Langenberg Marathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Sjefkoning schreef:Ok, thanks. Volgens mij is de start dit jaar op een andere plek dan vorig jaar als ik het hoogte kaartje goed interpreteer? Als ik wat op Strava terug zoek is dit de ronde van 2015. Start in Bruchhausen ipv Wiemeringhausen.
Klopt, start is om het jaar in de andere plaats. (althans in "mijn tijd"....)
v_schultinge schreef:Waar en wanneer kan je, je startnummer ophalen. Staat nergens op de site.
Dit lijkt er op:
Öffnungszeiten Meldebüro : Schützenhalle Bruchhausen
Samstag den 30.09 von 18:00 -19:00Uhr und Sonntag den 01.10 von 8:00 - 9:30Uhr
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
v_schultinge

Het was weer een leuke marathon. Goede verzorging leuk parcours. Niks moeilijks. De conditie laat wat te
wensen over maar dat mocht de pret niet drukken. Zooooo..... en nu hang ik de fiets een maand aan de wilgen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Inderdaad hele goede organisatie! Parcours perfect gepeild, veel verzorging gezellige finish. Zware omstandigheden en erg veel hoogtemeters.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Deze gister voor t eerst gereden en het was lekker zonnig in sauerland. Deze normale racebaan was wel wat zwaarder door regen van dag eerder, fiets was kilo zwaarder geworden. Door banden vol met gras en slijk was t af en toe opletten bij asfalt opdraaien. 1keer onbedoelde speedway haakse bocht ging net goed, en 1 keer knie open op asfalt. Er zat 1 leuk wortelpad in waar jouw broer, Schepp als enige vol over de slechte wortelkant ging en zo velen passeerde :-q Die Langenberg doet zijn naam wel eer aan, ik houd niet zo van die lange klimmen. Uiteindelijk zo'n beetje op t plekje uitgekomen waar ik dit jaar steeds uitkom. Nog ff halve liter en braadworst erin in de zon, goed georganiseerd en sfeer.
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Leuke marathon, het zonnige weer maakte het na afloop nog extra gezellig! Mijn relaas op http://www.patrickdelaat.jimdo.com
v_schultinge

Patje1977 schreef:Leuke marathon, het zonnige weer maakte het na afloop nog extra gezellig! Mijn relaas op http://www.patrickdelaat.jimdo.com
Dan had je aardig de sokken erin :-q
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

NelizRijn schreef:Deze gister voor t eerst gereden en het was lekker zonnig in sauerland. Deze normale racebaan was wel wat zwaarder door regen van dag eerder, fiets was kilo zwaarder geworden. Door banden vol met gras en slijk was t af en toe opletten bij asfalt opdraaien. 1keer onbedoelde speedway haakse bocht ging net goed, en 1 keer knie open op asfalt. Er zat 1 leuk wortelpad in waar jouw broer, Schepp als enige vol over de slechte wortelkant ging en zo velen passeerde :-q Die Langenberg doet zijn naam wel eer aan, ik houd niet zo van die lange klimmen. Uiteindelijk zo'n beetje op t plekje uitgekomen waar ik dit jaar steeds uitkom. Nog ff halve liter en braadworst erin in de zon, goed georganiseerd en sfeer.
Haha klopt, uit frustratie
Weer was top. hoe nat het was viel tegen maar bleek nog een beetje mn rediing, mn benen voelde na 5 km al of ik er een ronde op had zitten en kon mn hartslag maar niet boven mn omslagpunt krijgen. Alles dus op de afdaling gezet, ik koos idd vaak om niet over de rijstrook te rijden met een laagje glibber modder, maar de lijnen ernaast, ik had voor mn gevoel heel veel grip, en daalde veel sneller dan de mensen om mij heen, maar misschien kwam het omdat ik op de klims niet kon volgen en wat verder naar achter zat, veel mensen echt 4 x of meer ingehaald in de afdaling. Daardoor niet eens een heel slechte uitslag (53ste overall ofzo). Het was al met al een worsteling om de finish te halen en heel vaak aan opgeven gedacht. Wel weer leuk om deze weer eens te rijden, ooit mn eerste wedstrijd!
v_schultinge

Volgens mij kwam je mij het 2e rondje voorbij zetten Rutger. Was zelf redelijk ingestort en moest op de laatste adem naar de finish.

Na ziekte aan het einde van 2016 en daarna nog in januari 2017 is de conditie dit seizoen nooit geworden wat hij zijn moet. De snelheid komt langzaam weer. Nu de duurconditie nog.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

v_schultinge schreef:Volgens mij kwam je mij het 2e rondje voorbij zetten Rutger. Was zelf redelijk ingestort en moest op de laatste adem naar de finish.

Na ziekte aan het einde van 2016 en daarna nog in januari 2017 is de conditie dit seizoen nooit geworden wat hij zijn moet. De snelheid komt langzaam weer. Nu de duurconditie nog.
Echt? ik was op zombie modes aan het cruisen vooral die laatste K-klim.. had ook bijna 15 min verval de 2e ronde..
v_schultinge

Ja, zelfde hierzo. Groot verval in de 2e ronde. Deze winter hard aan de duurconditie werken en hopen dat, dat het gewenste resultaat oplevert. Maar ik zag je volgens mij halverwege het 2e rondje voorbij komen.

Daaltechniek van de meeste was inderdaad echt drama. Zelfs op mijn Maxxis Aspen's gilbberde ik nog sneller. Stoppen was dan weer een ander verhaal. :lol:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Ik heb geen excuus, had zelfs juist topfit moeten zijn en september moeten pieken, met 3 wedstrijden in 4 weken (Daun al laten schieten). Enige voordeel is dat mn vriendin letterlijk bijna net zo snel is nu en we samen wedstrijden kunnen gaan rijden
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Wie o wie is zn Garmin verloren tentijde van deze marathon.Er is er een opzoek naar zn baasje
Plaats reactie