bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Verstandig besluit. Hier (8 km ten zuiden van de berg) is het nu pas droog geworden.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Het ligt er weer lekker bij, meeste stukken kun je vol gas. Op sommige punten heeft het grind zich verzameld, daar ff oppassen voor onderstuur.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Ik heb gezien hoe ze de berenklauw aanpakken. Er gaat gewoon een spuit roundup overheen. Dat eindigt dan als een bruine berg takken. Ook de planten / bomen eromheen zien bruin.

Als je wist wat een puur gif dat is (de verkooppraatjes moet je niet geloven, want de onderzoeken die ze citeren zijn omgekocht) .... ik verbaas me erover dat een recreatie-organisatie als de beheerders van dit terrein dit gif überhaupt toestaan. Je kunt je er echt niet tegen beschermen.[/quote]

Er is de afgelopen 2-3 jaar niks aan gedaan. Omdat dit jaar het weer met berenklauw helemaal uit de hand liep is er dit jaar voor het eerst weer gespoten (kennelijk is er een ontheffing voor berenklauw, want je mag het inderdaad niet te pas en te onpas gebruiken), er zijn immers veel klachten gekomen van rijders. Snoeien, maaien of wegbranden heeft geen enkele zin, want het wortelstelsel blijft zitten en geeft binnen enkele dagen weer een nieuwe plant... Kennelijk is dit het enige wat werkt.[/quote]



De berenklauw is een tweejarige plant, als je de bloemen weghaalt ( allemaal ) verdwijnen ze vanzelf. niks moeilijks aan!
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

graduzzi schreef:Ik heb gezien hoe ze de berenklauw aanpakken. Er gaat gewoon een spuit roundup overheen. Dat eindigt dan als een bruine berg takken. Ook de planten / bomen eromheen zien bruin.

Als je wist wat een puur gif dat is (de verkooppraatjes moet je niet geloven, want de onderzoeken die ze citeren zijn omgekocht) .... ik verbaas me erover dat een recreatie-organisatie als de beheerders van dit terrein dit gif überhaupt toestaan. Je kunt je er echt niet tegen beschermen.
Er is de afgelopen 2-3 jaar niks aan gedaan. Omdat dit jaar het weer met berenklauw helemaal uit de hand liep is er dit jaar voor het eerst weer gespoten (kennelijk is er een ontheffing voor berenklauw, want je mag het inderdaad niet te pas en te onpas gebruiken), er zijn immers veel klachten gekomen van rijders. Snoeien, maaien of wegbranden heeft geen enkele zin, want het wortelstelsel blijft zitten en geeft binnen enkele dagen weer een nieuwe plant... Kennelijk is dit het enige wat werkt.[/quote]



De berenklauw is een tweejarige plant, als je de bloemen weghaalt ( allemaal ) verdwijnen ze vanzelf. niks moeilijks aan![/quote]

Als dat zo makkelijk was dan werd dat wel gedaan denk je niet...
Downhill is geen grapje
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Gisteren weer eens een rondje gereden. Track lag er prima bij. Mezelf alleen een beetje over de kop gereden bij de grote klim.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Gelukkig bij de klim en niet bij de afdaling! ;-) Het ligt er idd lekker bij, lekker temperatuurtje ook 's avonds. Gisteren pr gereden. Het blijft alleen pijn doen... :-{
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Reinoud87 schreef:Gisteren weer eens een rondje gereden. Track lag er prima bij. Mezelf alleen een beetje over de kop gereden bij de grote klim.
Dat hoort nu eenmaal bij een PR. :lol: :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Is het skills park al open? Iemand bekend met de status?
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Jurriaan schreef:Is het skills park al open? Iemand bekend met de status?
Nog niet officieel, maar niemand zal je tegenhouden:-)
Downhill is geen grapje
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gaat het officieel open?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als het helemaal af is wel ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik zou dr niet op wachten...
M@rk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 09:23
Mijn mountainbike: LV301MK8 140/140 26er -- & -- Liteville 301Mk12 650b 150/140 is klaar!

Route ligt er goed bij; vanochtend wel wat plasjes op de "skiberg" maar verder eigenlijk prima!
Niets is wat het lijkt



Love is the feeling you get when you like something as much as your mountainbike; vrij naar Hunter S. Thompson
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Gebruik gemaakt van het mooie weer. Gisteren niet gereden, vandaag op tijd naar huis gegaan en heerlijk 1,5 ronde gereden. Beide rondes een PR gereden :)

Mijn materiaalbidon is open gegaan. Mocht iemand dop, bandenlichter(s) en/of inbus setje vinden hoor ik het graag.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Reinoud87 schreef:Gebruik gemaakt van het mooie weer. Gisteren niet gereden, vandaag op tijd naar huis gegaan en heerlijk 1,5 ronde gereden. Beide rondes een PR gereden :)

Mijn materiaalbidon is open gegaan. Mocht iemand dop, bandenlichter(s) en/of inbus setje vinden hoor ik het graag.
Verstandige keuze. Zondag was helaas te druk met Jan en alleman op het parcours, al dan niet bewust, met en zonder fiets.
Plaats reactie