Fox voorvork ruilen voor Rockshox Reba??

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Misschien zou je eens moeten beginnen met die schreeuwende witte decals van de vork af te fohnen. En als je echt niet zonder decals kunt kun je nog stealth zwarte decals bestellen. het beeld zal een stuk rustiger worden.
Een gek alleen is zo gek nog niet
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Mike123 schreef:Deze zou dan ook wel staan. Fox Performance serie.
Heb geen idee hoe de step cast vorken het doen. Wel gelezen dat ze met remmen nogal meebewegen.

Afbeelding
Heb deze in Boostversie in mijn Procaliber 9.7 zitten. Ben er zeer tevreden over. Stijf, geeft goede respons en geeft met remmen geen krimp.... Heb 'm wel behoorlijk stug staan, dus ik weet niet hoe het gedrag verandert naarmate je hem comfortabeler maakt....
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

pk-patty schreef:
Mike123 schreef:Deze zou dan ook wel staan. Fox Performance serie.
Heb geen idee hoe de step cast vorken het doen. Wel gelezen dat ze met remmen nogal meebewegen.
Heb deze in Boostversie in mijn Procaliber 9.7 zitten. Ben er zeer tevreden over. Stijf, geeft goede respons en geeft met remmen geen krimp.... Heb 'm wel behoorlijk stug staan, dus ik weet niet hoe het gedrag verandert naarmate je hem comfortabeler maakt....
Misschien heeft dat meebewegen van de vork ook wel te maken met het gewicht van de rijder.
Als het wel beweegt zal het in ieder geval geen kwaad kunnen lijkt mij.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Jaren met een Reba gereden, nu een Fox. Ik wil niet meer terug, terwijl ik echt gecharmeerd was van Rock-Shox en de Reba in het bijzonder (Overigens, een CTD kun je (laten) tunen).
PaganiProductions

Volgens Sickbiker op youtube is de Fox 32 sc Performance minder goed en minder stijf dan een Reba
https://www.youtube.com/watch?v=Hi7EGg7_j6M" onclick="window.open(this.href);return false;
NoepZor
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 1 april 2009, 19:11
Mijn mountainbike: Giant Fathom 29 1 LTD 2017
Contacteer:

Afbeelding

Heb je zwarte binnenpoten :D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

PaganiProductions schreef:Volgens Sickbiker op youtube is de Fox 32 sc Performance minder goed en minder stijf dan een Reba
https://www.youtube.com/watch?v=Hi7EGg7_j6M" onclick="window.open(this.href);return false;
Yep, in die uitvoering iig wel. Hier het hele filmpje.


https://youtu.be/363Y-2Q0Gvo" onclick="window.open(this.href);return false;
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

Ik had in mijn vorige fiets een Reba (wel 26'') en nu een Fox performance SC en ik vind persoonlijk de Fox voor beter zijn werk doen.

De krachten zoals in het filmpje gedaan worden, volgens mij krijg je die in een zanderige ondergrond nooit zo voor elkaar dus daar zul je niet zo gek veel van gaan merken denk ik .. ?

en de fox SC zou door het smallere geheel juist stijver moeten zijn dan de normale versie (en wacht lichter door minder materiaal)
Plaats reactie