Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Ik ben het eens met de off route bikers hier! Ook ik ga geregeld, lees: bijna nooit in het weekend, van de route af omdat het bos gewoon te mooi is! Het mag niet, iedereen is zich daar van bewust en wordt je gesnapt, dan zijn de consequenties gewoon daar. Of dit gevolgen heeft voor de bikers die wel netjes op de route blijven, dus eventuele aanpassingen/verbeteringen aan de route, betwijfel ik sterk. Het gezegde, men verpest het dan voor de rest, gaat wat mij betreft niet op. Als je maar rustig en vriendelijk mede bos gebruikers benadert buiten de route. Je hoort ook weleens dat "die mtb'ers" de boel kapot rijden....moet je al die paardensporen eens zien! Ook op de route, die ruiters kunnen ze beter goed bekeuren als die van hun route afgaan!
Pathologisch Mountainbiker
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Bernhardxt schreef:Nou ik ben ook weer terug in Nederland, normaal pak ik elk weekend eigenlijk altijd wel ff een rondje mee in Montferland.

Maar morgen ga ik eens ff kijken op de Utrechtse Heuvelrug, vergunning aangeschaft en eens ff kijken 'what all the fuss is about'.
De site ziet er profi uit in ieder geval.
En wat vond je van de UHR?
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Jefro98 schreef:
Bernhardxt schreef:Nou ik ben ook weer terug in Nederland, normaal pak ik elk weekend eigenlijk altijd wel ff een rondje mee in Montferland.

Maar morgen ga ik eens ff kijken op de Utrechtse Heuvelrug, vergunning aangeschaft en eens ff kijken 'what all the fuss is about'.
De site ziet er profi uit in ieder geval.
En wat vond je van de UHR?
Ja dat was een geweldige route, ze hebben de afdalingen echt super netjes erbij liggen. Heerlijk technisch naar beneden en naar boven. Het was wel super druk, maar dat was te verwachten op zo'n mooie zondag. Inhalen gaat op veel stukken ook wat lastiger, omdat de routes voor een groot deel bestaat uit singletrack. Echter heb ik geen enkele slechte ervaring opgedaan, mensen gingen netjes aan de kant wanneer mogelijk en ik deed hetzelfde bij de mensen die mij wilde inhalen. Toch lekker een goede 50 km weggetrapt.

Qua route bouw kunnen ze er nog een hoop van leren in Montferland, ik heb daar geen afdaling gezien die recht naar beneden gaat. Scheelt je een hoop onderhoud. Het was in ieder geval de 7.50 euro voor de vergunning zeker waard.

Helaas is het wel een stukje rijden, maar ik ga er zeker vele malen vaker naar toe.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Bernhardxt schreef:
Ja dat was een geweldige route, ze hebben de afdalingen echt super netjes erbij liggen. Heerlijk technisch naar beneden en naar boven. Het was wel super druk, maar dat was te verwachten op zo'n mooie zondag. Inhalen gaat op veel stukken ook wat lastiger, omdat de routes voor een groot deel bestaat uit singletrack. Echter heb ik geen enkele slechte ervaring opgedaan, mensen gingen netjes aan de kant wanneer mogelijk en ik deed hetzelfde bij de mensen die mij wilde inhalen. Toch lekker een goede 50 km weggetrapt.

Qua route bouw kunnen ze er nog een hoop van leren in Montferland, ik heb daar geen afdaling gezien die recht naar beneden gaat. Scheelt je een hoop onderhoud. Het was in ieder geval de 7.50 euro voor de vergunning zeker waard.

Helaas is het wel een stukje rijden, maar ik ga er zeker vele malen vaker naar toe.
:-q
En dan te bedenken dat er nog genoeg mensen zijn die over de remknippen in de afdalingen op de UHR klagen....
Niets gewend. :D
Zondag middag na 12 uur is het er trouwens een stuk rustiger en als je na 3uur de routes rijdt is het net een doordeweekse dag is zo rustig. Moet wel in het weekend activiteiten schema passen natuurlijk. :)
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Jefro98 schreef:
Bernhardxt schreef:
Ja dat was een geweldige route, ze hebben de afdalingen echt super netjes erbij liggen. Heerlijk technisch naar beneden en naar boven. Het was wel super druk, maar dat was te verwachten op zo'n mooie zondag. Inhalen gaat op veel stukken ook wat lastiger, omdat de routes voor een groot deel bestaat uit singletrack. Echter heb ik geen enkele slechte ervaring opgedaan, mensen gingen netjes aan de kant wanneer mogelijk en ik deed hetzelfde bij de mensen die mij wilde inhalen. Toch lekker een goede 50 km weggetrapt.

Qua route bouw kunnen ze er nog een hoop van leren in Montferland, ik heb daar geen afdaling gezien die recht naar beneden gaat. Scheelt je een hoop onderhoud. Het was in ieder geval de 7.50 euro voor de vergunning zeker waard.

Helaas is het wel een stukje rijden, maar ik ga er zeker vele malen vaker naar toe.
:-q
En dan te bedenken dat er nog genoeg mensen zijn die over de remknippen in de afdalingen op de UHR klagen....
Niets gewend. :D
Zondag middag na 12 uur is het er trouwens een stuk rustiger en als je na 3uur de routes rijdt is het net een doordeweekse dag is zo rustig. Moet wel in het weekend activiteiten schema passen natuurlijk. :)
Laat die klagers maar eens in montferland komen afdalen ik denk dat ze wel anders piepen.

Inderdaad werd het wel wat rustiger, maar het bleef redelijk druk. Ik ben aardig wat uren geweest, ik heb eerst 's ochtends een ronde gereden. Daarna even wat geluncht in de camper en wat genoten van het weer en daarna ben ik nog een paar uur gaan fietsen.

De hoogte verschillen zijn ook erg goed gebruikt in de routes, waardoor je een mooie technische route krijgt. Genoeg veren in de reet van de UHR.

Volgende week ben ik gewoon weer te vinden in Montferland mits het weer het toelaat, deze ronde blijft nog steeds een geweldige route.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik ga zaterdag eens wat anders fietsen dan de uhr, dus kom ik eens bij jullie kijken. Ik hoor ook allemaal goede dingen over Zeddam, en ook zeker over de pannekoek fricandel speciaal. :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Afgelopen zondag weer goed vermaakt in Zeddam. Het is wel behoorlijk oppassen op sommige afdalingen en in een aantal bochten. De regen van de afgelopen dagen heeft behoorlijke "schade" achter gelaten in de vorm van diepe geulen. Kan me voorstellen dat dit ongelukken op gaat leveren. Uiteraard is hier niet veel aan te doen............misschien de route overkappen?? :D
Van de mini downhill cup geen enkele hinder gehad. Ben 's middags nog even wezen kijken. Mooi evenement waar te weinig mensen op af komen helaas.
Wat zal ik zeggen...…..
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Zondag 17 september is er weer een wandeltocht door Montferland:
http://www.sob-beek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is het een idee om de organisatie op voorhand te wijzen op wat er de vorige keer niet lekker liep en hun eraan helpen herinneren dat ze zouden evalueren en eventueel aanpassen?
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Silvia schreef:Zondag 17 september is er weer een wandeltocht door Montferland:
http://www.sob-beek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is het een idee om de organisatie op voorhand te wijzen op wat er de vorige keer niet lekker liep en hun eraan helpen herinneren dat ze zouden evalueren en eventueel aanpassen?
Even een correctie: De wandeltocht van afgelopen voorjaar (mei) waarbij men grote stukken over de MTB route liep, werd georganiseerd door een andere vereniging.
Maar het kan natuurlijk geen kwaad om ook deze vereniging even in te lichten. :wink:
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Iemand al geweest dit weekend?
Ik twijfel of t wel eeb optie is met t weer van de afgelopen dagen. Zie op social media voorbij komen dat een aantal routes in NL. "gesloten" zijn
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Ik sla dit weekend ff over. Iets te veel water gevallen afgelopen dagen.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ook ik heb dit weekend (helaas) over geslagen. Ben wel benieuwd of er mensen zijn die wel zijn geweest en hoe het erbij ligt.
Wat zal ik zeggen...…..
gianthan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 26 december 2012, 12:58

Afgelopen zondag geweest lag er mooi bij zelfs 2rondjes gedaan,daar waar beetje modder/water was probleemloos kunnen mijden, zondagmorgen wel eerst de neerslagkaart geraadpleegd en zag dat in zeddam en omgeving niet zoveel regen gevallen was.
Pannenkoekenboer
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 september 2017, 19:49

Dinsdagavond nog geweest, probleemloos ligt er goed bij! Op een aantal moddergeultjes na dan ;-)
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Afgelopen zondag vroeg vertrokken. De route is prima te rijden. De georganiseerde wandeltocht daar heb ik weinig van gemerkt. Op wat ingerichte rustplaatsen na dan. Gelukkig geen last van gehad en zij dus ook niet van mij :D.
Wat zal ik zeggen...…..
Plaats reactie