Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Bovendien is het nu winter in Australië. Nu zijn dat geen Nederlandse temperaturen, maar echt extrem is het niet.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

japie carbon schreef:Bovendien is het nu winter in Australië. Nu zijn dat geen Nederlandse temperaturen, maar echt extrem is het niet.
Wel eens in Cairns geweest in hun winter? Australië is een verdomt groot eiland met een stad die in een tropische omgeving ligt. Vooral de luchtvochtigheid is daar een probleem. Maar met een goede voorbereiding en op tijd aankomen om te aclimatiseren is het goed te doen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

En de toppers hadden er geen last van die warmte. Weinig verassends in de einduitslag van de xc-wedstrijden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

? Tempier werd 2e en Marrotte 3e in de world cup
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Martinezz schreef:? Tempier werd 2e en Marrotte 3e in de world cup
Ach, sla de uitslagen van alle vorige wk's er maar op na. Staan genoeg eenmalige sterren tussen of tonen ook een groot gebrek aan wereldbeker sterren. Ieder jaar weer.

Genoeg rijders hebben soms hun dag niet, of juist wel, om wat voor reden dan ook. Schurter bewijst dat het hem geen ene reet uitmaakt in wat voor omstandigheden of op wat voor parcours er gestreden wordt. Wil een ander winnen, dan moet hij zorgen dat dat ook voor hem/haar geldt, simpel.

Iedereen wist al een heel jaar dat er in Australië gereden zou worden en welke omstandigheden daar heersen. Ik heb er ook geen enkele rijder over horen klagen.

En zou het dan niet net zo 'gevaarlijk' zijn een WK in Schotland te houden? Kans op kou en regen is mega-groot. En daar kunnen de Fransen ook niet tegen... .


Als je dan ergens over klaagt, doe het dan over het DH-parcours, dat sommige rijders helemaal niet ligt. Maar ja, het is nu eenmaal het DH-parcours, dus als je kampioen wilt zijn, dan moet je zorgen dat het je wel ligt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

+1 :-q

Zelfde als in de wereldbeker. De ene keer kunnen ze meekomen op een wat vlakker parkoers een andere keer heeft de ander geluk. Net als met groene bandjes op een WK rijden in de cross. Altijd wat te klagen.......

Volgend jaar weer nieuwe omstandigheden en een nieuwe kans. :wink:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik had sterk de indruk dat Schurter steeds meer ingehouden heeft de afgelopen wedstrijden. Om de spanning terug te brengen in de wedstrijden. Met welke gemak hij ook tijdens dit WK weet weg te rijden. Absoluut grote klassen waarbij ik mij voor kan stellen dat ie dat ook een aantal ronden eerder had kunnen doen. Gebaseerd op zijn enorme macht en kunde.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Lars TB schreef:
Martinezz schreef:? Tempier werd 2e en Marrotte 3e in de world cup
Ach, sla de uitslagen van alle vorige wk's er maar op na. Staan genoeg eenmalige sterren tussen of tonen ook een groot gebrek aan wereldbeker sterren. Ieder jaar weer.

Genoeg rijders hebben soms hun dag niet, of juist wel, om wat voor reden dan ook. Schurter bewijst dat het hem geen ene reet uitmaakt in wat voor omstandigheden of op wat voor parcours er gestreden wordt. Wil een ander winnen, dan moet hij zorgen dat dat ook voor hem/haar geldt, simpel.

Iedereen wist al een heel jaar dat er in Australië gereden zou worden en welke omstandigheden daar heersen. Ik heb er ook geen enkele rijder over horen klagen.

En zou het dan niet net zo 'gevaarlijk' zijn een WK in Schotland te houden? Kans op kou en regen is mega-groot. En daar kunnen de Fransen ook niet tegen... .


Als je dan ergens over klaagt, doe het dan over het DH-parcours, dat sommige rijders helemaal niet ligt. Maar ja, het is nu eenmaal het DH-parcours, dus als je kampioen wilt zijn, dan moet je zorgen dat het je wel ligt!
De grap is natuurlijk dat een fransman wereldkampioen wordt bij de DH. Je ziet inderdaad op WK's ineens renners welke je niet kent uit het WC circuit, maar dat is bij de Olympische spelen niet anders.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

dubbels
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Jurriaan schreef:Ik had sterk de indruk dat Schurter steeds meer ingehouden heeft de afgelopen wedstrijden. Om de spanning terug te brengen in de wedstrijden.
Ik denk dat je hopeloos abuis bent.
Je zag aan zijn complete lichaamstaal (zowel tijdens de wedstrijden als daarna) dat hij het zwaar had tijdens de laatste paar World Cups en steeds harder voor moest werken voor de winst.
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Forau schreef:De grap is natuurlijk dat een fransman wereldkampioen wordt bij de DH.
Misschien dat ik de weg kwijtraak in je formulering, maar: Waarom is dat verrassend? Loïc is nou niet echt een onbekende in het circuit... ;-)
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

VdP wordt wel mooi genoemd als een van de potentiele Schurter bedreigers voor komende jaren.

https://www.facebook.com/globalmountain ... 431237429/" onclick="window.open(this.href);return false;
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Wat Nino heeft gepresteerd dit seizoen is natuurlijk bizar knap. Echt alles winnen. Hij is Olympisch kampioen, wint de Cape Epic, wint alle World Cup races, wint dan ook nog in Cairns.
Ga er maar vanuit dat dit niet makkelijk was, ook niet voor hem.
Zeker in Val di Sole werd Nino goed onder druk gezet. Aanval na aanval moest hij afslaan.
Kulhavy kwam de wedstrijd daarvoor in de buurt, als die ene ronde door was gegaan... Nino gaf zelf toe dat hij dan niet had gewonnen.

Nino zit op een ander niveau, dat heeft hij bewezen, maar hij is niet zoveel beter dat hij even rustig aan kan doen om de wedstrijd maar spannender te maken.
Het is eerder slim rijden. Ik denk dat hij met Val di Sole in het achterhoofd dezelfde tactiek gebruikt als Rossi in de MotoGP vaak deed.
Het grootste deel van de wedstrijd proberen niet meer energie te verbruiken dan nodig is door een ander op kop te laten rijden en dan op het goede moment aanvallen en wegrijden.
Als hij vanaf het begin weg fietst slaat hij wel een gat, maar verbruikt hij heel waarschijnlijk meer energie dan nodig is. Hierdoor kan hij dan weer minder goed aanvallen afslaan zoals hij dat in Val di Sole moest doen.

Ik ben benieuwd of hij dit volhoud. Prestaties als dit vergen het uiterste van een mens en dat een seizoen lang.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mooi vergelijk met Rossi. Iets dergelijks wild eik ook schrijven.

Hoe lang ie het volhoud, de tijd zal het leren. Ik denk zolang ie het leuk vind. Dit zou natuurlijk een prachtige afsluiting van zijn carrière zijn als ie nu stopt. Hij is nu 31, Kulhavy 32. Dan begint VdP kansen te maken.

VdP doet wat ie leuk vind, en spekt s'winters zijn boterham extra bij.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Schurter kan nog wel wat jaartjes mee.
Kijk eens hoe lang ze bij de vrouwen meegaan op top niveau.
Plaats reactie