt twee keer langs de verzorgingspost, die dit jaar bij De Schaapskooi is opgebouwd.

De 60 km vinden we zelf de mooiste. Deze route heeft alles wat ATB’n op de Veluwe zo bijzonder maakt. Snelle singletracks, mul zand op heidepaden en harde bospaden waar de snelheid flink op kan lopen. De ervaren ATB’er kan helemaal los gaan! Deze afstand heeft twee stops.

‘Veluws Taaiste’ marathon 100 km
De ATB-marathonliefhebber kiest voor de 100 kilometer. Een speciale tocht, die we alleen in oktober aanbieden. In 2017doen we dit voor de vijfde keer. De afgelopen jaren groeide de belangstelling voor deze tocht snel. Stel je voor: 100 km bos en hei, geen asfalt, vier verzorgingsposten, een volledig uitgepijlde route… En een echte verrassing dit jaar! Dat moet je gewoon een keer gedaan hebben!

Deze marathon rijden we alleen op 7 oktober. Starten kan tussen 08:00 en 09:00.

Er is voldoende parkeergelegenheid. Volg de aanwijzingen van de parkeerbegeleiders.

Inschrijven
Je kunt inschrijven bij de start van de tocht. Leden van de NTFU kunnen inschrijven met Scan-and-Go. Vooraf inschrijven kan ook via de NTFU website. Daar vind je ook de deelnamekosten.
http://www.vwv-Ermelo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor het plaatsen van dit bericht efi.........toen ik vanmorgen het "officiële" bericht namens de organisatie wilde plaatsen zag ik dit bericht en ik dacht: prima!

Toch nog even dit: De verrassing op de 100 kilometer is er één waar de deelnemers nog lang over na zullen praten!

En dit: ALLE routes (de 30 kilometer, de 45 kilometer, de 60 kilometer en de 100 kilometer) zijn compleet vernieuwd ten opzichte van de afgelopen 2 jaar!

Wij zien iedereen graag verschijnen aanstaande zaterdag!
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Mmm, het thema “herfst” wordt wel kracht bijgezet door de storm van vandaag, hopelijk trekt
het de komende dagen een beetje bij... voorgaande jaren deze TT al eens gereden, het is een
erg fraaie tocht met een flink aantal mooie singletrails. Omdat de ondergrond veelal zandachtig
is zal het mogelijk wel meevallen met de factor modder :roll:

Niet alleen woorden maar ook alvast beeld ; https://youtu.be/J3pDtEBgsJ4" onclick="window.open(this.href);return false;
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Nijkerkbiker schreef:Zou deze eventueel ook te doen zijn op een cyclocrossen?
ik rij al 30 jaar op een crossfiets en ik heb hier op de Veluwe nog geen tocht gehad waar ik niet met dat ding uit de voeten kwam.
wel of niet CX ligt meer aan de berijder dan aan de fiets.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik ben ook weer van de partij, ik rij de 100KM.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Viel me dat even mee, ik had me er op ingesteld om in de regen te moeten gaan fietsen, maar die regen kwam pas op de terugweg in de auto. Een enkele modderplas en soms zware ondergrond mocht de pret niet drukken. Mooie route! De volle 100km genoten. Top.
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Toch nog even dit: De verrassing op de 100 kilometer is er één waar de deelnemers nog lang over na zullen praten!

En dit: ALLE routes (de 30 kilometer, de 45 kilometer, de 60 kilometer en de 100 kilometer) zijn compleet vernieuwd ten opzichte van de afgelopen 2 jaar!

Wij zien iedereen graag verschijnen aanstaande zaterdag![/quote]

---
Vandaag de 100km gedaan. Bos lag er op sommige stukken zwaar bij en de benen waren leeg op het eind, maar een dikke pluim voor de organisatie :-q . Leuke nieuwe route, maar meestal zijn de uitspraken zoals hierboven overdreven, maar niets was minder waar. Uitmuntende organisatie en onderscheidend en vernieuwend zoals de extra stop bij de 100km. Ook een pluim voor de Roodekoper (volgens mij heette het zo) dat zij hier aan mee willen werken. In deze tocht en verzorging is aandacht, tijd en energie gestoken en dat kan ik persoonlijk zeer waarderen.

Was er vorig jaar ook en denk komend jaar weer. Alleen probeer dit maar weer eens te overtreffen :winkie:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Thierry le Brun schreef:
Nijkerkbiker schreef:Zou deze eventueel ook te doen zijn op een cyclocrossen?
ik rij al 30 jaar op een crossfiets en ik heb hier op de Veluwe nog geen tocht gehad waar ik niet met dat ding uit de voeten kwam.
wel of niet CX ligt meer aan de berijder dan aan de fiets.
Ik al 45 jaar (In het eerste decennium daarvan bestond er helemaal geen MTB), deel volledig je mening.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie