Trek 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Vandaag van de LBS te horen gekregen dat de nieuwe 9.8 SL XX1 Eagle gemonteerd heeft en oranje zwart zal zijn. Er komt ook een 9.7 in 'gun metal' die gek genoeg voorzien is van 1x11. Uiteraard wel fors goedkoper dan de 9.8 maar de keuze voor 1x11 terwijl GX Eagle ook beschikbaar is lijkt me een beetje vreemd. Een manier om oude voorraad te dumpen?
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

Erik89 schreef:Vandaag van de LBS te horen gekregen dat de nieuwe 9.8 SL XX1 Eagle gemonteerd heeft en oranje zwart zal zijn. Er komt ook een 9.7 in 'gun metal' die gek genoeg voorzien is van 1x11. Uiteraard wel fors goedkoper dan de 9.8 maar de keuze voor 1x11 terwijl GX Eagle ook beschikbaar is lijkt me een beetje vreemd. Een manier om oude voorraad te dumpen?
9.7 heeft volgens mij zelfs een SRAM NX derailleur.

Ik kan uit ervaring vertellen dat een Fuel Ex 8 SRAM GX Eagle heeft.
Hier kan uw reclame staan
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Vaak is het goedkoper, de goedkoopste fiets te kopen en deze te upgraden, zeker met 1x Het zijn relatief goedkope groepen ej veel fietsen zijn qua prijsniveau xtr of xtr di2.
N13ls
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 11 januari 2015, 18:33

Mwah. Het is vaak niet alleen de groep, maar ook de vork waar een verschil in kan zitten
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

En de wielset, niet te vergeten...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
N13ls
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 11 januari 2015, 18:33

Dat wil zeker ook nog wel eens schelen. Vind losse groepen overigens ook niet bepaald goedkoop
marcvv
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 20:56
Mijn mountainbike: Trek procaliber

op deze site heb ik de procaliber 9.7 2018 gespot

https://www.chevincycles.com/bikes/moun ... r-9-7.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik denk niet dat ik grote pluspunten zie tov het huidige model 2017. Volgens mij is de vork van het huidige model beter. 2018 weliswaar volledig xt. Wielen volgens mij wel vergelijkbaar.

maar ik ben geen echte kenner. Wat vinden julllie?
marvin330
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 28 juli 2017, 00:35

De procalibers 9.6 en 9.7 zijn toch gewoon carbon frames maar dan een goedkopere en zwaardere variant dan het frame van de 9.8 en 9.9?
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
ToFast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 26 mei 2008, 19:22
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

Lui van hier toevallig afgelopen zaterdag naar Harderwijk geweest voor de Trek consumentendag?

Ik wil misschien a.s. zaterdag even neuzen, wil de X-Caliber 9, Procaliber 6 en 8 eens in het echt zien.
Vroeger kocht ik mijn fiets altijd vanuit het boekje, wil het nu eens anders doen.
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

Ja, ik ben zaterdag geweest. Erg mooie opzet allemaal weer. Als je wil testen vergeet dan niet een id-bewijs mee te nemen. Ik weet niet meer wat er allemaal te testen was maar dat was wel flink wat. De wachttijden ook helaas als ik het zo zag. De showroom stond helemaal vol, ik geloof dat de hele collectie voor 2018 compleet was.
Ruud67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 5 december 2012, 21:56
Mijn mountainbike: Ghost ebs pro 29, Trek Top Fuel 9

GIsteren naar Harederwijk geweest om de Top fuel en de Fuel te testen. IN de showroom waren zowel de EX9 als te TF 9 niet te bekennen. het is me ook niet duidelijk of deze in het assortiment zitten in NL. Wel de Top Fuel 9.7 getest. Leuk testbaantje met de meest voorkomende singletrack stukjes erim. Hierdoor kreeg je een goed idee hoe de fiets in het echt zou presteren. Ondanks de NX groep een heerlijke fiets. Moest wel wennen aan de andere manier van schakelen, maar 1x11 is zat om boven te komen. De wachtrij voor de EX was daarna inderdaad te lang. Maar een Top Fuel is een heerlijke fiets en zou mij inderdaad goed passen. P.s. De 9.8 stond niet in de showroom maar de 9.9 wel. Maar dat budget is voor mij niet weggelegd. Naar hardtails heb ik helaas niet gekeken, aangezien ik daar juist van af wil. ER was wel iemand die speciaal vooreen Remedy kwam en zeer teleergesteld was dat die er niet was om te testen. IK zag hem even later wel lekker spelen met een E-mtb dus dat zal ook wel goed gekomen zijn.
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Ruud67 schreef:GIsteren naar Harederwijk geweest om de Top fuel en de Fuel te testen. IN de showroom waren zowel de EX9 als te TF 9 niet te bekennen. het is me ook niet duidelijk of deze in het assortiment zitten in NL. Wel de Top Fuel 9.7 getest. Leuk testbaantje met de meest voorkomende singletrack stukjes erim. Hierdoor kreeg je een goed idee hoe de fiets in het echt zou presteren. Ondanks de NX groep een heerlijke fiets. Moest wel wennen aan de andere manier van schakelen, maar 1x11 is zat om boven te komen. De wachtrij voor de EX was daarna inderdaad te lang. Maar een Top Fuel is een heerlijke fiets en zou mij inderdaad goed passen. P.s. De 9.8 stond niet in de showroom maar de 9.9 wel. Maar dat budget is voor mij niet weggelegd. Naar hardtails heb ik helaas niet gekeken, aangezien ik daar juist van af wil. ER was wel iemand die speciaal vooreen Remedy kwam en zeer teleergesteld was dat die er niet was om te testen. IK zag hem even later wel lekker spelen met een E-mtb dus dat zal ook wel goed gekomen zijn.
Wij waren er 19 aug en toen stond er toch echt ook een antraciete 9.8sl 3 meter naast de 9.9 (naast de trap).
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Heb ook ff gewacht op de nieuwe 9.7, maar heb toch maar een 2017 model gekocht, weliswaar in de uitverkoop.... :tong :tong
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

De levertijden zijn voor de 9.7 vrij bezopen. Een maand geleden besteld bij mn lbs en zou de eerste week oktober binnen komen. Inmiddels is dat naar februari 2018 verschoven. Nu 'moest' ik dus een 9.8 bestellen :-?
Plaats reactie