Cotic Rocket MAX

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5570
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dit is er zeker 1tje om in te lijsten, erg fraai geheel. Mooie kleur ook.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Voorbij zien rollen in Beek. Mooi ding!
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Gave bak, mooie kleur, gewoon helemaal :-q :-q
'BUILT not Bought '
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Bedankt allemaal, ben er ook erg blij mee.
Vrijdagavond mijn wielen kunnen ophalen en de banden die zaterdag binnenkwamen gemonteerd. Zijn inderdaad serieuze banden. Voor NL over het algemeen zwaar overkill, maar ik denk voor de tripjes naar de Eifel e.d. een prima combi. Voor lokale rondjes heb ik de Conti's nog.

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren inderdaad de grote test in Beek, de trailtour was een goede rit om de fiets eens goed te testen. En hij is met vlag en wimpel geslaagd! :-q
Dat deze fiets kon dalen was ik al wel van overtuigd, alleen dat het klimmen ook vele malen beter ging dan op de Rocky, wat een beetje meer wielbasis en langer reach al niet kan doen.
Ik kon heel goed merken dat ik beter mijn voorwiel in de (vele) steile technische klimmetjes aan de grond kon houden, bij de Rocky moest ik op zo'n stukjes vaak al afstappen omdat ik mijn wiel van de grond trok.
Waar ik dacht dat ik hem normaal gesproken niet op het pad zou kunnen houden kon ik nu gewoon insturen en contact met de bodem houden, echt een fijne ervaring.

De CaneCreek Air inline demper is echt zoveel malen fijner dan de fox die ik gewend was in de Rocky, ik heb deze op druk gezet met de juiste sag. Er zitten nog best wat instelmogelijkheden op, al lijkt het dat de instelling door Cotic ( bereider van Cotic heeft hetzelfde rijders gewicht als ikzelf ) gelijk goed zijn. Dus heb ik aan die instellingen nog niets gewijzigd. Waar ik in de open stand bij de Rocky meer het "wipkip" gevoel kreeg heb ik daar bij de Rocket geen last van, er zit ook geen lockout op. Wel een Climbswitch maar die heb ik gisteren niet gebruikt. Daar waren de klimmen te kort en te fel voor. Achterwiel bleef dus gewoon prima contact houden met de ondergrond.

Waar ik ook erg benieuwd naar was of ik de switchbacks een beetje kon rijden, toch een langer frame en langere wielbasis. Dat ging dus ook prima, de "widowmaker" ging gewoon super, ondanks dat deze erg los gereden was.
Wat ik nog wel als waardevolle upgrade zou zien is een setje 4-zuiger remmen, denk dat ik eens ga informeren naar een setje Zee's De grotere fiets met grotere wielen vraagt toch om iets meer serieuze ankers :lol:

Al met al ben ik erg blij dat de fiets "geslaagd' is, blijft toch een gok als je een frame koopt zonder te kunnen testrijden. Maar als het dan zo uitpakt als je gedacht had is dat echt super!

Tijdens de tocht helaas maar 1 momentje gepakt om een foto te maken;

Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
De Majoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 8 februari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Commencal meta, Kona rove, Kona Unit

Das potdomme n mooie vrachtwagen!! :wink:

Mooi dat ie goed bevalt. Volgend jaar maar weer n mooie trip plannen, om hem echt goed uit te testen :-q
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

De Majoor schreef:Das potdomme n mooie vrachtwagen!! :wink:

Mooi dat ie goed bevalt. Volgend jaar maar weer n mooie trip plannen, om hem echt goed uit te testen :-q
Ja daar kunnen een zooi bikes in!!

Langere trip zeker, alleen wil ook snel wat dagtripjes doen! Na de trailtour gister smaakt t naar meer!!
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Leuk om te lezen dat het allemaal goed gekomen is. Het is een prachtfiets om te zien, en ja....deze bike vraagt om serieuze ankers. Ik was al vrij snel overtuigd dat jij een L moest hebben ;-p
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Jammer dat ik jou nou gemist heb, als ik het zo zie zou je achter me gereden hebben.
Kwam deze tegen :-q

Afbeelding
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Aha!! Nice...krijg spontaan zin om weer te gaan 8)
Jij hebt wel met Vin gesproken nog begreep ik later, toen stond ik al bij de auto uit te hijgen :lol:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Heb jij samen met Vincent, Paul en Richard (toch?) zegmaar int groepje gereden? Want dan heb ik je bij de eerste lunchpauze echt compleet gemist :-{
En echt op het einde bij de auto's nog met Vincent gepraat ja, stond jij 10 seconden eerder op de kruising nog met hem te praten? :roll:
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Jep!! Grappig als je de gezichten niet kent achter de fietsen :lol:
Welke fiets rij jij dan? En hoeveel foto's boven mij?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

KevinBel schreef:Heb jij samen met Vincent, Paul en Richard (toch?) zegmaar int groepje gereden? Want dan heb ik je bij de eerste lunchpauze echt compleet gemist :-{
En echt op het einde bij de auto's nog met Vincent gepraat ja, stond jij 10 seconden eerder op de kruising nog met hem te praten? :roll:
Sterker nog, ik stond op hem te wachten omdat hij met mij mee reed :lol:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ooh oke haha dan heb ik je niet op de kruising gezien, maar had ik je bij de lunchplek toch wel moeten zien haha. :lol: :winkie:
Ik ben diegene met die rooie Turner Burner. Hier op de foto nog https://flic.kr/p/XLZ213" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf dat laatste stukje waar jij op de foto staat niet gereden ivm kramp, maar van het groepje waar ik mee reed staan er 3 op de foto, ongeveer 24 foto's voor die van jou namelijk :P

Edit: Jij hebt mij dus toegevoegd op Strava, jij bent Richard dus hahaha. Had alleen je profielfoto gezien, niet de rest. Jemig wat slecht dit. :roll:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kappen nou mannen, het wordt er niet beter op... :lol: :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Kapitein Iglo schreef:Kappen nou mannen, het wordt er niet beter op... :lol: :bier:
Nou zeg, Robert ten brink is er niets bij :lol: . Laat de heren gaan. Red bikers unite (of zoiets) :-q :bier:
Plaats reactie