Flow&Co schreef:
Deze fiets is echt gemaakt om goedkoop te zijn (begrijpend lezen op de Scott website).
Dit is ook wel te zien aan de ouderwetse geometrie en de mengelmoes van overjarig schakelmateriaal.
Daar is overigens niets mis mee als je er prima op zit en niet het nieuwste materiaal wil hebben.
Als je bijvoorbeeld gewoon relaxed van je rondjes wilt genieten en niet per se elk rondje harder hoeft te gaan is dit een prima fiets.
Zoals Prulleman zegt is het belangrijkste dat jij er goed op zit.
Dat is voor iedereen anders en ik zou als ik jou was eerst een paar fietsen proberen, als in testrijden.
Na even snel zoeken op dezelfde website kwam ik overigens ook deze tegen in dezelfde prijsklasse:
https://www.12gobiking.nl/cube-ltd-race-2016Die zou bij mij de voorkeur genieten.
massen schreef:
Imo voldoet deze fiets precies aan je wensen.
Dit is geen racebak zoals de Scott Scale, de Aspect is voor relaxed rijden.
De geometrie is niet ouderwets maar juist waar ie voor bedoelt is.
Vele topmerken (Trek, Specialized en Cannondale) mixen juist verschillende schakel onderdelen.
Bij Scott is dat niet anders.
Probeer een wat langere proefrit te regelen op wat verschillende fietsen om het verschil in geometrie te voelen.
Oke, ik weet niet of deze fiets dan iets voor mij is. Het is niet dat ik mega competitief wil gaan mountainbiken maar ik hou er wel van om een beetje te pushen op de technische stukken. Mijn ''hoofd''sport is motorcross dus ik ben wel wat snelheid gewend en kan ook best redelijk met een mountainbike overweg. Ik ga eens kijken of ik ergens kan testrijden.