Woody nog steeds LOL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

De bergen in? Nee, daar heb ik mijn fully voor. Deze is voor de Nederlandse rondjes omdat mijn fully hier niet vooruit te branden is.
26'er rulezz !!
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Wat een vette bike is dit geworden! Ik kan veel maken van hout, maar hier heb ik zeer veel respect voor. Een mooi project dat zeer geslaagd is!
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Mooi gedaan zeg.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1517
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

wtf..... ben ik als meubelmaker stil van hoor.. heb je ook glasweefsel gebruikt of alleen epoxy op hout?
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

terunky schreef:De bergen in? Nee, daar heb ik mijn fully voor. Deze is voor de Nederlandse rondjes omdat mijn fully hier niet vooruit te branden is.
Ja, duidelijk dat deze wel wil branden natuurlijk.

Inkoppertje... :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ritje Vlissingen - Westkapelle met de nodige trappen op en af. en de woody is still strong ! trappen af is wel flink stuiteren als je een bankstel met 160/170 mm vering bent gewend :lol: ook is het een goede bike om techniek te oefenen zoals trial leren :D zou graag leren een trap op willen hoppen.

Afbeelding

Ik ga toch proberen een houten stuurtje te maken. nog dunner lamineren versterkt met glasvezel. Stiekem al aan het denken over een lichte trail bike 140/150 mm single pivot. met pinion versnellings bak :D voor oa bikepacking.
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

In het houten stuur zou je misschien een uitsparing rondom kunnen frezen om daarin een klembare stalen ring aan te brengen waardoor de verbinding met de stuurpen metaal-metaal wordt.
Ja, doei !
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Sowieso heb je nu 35 mm ruimte met de nieuwste standaard.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik krijg een beetje de indruk dat het feit dat Woody enkele keren stevig gebruik overleefd heeft ook meteen zou betekenen dat-ie dus qausi onverwoestbaar is. Lijkt mij een wat voorbarige conclusie, uiteindelijk is het een optelsom van alle belastingen boven een bepaalde grens die iets kapot maken of niet.
Er breken vaak genoeg conventionele frames op momenten dat de belasting helemaal niet zo groot is, omdat het voorwerk al gedaan is met eerdere piekbelastingen.

Ik vind Woody te mooi om er echt de grenzen mee op te gaan zoeken, ik zou 'm dan ook alleen maar gebruiken voor de minder heftige ritjes. Als het mijn frame was, maar dat is het niet :)
Dus ga gerust verder met testen, ik volg de belevenissen van Woody graag vanachter mijn pc-schermpje ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

kermit schreef:Ik krijg een beetje de indruk dat het feit dat Woody enkele keren stevig gebruik overleefd heeft ook meteen zou betekenen dat-ie dus qausi onverwoestbaar is. Lijkt mij een wat voorbarige conclusie, uiteindelijk is het een optelsom van alle belastingen boven een bepaalde grens die iets kapot maken of niet.
Er breken vaak genoeg conventionele frames op momenten dat de belasting helemaal niet zo groot is, omdat het voorwerk al gedaan is met eerdere piekbelastingen.

Ik vind Woody te mooi om er echt de grenzen mee op te gaan zoeken, ik zou 'm dan ook alleen maar gebruiken voor de minder heftige ritjes. Als het mijn frame was, maar dat is het niet :)
Dus ga gerust verder met testen, ik volg de belevenissen van Woody graag vanachter mijn pc-schermpje ;-)
Volledig mee eens...
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ik ga er ook zeker niet TE heftig mee rijden. Trappetjes af bijv doe ik rustig en gecontroleerd in tegen stelling tot mach4 op mijn fully. Onverwoestbaar? nee zeker niet. Maar het vertrouwen word wel met de dag groter.

Te mooi om grenzen op te zoeken, dat geld voor mij niet. ik kan zo een andere (betere) maken. ik houdt mij vooral in omdat ik niet zo van ziekenhuizen houdt :lol:
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

terunky schreef:ik houdt mij vooral in omdat ik niet zo van ziekenhuizen houdt :lol:
En omdat je liever die veren in je reet hebt ipv gesplinterd hout :winkie:
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

:lol:
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Je kunt een nieuwe maken... Maar "zo" ? Gezien de tijd die je over de eerste gedaan hebt.... :winkie: :winkie:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Zoiets maak je natuurlijk ook niet om alleen naar te kijken nee, maar als je kijkt wat bijvoorbeeld een bijlsteel te verduren krijgt, dan word de kracht van hout toch nog vaak onderschat denk ik.
Sneeuwmonster
Plaats reactie