Trek Fuel Ex 8 - 27.5 Plus 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

Herman de Biker schreef:Deze ook even staan bekijken in Amerongen, heel mooi fietsje :-q
:-q en ik heb vergeten om naar De SNOWDON te kijken. Maar dat zag ik pas bij het wegfietsen.
Hier kan uw reclame staan
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

Oh en vandaag heb ik de banden tubeless gemaakt. Dat ging heel erg makkelijk aangezien velg en banden tubeless ready waren.

Ik heb ook even de wielen gewogen met buitenbanden, melk; zonder steekas:

Voorwiel: 2220 gram
Achterwiel: 2810 gram(met GX EAGLE cassette)

Bij het schoonmaken viel me op dat er erg weinig ruimte is tussen kettingblad en achtervork. Dus ik verwacht niet dat een ovaal kettingblad gaat passen. Maar binnenkort maar even kijken.
Hier kan uw reclame staan
jandeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 20:44
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 - Giant Full E+0

Absolute black oval past gewoon.
Teminste ik heb het met een Sram Eagle erop.
32 T Trek Feul Ex 9.8 ..wel 29er maar dat mag niet uitmaken.
Succes!
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

jandeman schreef:Absolute black oval past gewoon.
Teminste ik heb het met een Sram Eagle erop.
32 T Trek Feul Ex 9.8 ..wel 29er maar dat mag niet uitmaken.
Succes!
Dat is mooi :-q ! Binnenkort maar even bestellen. Ik ben benieuwd hoe dat rijd.
Hier kan uw reclame staan
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

Fiets staat nu al ruim een maand stil; in eerste instantie alleen vanwege vakantie, maar nu ook vanwege schouderblessure. Op zich gaat fietsen over de weg goed, maar offroad is No-Go. Helaas allerlei kleine geplande veranderingen staan ook stil. Wat wel duidelijk is geworden dat mijn vrouw ook perfect op de fiets past, maar ze trekt er niet alleen op uit.
Hier kan uw reclame staan
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Fijne Bike, ik heb op de 2017 proefgereden.
650b plus past wel bij het karakter vind ik.
Janver schreef:
jandeman schreef:Absolute black oval past gewoon.
Teminste ik heb het met een Sram Eagle erop.
32 T Trek Feul Ex 9.8 ..wel 29er maar dat mag niet uitmaken.
Succes!
Dat is mooi :-q ! Binnenkort maar even bestellen. Ik ben benieuwd hoe dat rijd.
Ik aarzel om van het Eagle voorblad af te gaan. Eagle werkt echt heel goed en het tandprofiel voor is heel bijzonder, niemand heeft zoiets. Marketing Hype? Ik heb wel 5 of 6 verschillende merken voorbladen in gebruik, ovaal en rond.

Zijn er al bikers die echt wat km gemaakt hebben met bv een Abs Black blad en de volle range van de 10-50 cassette?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Nice Bike , je kan eventueel voor iets wat relaxer zit en stuur gedrag , de mio link nog veranderen, zit je iets meer rechtop (althans niet gelijk wereld van verschil) maar rijdt wat relaxter . Meer bottum vrijheid :winkie:

:-q
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2920
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Gaat prima, heb vorig weekend 130km en bijna 5000hm gemaakt in de vogezen met een ovale AB en gx eagle groep. Niks ander tov origineel blad
Bird Aeris 9 blurple
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Mooie fiets, en interessant dat er ook 29ers in passen. Een keer een wielsetje erbij met 2.1 bandjes en je lokale xc rondje blijft ook mooi fietsen.
Ik zie ook dat je de YT hebt getest, waar kan dat en wat is je motivatie om voor de trek te gaan?
One life, ride it!
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

Ik heb YT helaas niet getest. Achteraf wel jammer, maar wel een nadeel van online merken.

Helaas staat de fiets nog steeds stil. Ik heb nog steeds last van mijn schouder(s) en in Januari opnieuw naar orthopeed. Gelukkig heb ik wel weer alle beweeglijkheid terug in mijn schouders terug alleen niet pijnvrij.

Momenteel zit ik 4x per week, totaal +/- 6 uur op de fietstrainer (Wahoo Kickr 2017). Dus ik ben wel bezig met basis conditie.
Hier kan uw reclame staan
edminton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 19 januari 2011, 23:06

Een hele mooie fiets Janver ....ik rijd zelf de 2017 ex8 en bevalt me super.
Ik snap alleen niet goed wat Rubbere Mtb Robbie bedoelt met die mio link omdraaien voor een luiere zit en meer bottom vrijheid want vlgns mij krijg je dan juist minder bottom vrijheid?

Ik heb hem zelf in de hoge stand staan en nog niet de behoefte gehad om hem om te draaien eigenlijk
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Nee, als je de link omdraait worden de hoeker iets slacker en zakt het BB een fractie.

Cameron legt het uit: https://www.youtube.com/watch?v=dAkO9rlS894" onclick="window.open(this.href);return false;
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

Ik heb hem niet omgedraaid! Had ik ook nog niet de behoefte aan. Maar mogelijk ga ik het met 29” banden het wel proberen. Deze staan nog op de wenslijst; wil wel lichte wielen te hebben maar niet te duur natuurlijk. Ik vind de standaard 27.5 wielen te zwaar :o

Ik heb weer een positief bericht van fysiotherapeut gekregen mbt schouders/nek en ik mag zoveel mogelijk alle normale dingen oppakken. :-q Ik moest in ieder geval weer push-ups maken, maar daarvan gaan de brede houding nog niet zo lekker. Het zal nog een tijdje pijnlijk blijven, zolang het niet erger wordt, is het goed. Maar ik moet goed letten op de fietshouding en gebruik van schouders.

Eerst maar even testen op het parcours achter mijn huis. Hopelijk lukt het morgen wel en anders heb ik komende weken ook weer meer tijd. :) :winkie:
Hier kan uw reclame staan
Plaats reactie