Gastroc slide en weer fietsen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ga de vraag hier toch maar stellen, al zullen de meeste hier geen arts zijn (vermoeden), maar wel fietsers en daar gaan de vragen ook om.
In het kort: Zo'n 15 jaar regelmatig last van stekende pijnen in voorvoet (Sesambeentjes) bij vooral langdurige marathons/tochten op de fiets. Vooral ook bij warm weer.
In de loop der tijd zo'n 2.000 euro verspijkerd aan diverse zooltjes in fietsschoenen en ook paar chirurgen "versleten".
Begin dit jaar bij de Bergman kliniek terecht gekomen, daar bleek dat ik vrijwel geen vet en ook amper kraakbeen had bij de sesambeentjes. Dus min of meer botjes op de grond en dat primaire oorzaak. Even beetje vet er in en klaar hoopte ik, maar niet mogelijk. Voor het fietsen op zich geen oplossing, de fietsschoenen icm zooltjes waren ze positief over.
Ik wilde ook op latere leeftijd fatsoenlijk blijven lopen en er zijn in ieder geval orthopedische schoenen aangemeten en dat loopt al een stuk beter.

Maar toch afgelopen maandag ingreep laten verrichten om druk op voorvoet te verminderen en dat is een z.g. "gastroc slide". Nu links en volgend jaar rechts. linkje naar de behandeling
Operatie geslaagd volgens chirurg en zit nu 4 weken met pootje omhoog (gefixeerd). Over 2 weken loopgips en na 4 weken weer "los" en voor de nachten een brace.
Na die 4 weken mag ik beginnen met fysio therapie en nu al zin in.

Maar.......... Nu de vragen na lange inleiding:
- Wie heeft er ervaring mee?
- Wat zijn eventuele "valkuilen"?
- Heeft iemand nog tips/suggesties?

Alvast bedankt voor eventuele reacties
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Martina Marina
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 17 oktober 2019, 21:01

Alweer enige tijd geleden werd gevraagd naar de ervaringen en tips bij een gastric slide operatie,(kuitspierverlenginmg) in verband met pijnlijke voeten (sesambotjes). Mijn vader van 76 overweegt om deze operatie te ondergaan.

Graag zou ik vernemen hoe het gaat na deze operatie: zijn de klachten aan de voeten inderdaad verminderd? Hoe snel verliep het herstel? En was er na de operatie veel pijn?

Bij de kliniek waar mijn vader geopereerd wordt, de Bergman Kliniek in Naarden (dr. Van Dalen), geeft men aan dat de operatie zou moeten leiden tot minimaal 40% pijnvermindering. Via de kliniek en ook via internet zijn geen ervaringen beschikbaar over deze operatie.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Hoi Martina, kon niet eerder reageren (iets met vakantie en iphone niet handig).
Voor het fietsen heeft het niets uitgehaald, maar voor lopen lichte verbetering. Loop wat minder op voorvoet, waar de pijn zit. Voet staat in principe iets vlakker. Daarnaast wel orthopedische schoenen aan laten meten en met combi kan ik redelijk lopen. Heb de “handicap” van naweeën gebroken linker been waardoor eea niet echt lekker zit en niet meer te verbeteren is.
In percentages uitdrukken kan ik niet en daarnaast is het voor iedereen verschillend.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie