Route Holten/Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

drpaul schreef:Ik zag, toen ik op de racefiets een ritje aan het maken was, een singletrack liggen langs de Elerweg. Van waar tot waar loopt die, en wat is er de bedoeling van? Als verbinding Hellendoorn - Lemelerberg? Iets anders?
Dat is een koppeling met route Reggedal. Ik heb dat stukje eens gereden, maar weet niet waar het uitkomt.

Dit heb ik er van kunnen vinden:

http://www.trackstrails.nl/projecten
Mountainbikeroute Reggedal (routenetwerk Twente): opgeleverd 2016

Deze nieuwe route gaat door het Reggedal met een aantal nieuw gebouwde singletracks. Aan de westkant volgt de route een deel van de de route Hellendoorn. Beide kunnen gezamelijk als een 8 gereden worden.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Forau schreef:
drpaul schreef:Ik zag, toen ik op de racefiets een ritje aan het maken was, een singletrack liggen langs de Elerweg. Van waar tot waar loopt die, en wat is er de bedoeling van? Als verbinding Hellendoorn - Lemelerberg? Iets anders?
Dat is een koppeling met route Reggedal. Ik heb dat stukje eens gereden, maar weet niet waar het uitkomt.

Dit heb ik er van kunnen vinden:

http://www.trackstrails.nl/projecten
Mountainbikeroute Reggedal (routenetwerk Twente): opgeleverd 2016

Deze nieuwe route gaat door het Reggedal met een aantal nieuw gebouwde singletracks. Aan de westkant volgt de route een deel van de de route Hellendoorn. Beide kunnen gezamelijk als een 8 gereden worden.
Dan misschien maar eens gaan fietsen en kijken waar ik uitkom (tenzij iemand dat hier al kan vertellen, denk dat je het voor de hoogtemeters niet hoeft te doen....)
ollie84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 17:03

drpaul schreef:Ik zag, toen ik op de racefiets een ritje aan het maken was, een singletrack liggen langs de Elerweg. Van waar tot waar loopt die, en wat is er de bedoeling van? Als verbinding Hellendoorn - Lemelerberg? Iets anders?
Wanneer ik paars (Hellendoorn) en Lemelerberg combineer pak ik altijd dit korte stukje singletrack. Onderaan de afdaling sanatorium ga ik linksaf en pak het brede zandpad naar de verharde weg en fiets dan naar de Lemelerberg. Wanneer ik terugkom pak ik de singletrack langs de Elerweg om weer naar de paarse route te fietsen, het is een maar een kort stukje singletrack.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Gisteren grote delen van de paarse route gedaan, lag er lekker bij, zou willen dat ik mijn mountainbike bij mij had gehad! :D
Nu te voet gedaan en geen mountainbiker gezien, wel zwaar lopen zo'n mtb parcours maar daardoor ook een leuke afwisseling. En nee dit zou ik op zondagochtend nooit hebben gedaan, zou mij zelf dan ook ergeren aan voetgangers op het parcours!
Had als experiment een route op Strava gemaakt en wilde die via telefoon volgen maar was dat al snel zat met zo'n ding in je handen hardlopen, zag toen de route en vond dat handiger, ben hier verder niet bekend namelijk! :bier:

https://www.strava.com/activities/1178737161" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 17 april 2015, 21:01

Hoe ligt de route er bij na een dag regen als vandaag?
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Erik76 schreef:Hoe ligt de route er bij na een dag regen als vandaag?
Afbeelding
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Zo te zien nog wat droge plekken, dus goed om het natte heen rijden!!
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

:winkie:
drpaul schreef:Zo te zien nog wat droge plekken, dus goed om het natte heen rijden!!
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Is er nog nieuws over het bikepark verhaal in Holten, is't al kloar?
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
MAXlMUM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 01:13
Mijn mountainbike: Gazelle Bloom

HaiGe schreef:Is er nog nieuws over het bikepark verhaal in Holten, is't al kloar?
Hier zou je het kunnen volgen:
- https://mtbsportholten.nl/bikepark-holten/" onclick="window.open(this.href);return false;
- https://www.facebook.com/MTBsportHolten ... djnHALLlQo" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door MAXlMUM op wo 24 februari 2021, 04:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hellendoorn local
Probleem'n
Poar neem'n
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Vandaag tijdens de herfsttocht lag het er perfect bij :-q
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Dinsdag de blauwe route Holten weer eens gedaan. Lag er eigenlijk best droog bij. Goed gereden. De afdaling naast de Motieweg kende ik nog niet (ja, ik ben er lang niet geweest) en ook het aansluitende stuk singletrack was de moeite waard. Leuk en prima flow.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Weet iemand hoe de route er momenteel bij ligt na de storm?
Ik ben van plan om komende zaterdag de route Hellendoorn en Holten te combineren.
Van Hellendoorn weet ik dat de route weer in orde is, maar hoe zit dit met de route in Ommen?
Laatst gewijzigd door awinkel op wo 24 januari 2018, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ommen? Dan kun je Lemelerveld er ook nog bij tussen knopen. Geen idee hoe de routes erbij liggen overigens
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie