Wedstrijd mountainbike vraag uci

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
PaganiProductions

Ik ben al een heel lang een autosport fan daar hadden bijvoorbeeld een
Groep a toerwagen klasse ook voor circuit/rally auto's moest je een x aantal auto's voor dat je met een aangepaste auto aan wedstrijden mag deel nemen.
Kennen ze in de gehele mountainbike wedstrijd sport ook zo'n soort regels dat je zoveel fietsen van die fiets moet maken voordat je aan wedstrijden maken deelnemen.
Ik bijvoorbeeld dat de hardtail mtb die het koga mtb wedstrijd team geen productie fiets is want de gebruiken een Carbon frame en ze hebben nu geen mtb in het gamma en dit dus een principe een proto fiets
Afbeelding
Hetzelfde geld voor het Kreidler mtb team
Afbeelding
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op di 12 september 2017, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Je bedoelt homologatie-eisen? Nee, het is bekend dat er regelmatig met prototypes wordt gereden.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
PaganiProductions

JorisR6 schreef:Je bedoelt homologatie-eisen? Nee, het is bekend dat er regelmatig met prototypes wordt gereden.
Ja dat bedoel ik.
Er zijn aantal merken in de uci xc wereld waarvan je wel in principe dezelfde fietsen kan kopen als wedstrijd rijder.
ik weet niet bij de Enduro of Dh wereld ook zo is.
En als hobby mountainbiker zou er wel voor zijn dat bijvoorbeeld 1000 exemplaren van de fiets gebouwd voordat je er aan wedstrijden kan deelnemen.
PaganiProductions

Effe een paar voorbeelden uit de auto wereld
De straat versie van de Escort Cosworth
Afbeelding
De wrc rally versie
Afbeelding
Lancer Evo 3 straat versie
Afbeelding
De Lancer Evo 3 wrc rally versie
Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jaja, gewoon een reden om mooie autoplaatjes te plaatsen... :roll: :lol:


Je mag niet zomaar met alles starten, maar die regels zijn heel beperkt en zijn meer een de trant van 'twee goede remmen' en 'geen gevaarlijke onderdelen'. Volgens mij mag je zelfs met een 30 cm breed stuur starten of met 2 verschillende wielmaten. Of met een XC fiets bij een DH wedstrijd of andersom. Ik weet niet of de regel 'minimale breedte van de band' nog bestaat of dat dat zelfs alleen maar een NL regel was...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef:Jaja, gewoon een reden om mooie autoplaatjes te plaatsen... :roll: :lol:


Je mag niet zomaar met alles starten, maar die regels zijn heel beperkt en zijn meer een de trant van 'twee goede remmen' en 'geen gevaarlijke onderdelen'. Volgens mij mag je zelfs met een 30 cm breed stuur starten of met 2 verschillende wielmaten. Of met een XC fiets bij een DH wedstrijd of andersom. Ik weet niet of de regel 'minimale breedte van de band' nog bestaat of dat dat zelfs alleen maar een NL regel was...
De auto plaatjes zijn om mijn punt te maken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:De auto plaatjes zijn om mijn punt te maken.
Dat had je in je eerste post al beschreven.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:De auto plaatjes zijn om mijn punt te maken.
Dat had je in je eerste post al beschreven.
Klopt :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nog wat ultieme groep A auto's dan maar:

Afbeelding

Afbeelding
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Lars TB schreef:Nog wat ultieme groep A auto's dan maar:

Afbeelding
Mooier kan het niet. Punt.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De Escort is nog niet de WRC versie maar de "gewone" A8 evenmin als er een WRC van de Lancer Evo 3 was. Uit m'n hoofd had Mitsubishi tot en met de Lancer Evo6 een homologatie als "gewone" A8 en zijn ze pas daarna (als laatste) op het WRC reglement overgestapt.

Heeft in het verleden zonder meer zeer leuke auto's opgeleverd voor op de straat maar tegelijkertijd ook auto's die de fabrikant klauwen met geld gekost hebben ondanks dat het ergens als restrictie bedoeld was om de kosten enigszins onder controle te houden. Heel veel van de homologatie gedachte van weleer is er dan ook niet meer over, wanneer je naar een moderne WRC kijkt (de straatspec voor de homologatie is min of meer het model dat je oma naar de supermarkt rijdt) of DTM als de E30 M3 hierboven wat tegenwoordig gewoon silhouettes zijn.


Of je werkelijk zoveel fietsen zou moeten produceren om te mogen deelnemen? Ik betwijfel het ten zeerste:
a) grote fabrikant (Giant, Specialized, ...) met 'werelddekking' kunnen veel sneller een vereist volume afzetten dan kleine fabrikanten, die veelal ook maar in enkele markten echt actief zijn. Of ze simpelweg produceren zonder ze ook maar af te zetten, wat kleine spelers zich niet kunnen veroorloven.
b) een deel van de fabrikanten leeft eigenlijk van de "Walmart" modellen en gebruikt high-end racing alleen voor publiciteit (vaak met frames die gewoon elders aangekocht zijn met een ander kleurtje en stickers, geen echte prototypes); die jaag je hoogstwaarschijnlijk weg omdat de markt voor $$$ fietsen van een Walmart merk erg beperkt is en daarmee ook het geld dat ze in de sport brengen. Als je even door de historie gaat valt in ieder geval Mongoose me spontaan te binnen...
c) nu kunnen "innovaties" eerst naar hartelust uitgeprobeerd worden als prototype zonder dat klanten lastig gevallen worden met producten die niet werken, belachelijk veel onderhoud vergen, etc... Als je eerst moet verkopen wordt het dan niet ofwel conservatiever ofwel duurt het langer voor producten doorbreken ofwel word je proefkonijn (al schijnen daar altijd vrijwilligers voor te zijn). Ik zie niet hoe we daarbij echt gebaat zijn. Bovendien heeft de UCI daar al beproefde methodes voor in het wielrennen om verandering tegen te gaan (zie de Clarification Guide of the UCI Technical Regulation).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Zo heb je ook autos die ergens op moeten lijken maar van binnen geen relatie hebben met het orgineel.
Afbeelding
Afbeelding

Iets waar veel bikers gevoelig voor zijn.... Kopen een team fiets die alleen in kleur overeenkomt.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dan mogen deze niet ontbreken.
Succesvolste model:
Afbeelding

En zijn concurrent:
Afbeelding
PaganiProductions

cheeta schreef:De Escort is nog niet de WRC versie maar de "gewone" A8 evenmin als er een WRC van de Lancer Evo 3 was. Uit m'n hoofd had Mitsubishi tot en met de Lancer Evo6 een homologatie als "gewone" A8 en zijn ze pas daarna (als laatste) op het WRC reglement overgestapt.

Heeft in het verleden zonder meer zeer leuke auto's opgeleverd voor op de straat maar tegelijkertijd ook auto's die de fabrikant klauwen met geld gekost hebben ondanks dat het ergens als restrictie bedoeld was om de kosten enigszins onder controle te houden. Heel veel van de homologatie gedachte van weleer is er dan ook niet meer over, wanneer je naar een moderne WRC kijkt (de straatspec voor de homologatie is min of meer het model dat je oma naar de supermarkt rijdt) of DTM als de E30 M3 hierboven wat tegenwoordig gewoon silhouettes zijn.


Of je werkelijk zoveel fietsen zou moeten produceren om te mogen deelnemen? Ik betwijfel het ten zeerste:
a) grote fabrikant (Giant, Specialized, ...) met 'werelddekking' kunnen veel sneller een vereist volume afzetten dan kleine fabrikanten, die veelal ook maar in enkele markten echt actief zijn. Of ze simpelweg produceren zonder ze ook maar af te zetten, wat kleine spelers zich niet kunnen veroorloven.
b) een deel van de fabrikanten leeft eigenlijk van de "Walmart" modellen en gebruikt high-end racing alleen voor publiciteit (vaak met frames die gewoon elders aangekocht zijn met een ander kleurtje en stickers, geen echte prototypes); die jaag je hoogstwaarschijnlijk weg omdat de markt voor $$$ fietsen van een Walmart merk erg beperkt is en daarmee ook het geld dat ze in de sport brengen. Als je even door de historie gaat valt in ieder geval Mongoose me spontaan te binnen...
c) nu kunnen "innovaties" eerst naar hartelust uitgeprobeerd worden als prototype zonder dat klanten lastig gevallen worden met producten die niet werken, belachelijk veel onderhoud vergen, etc... Als je eerst moet verkopen wordt het dan niet ofwel conservatiever ofwel duurt het langer voor producten doorbreken ofwel word je proefkonijn (al schijnen daar altijd vrijwilligers voor te zijn). Ik zie niet hoe we daarbij echt gebaat zijn. Bovendien heeft de UCI daar al beproefde methodes voor in het wielrennen om verandering tegen te gaan (zie de Clarification Guide of the UCI Technical Regulation).
Die escort Cosworth is meen ik de groep a versie
PaganiProductions

Porno
Afbeelding
De Escort Cosworth Wrc de correcte versie
Afbeelding
Plaats reactie