bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

ichnaton schreef:
M@rk schreef:Wanneer gaat er nu ECHT onderhoud gedaan worden; wegsnoeien etc. van die berenklauwen en distels.....
:o :o
Ik heb gezien hoe ze de berenklauw aanpakken. Er gaat gewoon een spuit roundup overheen. Dat eindigt dan als een bruine berg takken. Ook de planten / bomen eromheen zien bruin.

Als je wist wat een puur gif dat is (de verkooppraatjes moet je niet geloven, want de onderzoeken die ze citeren zijn omgekocht) .... ik verbaas me erover dat een recreatie-organisatie als de beheerders van dit terrein dit gif überhaupt toestaan. Je kunt je er echt niet tegen beschermen.
Er is de afgelopen 2-3 jaar niks aan gedaan. Omdat dit jaar het weer met berenklauw helemaal uit de hand liep is er dit jaar voor het eerst weer gespoten (kennelijk is er een ontheffing voor berenklauw, want je mag het inderdaad niet te pas en te onpas gebruiken), er zijn immers veel klachten gekomen van rijders. Snoeien, maaien of wegbranden heeft geen enkele zin, want het wortelstelsel blijft zitten en geeft binnen enkele dagen weer een nieuwe plant... Kennelijk is dit het enige wat werkt.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Jonge scheuten van berenklauw worden gegeten door schapen.
Maar of je die op de track wil hebben lopen :-?

Round up is in ieder geval effectief. Maar dat dood gelijk alles wat groen is. Op land en in het water.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ligt de track al niet op een gifbelt? Zo ja, gewoon lekker een meter breed spuiten langs de track. Hier kan je niet tegenaan snoeien inderdaad. Voor VLD geldt overigens hetzelfde. Daar ligt weer verontreinigd havenslib.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Giant-E schreef:Ligt de track al niet op een gifbelt? Zo ja, gewoon lekker een meter breed spuiten langs de track. Hier kan je niet tegenaan snoeien inderdaad. Voor VLD geldt overigens hetzelfde. Daar ligt weer verontreinigd havenslib.
Dat zijn grotendeels broodje aap verhalen. In B'hoek ligt hoofdzakelijk bouw- en sloopafval. Is dus zeker geen gifdump zoals vroeger bv gouderak.

En een meter breed spuiten lijkt ook een beetje overdone. Er wordt nu heel gericht en lokaal bestreden, je gaat geen onnodig gif spuiten.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Oke. Die verhalen zijn echter hardnekkig, dan denk ik al snel: Waar rook is...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En daarom zijn die verhalen ook zo hardnekkig, omdat meer mensen zo denken als jij :lol: :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

B100 schreef:
Giant-E schreef:Ligt de track al niet op een gifbelt? Zo ja, gewoon lekker een meter breed spuiten langs de track. Hier kan je niet tegenaan snoeien inderdaad. Voor VLD geldt overigens hetzelfde. Daar ligt weer verontreinigd havenslib.
Dat zijn grotendeels broodje aap verhalen. In B'hoek ligt hoofdzakelijk bouw- en sloopafval. Is dus zeker geen gifdump zoals vroeger bv gouderak.

En een meter breed spuiten lijkt ook een beetje overdone. Er wordt nu heel gericht en lokaal bestreden, je gaat geen onnodig gif spuiten.
Ik heb altijd gedacht dat er ook GFT afval tussen zat, vandaar die stanklucht uit de afvoerpijp. Van dat bouwafval zijn we destijds bij de 4X baan ook zat tegengekomen staat me bij.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De locale MTB-club heet....... "Dirty Hill". En dan raar vinden dat er geruchten op gang komen. :D
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Giant-E schreef:De locale MTB-club heet....... "Dirty Hill". En dan raar vinden dat er geruchten op gang komen. :D
Haha! Die zit.
Maar denk toch echt dat het puur bouwpuin is.
Tjin
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 28 maart 2009, 22:43
Mijn mountainbike: Sensa Livigno SFB comp 650b

Is bergschenhoek een geschikte parcour om te fietsen met het huidige weer zonder de baan te slopen? Hoorde iemand het noemen als alternatief, maar even checken of het niet maar een mening is.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Matn schreef:
Giant-E schreef:De locale MTB-club heet....... "Dirty Hill". En dan raar vinden dat er geruchten op gang komen. :D
Haha! Die zit.
Maar denk toch echt dat het puur bouwpuin is.
Voorlopig is dirtyhill wel de partij die jullie baantje onderhoud :wink:
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Tjin schreef:Is bergschenhoek een geschikte parcour om te fietsen met het huidige weer zonder de baan te slopen? Hoorde iemand het noemen als alternatief, maar even checken of het niet maar een mening is.
Ondergrond is nog redelijk OK, maar zou momenteel na zware regenval wel een dagje drogen inrekenen.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

En dan nog alleen de kleine berg rijden schat ik zo in.
Boompjes, lange klim Skiberg, off camber bij de trappetjes..... erg modderig vaak na regen.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Afbeelding

Toch even het parcour ontzien komende dagen

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op ma 31 juli 2023, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie