Bart Brentjens Challenge, NK Marathon, Eijsden, 8 okt. 2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Ik ben benieuwd. We gaan met een aantal mensen van ATB Club De Pedaleur de 110km trotseren. Heb er zin in!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hoe lopen de inschrijvingen?
Moet ik al haast gaan maken? (Wacht nog even het weer af)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Goed, ieder jaar een stuk of 2000 rijders.
We hebben met veel moeite de Voerstreek dit jaar binnengesleept, of dat volgend jaar weer gaat lukken is een zeer grote vraag. Dus... profiteer van deze editie, zou ik de XC/marathonliefhebbers aanraden, het parcours is geperfectioneerd tov vorig jaar. Nog mooier, op het Plateau van Margraten wat gemenere trails, met geulen, daar minder vlakke veldwegen en asfalt. Even inhalen is er lastiger geworden, je moet er nu goed op de sporen letten! Kortom: meer MTB-en.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ingeschreven voor de 110km.
Hopen dat het weer een beetje meezit.
Gooi sowieso weer de combi X-King/Mountain King eronder.

Moet nog even zien of ik weer de Hardtail pak of misschien nu de fully.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Ik heb tot nu toe 1 editie meegedaan en toen was het één en al bludder. Ik hoop dat na die mooie zonnige edities, mijn 2e editie ook niet weer een bludder deelname wordt.
#Skraleanjers
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

OPGELET: Ophaallocatie startbescheiden gewijzigd

Zaterdag 7 oktober van 16.00 tot 19.00 uur
Afhalen startbescheiden bij Café Zaal de Raetskelder ('t Kelderke), Vroenhof 8, 6245 BZ Eijsden

Zondag 8 oktober van 7.30 tot 10.30 uur
Afhalen startbescheiden bij Café Zaal de Raetskelder ('t Kelderke), Vroenhof 8, 6245 BZ Eijsden

't Kelderke is dus het Cafe op de start/finishlokatie, de meesten die eerder mee deden welbekend waarschijnlijk.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Opmerking gericht aan verzorgers wedstrijdrijders:
Vorig jaar waren er meerdere pijlers, waaronder ikzelf, getuige van verzorgers die per wagen de meest gekke capriolen uithaalden om hun wedstrijdrijders te voorzien van bidonnen, repen, etc. etc.
Er werd gereden op het parcours, er werd overal wild geparkeerd. En zeg je er iets van, dan werd er vaak schaapachtig gekeken of je kreeg een opmerking naar het hoofd geslingerd :roll: .

Dat bezorgt de BBC, wedstrijdrijders en 'de goede verzorgers' een zeer slechte naam. Het leidde oa tot forse protesten in de Gemeente Voeren, de vraag is of we de Voerstreek mogen blijven aandoen, reele kans van niet.

Dus... doe je wedstrijdrijder een plezier. Gun je hen de volgende keer ook weer een uitdagend parcours, en met hen alle toerrijders, gedraag je dan, houd je aan de verkeersregels, parkeer tenminste fatsoenlijk, en volg aanwijzingen van pijlers en verkeersregelaars op.

En, allen, ruim gewoon je troep op, neem verpakkingen mee, etc.

(En ja, ook de organisatie kan misschien meer doen om misstanden te voorkomen, maar die spreek ik nu niet aan, ik spreek nu jou aan, op 'ja maars' ga ik nu dus niet reageren. Mail je waardevolle tips maar direct naar de organisatie).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Waar moet er dit jaar geparkeerd worden, bij dat café?

Vorig jaar was het bij fun valley en dat werkte prima wat betreft parkeren maar ook qua ophalen van de start bescheiden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik heb geen idee waarom het dit jaar 't Kelderke is geworden en niet Fun Valley.
Parkeren zaterdag zal weer 'overal' in het dorp zijn, op de zondag zelf de aanwijzingen parkeren gewoon volgen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Gisteren het hele parcours 110km verkend, omstandigheden waren nu pittig (best wat modder) maar het is er sowieso zwaarder op geworden. Weet niet of ik er blij mee ben, maar sowieso complimenten aan de routebouwers: blijft een prachtige route!
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

waarom ben je niet blij met een zwaarder parcours? Daarvoor was het toch een racebaan (en zal het in 2017 ook nog zijn)
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Heb ik gezegd dat het een racebaan is, of dat daar iets mis mee is ;).

Ik vind de BBC (ook de route van vorig jaar) absoluut een mountainbike-parcours, kijk alleen maar hoeveel moeite wegrenners als Bram Tankink (en Tom Dumoulin in een verder verleden) er mee hebben. Het 'makkelijke' stuk op het Plateau vond ik altijd wel mooi ertussen, omdat het de tactiek in de wedstrijd (iets dat mijn inziens bij marathonbiken hoort) nog belangrijker maakt. Of dat nu minder wordt, dat weet ik niet en maakt ook niet zoveel uit: het parcours is er mooier op geworden :).

Voor jullie beeldvorming: we hebben de verkenning aardig doorgereden, maar waren pas na 5.45 uur (netto) terug. 115km en 2050hm in allemaal korte, steile beklimmingen, weinig ruimte voor herstel... als dat in Nederland nog niet genoeg is.... ik kijk er naar uit!
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zag dat Robbert de Nijs hem vandaag verkend heeft.
23gem over de volledige afstand bij een lage hartslag.
Ziet er dus nog steeds uit als een snel parcours?
Niet dat ik ooit bij die 23gem in de buurt kom ook al zou ik plank gas geven haha.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

In ieder geval minder snel dan vorig jaar en weer verbeterd, een km of 35 is verfraaid. Inhalen op het plateau is lastiger geworden omdat er minder lopende veldwegen met spoorvorming in zitten, en de noordelijke lus kent meer hm's.
Afgelopen edities is dit parcours steeds met droog weer verreden. Stel, het zou modderiger zijn... maak dan je borst maar nat! Dan is het veel zwaarder, glibberiger en technischer...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Als ik het verslag van Juul lees lijkt het inderdaad pittig ('lekker doorgereden en 5:45 netto gereden...). En natte omstandigheden zijn ook een goede voedingsbodem voor de bandendiscussie :wink:
Plaats reactie