Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Zondag een rondje in Zeist gedaan en daar heb je ook niet de hoogte verschillen van de Amerongese berg maar wel een speelser parcours.
Wortels blijven gewoon liggen en her en der zit er wel lijntjes voor een hupsje hier en een (mini)dropje daar in naast een normale lijn voor de beginner.
Ik vind dat echt een leuk, maar ook voorbeeld parcours van hoe ze met beperkte hoogteverschillen iets hebben aangelegd waar alle nivo,s lol op hebben.
2 jaar geleden had je bij Schoorl ook nog wel wat stukjes waar je wel eens een hupsje kon maken, maar of dat erosie is, of zo bedoeld: die stukken zie ik nu niet meer.
Verder is het mooi in het bos en de duinen hoor, maar dan is het wel gewoontoeren, en veel minder spelen (racen ben ik niet van).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tja, het probleem op Schoorl is ook wel dat er weinig gedaan mag worden ivm natuurbescherming regels ed. Kombochten graven en zo zit er helaas niet in. Door erosie en slijtage ontstaan ze nu wel een beetje vanzelf maar nooit zo zoals je ze zou willen hebben.
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Voor de kombochten en het spelen kun je ook terecht op GMA. Kun je ook combineren eerst lekker door het duin gevolgd door een rondje sturen en draaien op Geestermeambacht.

Daar kunnen de bochten en bultjes wel aangelegd worden.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Gisteren was het iets te vochtig op GMA. Desondanks leuk spelen!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Patrick-NH schreef:Voor de kombochten en het spelen kun je ook terecht op GMA.

Daar kunnen de bochten en bultjes wel aangelegd worden.
Oh. :P
v_schultinge

Gister lag het parcours er echt top bij. De grote hoeveelheden regen hebben echt geholpen.

Tevens ben ik gister herinnerd aan een wijze les. Houdt afstand van je voorganger. Mijn voorganger ging in de kuil onderuit en ik kegelde er zo overheen omdat ik er een metertje achter zat. Gelukkig voor beide geen blessures en de fietsen waren ook onbeschadigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

v_schultinge schreef:Tevens ben ik gister herinnerd aan een wijze les. Houdt afstand van je voorganger.
Had ik laatst ook (op Zeist) met een voorganger. Die besloot direct te stoppen omdat zijn stuur niet tussen de bomen door zou passen. Waar toch nog minstens 10 cm ruimte was. En ik er dus niet op rekende. Even zijn helm gekust... . Inderdaad een wijze les!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

v_schultinge schreef:Tevens ben ik gister herinnerd aan een wijze les. Houdt afstand van je voorganger.
Nog beter is: Op kop rijden, dan bepaal je zelf het tempo en 100% vrij zicht. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
v_schultinge

Fred (mtb-sport) schreef:
v_schultinge schreef:Tevens ben ik gister herinnerd aan een wijze les. Houdt afstand van je voorganger.
Nog beter is: Op kop rijden, dan bepaal je zelf het tempo en 100% vrij zicht. :winkie:
Als ik een trainingsrondje rijd hoef ik niet altijd iedereen meteen voorbij :bier:
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Status update: Schoorl ligt er top bij...
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

Goed stuk van de voorzitter van MTB Noorwest over de uitbreiding van de route:

http://www.velozine.nl/2017/10/05/de-la ... -parkoers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Superstom schreef:Goed stuk van de voorzitter van MTB Noorwest over de uitbreiding van de route:

http://www.velozine.nl/2017/10/05/de-la ... -parkoers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het zo'n goed stuk over de route dat de website van Velozine niet meer bereikbaar is???
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben benieuwd wanneer de uitspraak nu plaats gaat vinden.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Schoorl ligt er weer goed bij voor de beachracers en de cyclorijders, weinig mulle stukken, meeste van de trail is weer als een asfaltbaan, alle plekken waar je een leuker lijntje / air momentje kan pakken liggen weer dicht met takken en stammetjes, jammer.
Uitgeweken naar GMA, 1 rondje gedaan, de trail heeft nog een paar dagen droog weer nodig om hem niet stuk te rijden, toffe trail.
Jo3y
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 23 februari 2017, 16:02

Top, ik ga morgen even knallen!
Plaats reactie