Flats pedals of klik pedalen op een Carbon XC Hardtail

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gesloten
crewone
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 8.0 2018

Flats!!

Klikkers zijn voor racefietsen :D :D
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Deze dingen zijn er ook.

https://r2-bike.com/PUB-PEDALS-Pedalkae ... r-Pedale_9" onclick="window.open(this.href);return false;
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Als je dan tijdens een rit af je pedaal schiet, draait ie gelijk andersom, en zit je op het klio gedeelte. Lijkt me niet heel handig
Sneeuwmonster
PaganiProductions

die duo pedalen heb ik al gehad van Shimano nooit meer
Of klik pedalen of flats maar niet beide tegelijk.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op do 7 september 2017, 12:48, 2 keer totaal gewijzigd.
PaganiProductions

Mario070 schreef:Deze is ook wel leuk :-D
https://youtu.be/beEOi9H6PT8
Persoonlijk denk ik dat echte pro niet veel te zeggen de sponser bepaald waar ze mee rijden.
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

Zelf heb ik al jaren Crankbrothers pedalen. Makkelijk in en uit klikken. Ook met oa modder. (met spd vaker lastig kunt in klikken door modder, gras etc)

https://www.mantel.com/crankbrothers-eg ... gKsdPD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ik gebruik ze allebei, en wissel het af. Flats vind ik fijn als je wat meer aan het spelen bent, gewoon voor de fun aan het rijden. Ik heb het gevoel dat je een betere techniek ontwikkeld door regelmatig met flats te rijden. Klikkers vind ik dat weer prettiger voor langere tochten en als je echt ff wilt knallen.

Het heeft allebei voor en nadelen. Klikkers kun je vast in blijven zitten, flats kun je af schieten. Kwestie van oefenen en ervaring opdoen.
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zo heeft ieder voordeel zijn nadeel......en ieder nadeel zo weer zijn voordeel :lol: :lol: :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

PaganiProductions schreef:Nou zweer ik op het moment bij de flat pedals op mijn Canyon.
Maar nu wil in de niet te verre toekomst een Carbon Hardtail gaan kopen ben ik tegen de mode van plan om door toch gewoon lekker er flat pedals
Aangezien ik geen racer ben boeit mij dat wat minder om dan er gelijk klik pedalen op te zetten.
Wat ga ik merken op een Carbon hardail als ik toch flat pedals om laat zetten inplaats van de gebruikelijke klikpedalen want 99% er ongeveer op heeft zitten.
Global Mountainbike network heeft dat onlangs gestest hoever gaat dit op voor de normale toer mtb rijder.
https://www.youtube.com/watch?v=FkHkZbyzPkM" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag je jezelf echt af of een Carbon frame invloed heeft op de pedalen???
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Normaal wordt een vraag voor de drieenveertigste keer gesteld met als enige verschil ten opzichte van de voorgaande keren de stand van de maan.

Een carbonnen frame is in vergelijking dan toch wel een heel concreet, significant verschil! Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat de modepolitie wel een gedoogdbeleid voert voor LTHT stalen hardtails maar niet voor carbonnen race hardtails, dat moet je maar wel net even weten om problemen te voorkomen...

:bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb daar nooit veel vragen over gehad.
Zelfs de winkel vroeg niet waarom ik flats op een S-works had :P

Gewoon lekker doen waar je zin in hebt.

/offtopic
Sam Hill reed afgelopen weekend op het WK ook naar een 6e plek op een Enduro fiets ipv Downhill bike, met flats.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

cheeta schreef:Normaal wordt een vraag voor de drieenveertigste keer gesteld met als enige verschil ten opzichte van de voorgaande keren de stand van de maan.
:lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

PaganiProductions schreef:
Mario070 schreef:Deze is ook wel leuk :-D
https://youtu.be/beEOi9H6PT8
Persoonlijk denk ik dat echte pro niet veel te zeggen de sponser bepaald waar ze mee rijden.
Als het gaat over flats of klik dan kan ik je garanderen dat de sponsor geen fuck bepaald :lol:
De sponsor bepaald hooguit of ze crankbrothers of shimano klikpedalen rijden... maar als een pro flats wil rijden dan rijdt een pro flats.
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef:Sam Hill reed afgelopen weekend op het WK ook naar een 6e plek op een Enduro fiets ipv Downhill bike, met flats.
Die was kampioen geworden als hij vastgeklikt had gezeten!!


:lol: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Ik heb tot nu toe altijd op flats gefietst. Trap af, bunny hop en op de pedalen blijven allemaal geen probleem. Het meest enge is eigenlijk nog kleine heuveltjes waar je opwaartse beweging ervoor zorgt dat je tijdens het neerwaartse deel minder zwaartekracht hebt.

Een paar weken geleden ben ik echter overgestapt op een carbon Giant XTC en het grote verschil met mijn oude fiets is dat de bottom bracket een halve cm lager is. Wat er nu dus met de flats wel eens gebeurd is dat ik in een scherpe bocht op snelheid met mijn pedaal over de bodem schuur. (Zeker bij het jagen naar een PR ga je niet altijd even netjes met je techniek om.) Ik heb hierom besloten om het ook eens gaan te proberen met SPDs deze zijn nl aanzienlijk smaller. We zullen zien.
Gesloten