Graag hulp bij aanschaf tweedehands fiets

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
kapitein3oog
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 2 oktober 2017, 19:46

Ik ben al een tijdje aan het meelezen hier op het forum omdat ik op de één of andere manier het idee in mijn hoofd heb gehaald om een mountainbike aan te schaffen. Ik heb dus nog nooit een mountainbike gehad. Ja, als kind 1tje van de wehkamp.

Ik heb me ingelezen, en ben tot de conclusie gekomen om een tweedehands mountainbike te kopen. Mijn budget is 800 euro, het liefst iets minder. Ook zou een fully misschien beter zijn dan een hardtail, want ik wil van tijd tot tijd wel eens last van mijn onderrug krijgen. Ik heb een zittend beroep en niet altijd de beste houding. Die onderrug wordt wel getraind, ik ga een paar keer per week naar de sportschool en heb er momenteel ook geen last van.

Ik wil het bos in met de fiets, maar zal er ook veel mee op de weg gaan.

Ik hou van goed spul. Maar ik heb er niet meteen 2000 euro voor over. Daarom dacht ik dus aan een tweedehands fiets. Ook omdat het mijn eerste mtb wordt.

Nou, ik heb dus wat gevonden op marktplaats. Is dit een goede fiets? En een goede prijs? Bedankt voor jullie hulp. Ik hoop binnenkort wat toe te kunnen voegen hier op het forum.

https://link.marktplaats.nl/m1202966645" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door kapitein3oog op di 2 oktober 2018, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Welkom kapitein,
De fiets ziet er als nieuw uit, in mijn ogen geen demo model lettend op 't GT stuur.
Misschien aangekocht en niet de hobby geweest van de koper en weer ingeruild.
Het is een 26" fiets die zijn nu wel veel voorhanden omdat bijna iedereen op 29" zit.
Framemaat is een M, moet je maar eens uitzoeken op WWW wat je zelf nodig hebt (wat past bij je lichaamslengte).
De Canyon site staat en tabel op, kun je invullen en krijg je welke maat je past.

Denk dat je je aan de Cube geen bult zult vallen. Ik heb geen idee hoe oud de fiets is, en tja bij de fietsenmaker betaal je wel meer maar wellicht heb je ook nog wel garantie op de fiets (niet op slijtdelen).

Succes.
kapitein3oog
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 2 oktober 2017, 19:46

Dankje. Ik ben 1.78, dus de fiets is dan een tikkeltje aan de kleine kant. Maar dat moet dacht ik kunnen.

Is het een goede prijs voor de fiets?
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

Ik ben 1.83 en heb ook een maat M omdat ik daar lekkerder op zat als op de L versie.
Dus 1.78 op een M kan zeker. Het lijkt ook geen 2e hands fiets maar eerderveen overjarig (demo) model.

Mooie prijs voor de fiets lijkt mij zo.
Wir wollen leben!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5547
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Fiets ziet er zekers nog goed uit. Je kunt bij ons in de buurt die fiets mooi uitlaten dus misschien komen we elkaar nog wel eens tegen.
kapitein3oog
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 2 oktober 2017, 19:46

Thanks! Ik zal s contact opnemen morgen, en wie weet rij ik er wel naartoe vd week. Laat het hier weten!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5833
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

kapitein3oog schreef:Dankje. Ik ben 1.78, dus de fiets is dan een tikkeltje aan de kleine kant. Maar dat moet dacht ik kunnen.

Is het een goede prijs voor de fiets?

Dat moet kunnen ?, maar als je lang in een verkeerde houding zit krijg je vanzelf last van de rug , en laat nu dat net een issue zijn . De fiets is zeker overjarig ,ruim 8 jaar .

Daarbij is een geometrie in 26 "anders dan 29".

Ik zou deze fiets niet kopen maar eens goed uitzoeken welke geometrie er goed bij je past . ben zelf 1,74 en heb ook een M gehad vandit merk in 26 "ree voor geen meter :wink:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Snelle Buffer schreef:
Ik zou deze fiets niet kopen maar eens goed uitzoeken welke geometrie er goed bij je past . ben zelf 1,74 en heb ook een M gehad vandit merk in 26 "ree voor geen meter :wink:
Ik mag hopen dat je met je smiley bedoelt dat het een grapje is wat je zegt, want het slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5833
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

maaf2 schreef:
Snelle Buffer schreef:
Ik zou deze fiets niet kopen maar eens goed uitzoeken welke geometrie er goed bij je past . ben zelf 1,74 en heb ook een M gehad vandit merk in 26 "ree voor geen meter :wink:
Ik mag hopen dat je met je smiley bedoelt dat het een grapje is wat je zegt, want het slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ooh echt ?, nee ik kon er niet op rijden , en de geometrie van een canyon is ook weer anders dan een cube of trek, ect , maar iedereen is gelukkig verschillend .
Mischien had ik dan een S moeten hebben van dit merk ? , dat het daarom niet goed “zat” ?.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5833
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5833
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Beetje verouderde fiets, die uit de MP link van de TS.
Shimano 9-speed, 26", barends enz.
Mijn overbuurman heeft er een, al ruim 5 jaar (eerder 6 of 7jaar).
Geen negatieve dingen over gehoord, dus dat is positief, maar het geeft wel aan dat dit een oud beestje is, gemaakt volgens oude inzichten.
Er is natuurlijk wel op te fietsen, maar een modernere fiets ( 1x11, 27.5" of 29") zal meer fietsplezier bieden.
(maar kost ook meer)
Ook opletten dat de seals van de vork en de demper nog niet zijn uitgedroogd, dat soort servicebeurtjes hakken er flink in, dan beter een nieuwe.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10819
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

deze fiets is een winkeldochter. 26 inch en 3x10 is niks mis mee, maar de prijs is echt te hoog. Ben benieuwd wat het bouwjaar was
Plaats reactie