Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik wil eigenlijk weten wat voor band iemand gebruikt die in 24 min rond is, ik reed gisteren 28min maar iemand anders reed m even in 23nog wat vlak na mij
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Als ie op strava zit, gewoon ff vragen! Gok dat zo een verschil niet alleen door de banden komt :wink:
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Echt wel.

Het ligt altijd aan het materiaal :bier:

:lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

tja... zondag 2x 25.3 op combi rocket ron/racing ralph op nieuwe reaction
maar een maandje terug 24.45 op smart sam op oude ltd, en hard parcours. En twee weken later gleed ik daarmee op m´n plaat.

De BP heeft in verschillende omstandigheden verschillende goede banden, daarnaast hebben de tijden ook te maken met wat je onderweg tegenkomt.... koeien, tegenwind, andere mtb-ers, wandelaars met honden....
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik bedoel eigenlijk zo als die nu ligt droog met los grind
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

bonzaiking schreef:Ik rijd nu meestal met maxxis aspen met
2 bar er in op mijn carbon gt zaskar ik weeg 67 kg
Welke breedte van de band? Ik zou denken dat er wel wat lucht uit mag met dat gewicht. Zeker als je merkt dat je grip tekort komt. En het maakt je op veel stukken ook sneller in het rechttoe rechtaan werk. Tenzij het pad zo glad is als een asfaltweg heb je minder rolweerstand met zachtere banden namelijk.
Ik ken trouwens genoeg mensen die harder door de bocht gaan dan ik op banden die minder grip hebben. Je kunt wel wat winnen met betere banden maar lang niet zoveel als met beter sturen of harder trappen.
Give me little bits of / more than I can take
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Thanks ik ga dat eerst proberen
Lucht er uit laten is ook vrij goedkoop te doen

2.1 breedt
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

bonzaiking schreef:Ik wil eigenlijk weten wat voor band iemand gebruikt die in 24 min rond is, ik reed gisteren 28min maar iemand anders reed m even in 23nog wat vlak na mij
Dat zal Perry geweest zijn, die rijdt hem op een omafiets nog onder de 24 rond, banden of geen banden :-{
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

Voor mij tegenwoordig Vitoria Mezcal 2,25 bij 1,4 Bar tubeless (ik weeg 86 kg)
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

[quote="Peter Vlaardingen"][quote="bonzaiking"]Ik wil eigenlijk weten wat voor band iemand gebruikt die in 24 min rond is, ik reed gisteren 28min maar iemand anders reed m even in 23nog wat vlak na mij[/quote]

Dat zal Perry geweest zijn, die rijdt hem op een omafiets nog onder de 24 rond, banden of geen banden :-{[/quote]

Het was perry
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

nou ik ben er uit hoor!! ik hoef geen nieuwe banden aan te schaffen.
als je de kombochten helemaal bovenin pakt daar ligt geen los grind kan je er bijna vol door
alleen mn pr niet verbeterd omdat mn zoontje van 10 voor me reed. een mooie 32.04 voor hem.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

bonzaiking schreef:als je de kombochten helemaal bovenin pakt daar ligt geen los grind kan je er bijna vol door
Wat zei ik ook alweer?
ak-77 schreef: Je kunt wel wat winnen met betere banden maar lang niet zoveel als met beter sturen of harder trappen
Kombochten moet je sowieso niet te laag pakken, grind of geen grind. Als ze als een soort walletje zijn gebouwd, dus zonder echte heuvel erachter, moet je wel uitkijken met te hoog rijden want dan kunnen ze stuk gaan. Ik weet even niet uit mijn hoofd of dat in Vlaardingen ergens van belang is.
Give me little bits of / more than I can take
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

ak-77 schreef:
bonzaiking schreef:als je de kombochten helemaal bovenin pakt daar ligt geen los grind kan je er bijna vol door
Wat zei ik ook alweer?
ak-77 schreef: Je kunt wel wat winnen met betere banden maar lang niet zoveel als met beter sturen of harder trappen
Kombochten moet je sowieso niet te laag pakken, grind of geen grind. Als ze als een soort walletje zijn gebouwd, dus zonder echte heuvel erachter, moet je wel uitkijken met te hoog rijden want dan kunnen ze stuk gaan. Ik weet even niet uit mijn hoofd of dat in Vlaardingen ergens van belang is.
Das het mooie van mountainbiken je blijft dingen leren en je blijft ook de tijden verbeteren :-q
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

bonzaiking schreef:nou ik ben er uit hoor!! ik hoef geen nieuwe banden aan te schaffen.
als je de kombochten helemaal bovenin pakt daar ligt geen los grind kan je er bijna vol door
alleen mn pr niet verbeterd omdat mn zoontje van 10 voor me reed. een mooie 32.04 voor hem.
En een rondje 32 is heel verdienstelijk voor een 10 jarige, komt een tijd dat jij hem niet meer bijhoud (spreek uit ervaring)
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Facebook bericht over onderhoudsdag 12 november:

https://www.facebook.com/mountainbikepa ... n/?fref=ts#" onclick="window.open(this.href);return false;


Begin van de herfst dus het is weer tijd voor een onderhoudsdag: zondag 12 november. Mede dankzij de vrij natte zomer ligt het parcours er vrij goed bij vergeleken met eerdere jaren; ook de stortregen van een paar weken terug heeft het goed doorstaan. Hier en daar komen er wel een aantal punten naar voren die wat zorg nodig hebben om te voorkomen dat het deze winter een modderbende wordt, plan is om deze aan te pakken en als er nog wat tijd over is hier en daar een aantal stukken verder te perfectioneren.
Details:
• Zondag 12 november. Verzamelen om 9:00u bij de Polderpoort, achter de sportschool. De onderhoudsdag zal naar schatting tot begin van de middag duren.
• Zo mogelijk graag een eigen schep en kruiwagen meenemen. Als dit niet lukt is dat ook geen probleem, geef dit wel even aan, dan kunnen we hier rekening mee houden. (Werk-) handschoenen en oude kleding zijn aan te raden. Five Tens afgeraden, de zolen gaan los zitten van het scheppen.
• Voor het zwaarste werk is er een kraan aanwezig; wie een slechte rug heeft kan dit aangeven, dan kan je wat lichter werk doen (palen zagen/boren etc).
Wie zich geroepen voelt kan zich aanmelden door een mailtje te sturen naar onderhoudscommissiebroekpolder [at] gmail [punt] com. Geef hierbij aan met hoeveel je komt en of je een kruiwagen meeneemt.
Voor wie liever gaat fietsen, even goede vrienden maar hou er wel rekening mee dat je tot begin van de middag op een aantal stukken even wat gas terug zal moeten nemen waar gebouwd wordt.
Hopelijk tot dan!
Plaats reactie