Cotic Rocket MAX

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

De kogel is door de kerk!!
Na verschillende leuke trips op de Rocky toch moeten constateren dat deze aan de krappe kant was. Helemaal toen ik wat meer op mijn Tarn ging rijden, lekker lang frame met fijne geometrie.

Toen ik ook nog eens met een langdurige blessure kwam te zitten en me op het gebied van fietsen ernstig begon te vervelen, flink wat gegoogled en alles wezen afstruinen.
Uiteindelijk kwam ik bij Cotic....altijd al een zwak voor dit merk gehad.
Eerst was het plan om de spullen van de Rocky 1 op 1 over te zetten op een Rocket 275. Maar met het oog op de toekomst en de uitwisselbaarheid tussen mijn andere frame toch gekozen voor de Rocket MAX. Een 29er Boost frame met 140 mm veerweg en tevens geschikt voor 27,5 plus wielen.

Dus dan ga je voorzichtig informeren en kom ik uiteraard weer terecht bij mijn hofleverancier ERVEHA uit Ede!! :-q Weer prima geholpen en de eerste foto's heeft hij al opgestuurd;

Afbeelding

Afbeelding

Aankomende week maar snel op gaan halen en opbouwen.

Voorlopig ga ik deze opbouwen met de drivetrain van de Rocky, Sram X1, Hope Tech Enduro wielset en een RS Yari 140mm.
Laatst gewijzigd door Rilson op wo 29 augustus 2018, 14:19, 6 keer totaal gewijzigd.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat ziet er goed uit :-q
Gaan we volgen!
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

ERG gaaf! Zag 'm al voorbij komen op Facebook :)
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Mooi spul hoor!


Waarom niet zelf uit Engeland laten overkomen? Pond is toch gunstig voor jullie?
Zie net dat de M, L en XL op voorraad zijn.

http://www.cotic.co.uk/product/rocketMAX" onclick="window.open(this.href);return false;
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

O o, erg mooi!
Heb zelf ook aan een Cotic gedacht maar dat is toch niet geworden omdat de kleinste maat voor mij niet goed paste en ik ook bang was aan de zware kant uit te komen. Uiteindelijk op een Banshee Phantom frame uitgekomen maar qua looks is deze Cotic gewoon mooier... vooral ook in deze kleur.

Succes met bouwen!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Tja, qua keuze tussen frames zat ik ook tussen deze en een Banshee Rune te twijfelen, in dezelfde prijscategorie (Cotic wel met een X-fusion demper )
Het "gevoel" heeft het gewonnen en het verstand heeft gekozen voor een upgrade en de Cane Creek demper laten plaatsen.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
BikerMar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 27 juli 2014, 14:29

Ziet er vet uit
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Heel mooi! Stalen fullies zijn weer helemaal terug.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Wark!

Cotic eigenlijk altijd goed, deze fully is wel weer de next level.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Inderdaad kwam 'ie ook al op FB langs, moest wel de jouwe zijn! Heel erg mooi en zeker de kleur is helemaal top!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Bedankt!! :-q

Gisteren het frame eindelijk op gehaald....gelijk balhoofd erin geperst, vork en wielen erin gestoken en de reverb geplaatst. Om toch even een idee van het totaalplaatje te krijgen.

Afbeelding

Dit frame is echt erg goed afgewerkt! Met zorg gedaan, kun je aan alles zien. Lakwerk ook erg netjes.
Nog even wat spulletjes bestellen en verder afwerken.

Heb nu een standaard Hope Tech Enduro wielset erin zitten uit de Tarn, denk dat ik toch iets laat spaken met wat bredere velgen, de ZTR Flow EX MK3 velgen lijken me erg interessant..
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi, mooi, mooi! Des te langer ik er naar kijk des te beter hij wordt. (en ik was er al vrij enthousiast over) Kom graag eens kijken hoe Cotic een stalen fully maakt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Erg gaaf!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

suravida schreef:Mooi, mooi, mooi! Des te langer ik er naar kijk des te beter hij wordt. (en ik was er al vrij enthousiast over) Kom graag eens kijken hoe Cotic een stalen fully maakt.
Dat zelfde heb ik ook...als het goed is krijg je hem de 24ste te zien.... :bier: Trouwens maar goed dat ik naar jullie adviezen geluisterd heb qua maatvoering :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Rilson schreef:Trouwens maar goed dat ik naar jullie adviezen geluisterd heb qua maatvoering :-q
Ja duh.... (Maar ik was net te laat voor de trailtoer, dus ik zie hem wel een andere keer)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie