Apart Te Koop subforum voor complete fietsen?!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nog steeds geen reactie van hogerhand. :roll:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Toch wel hoor, zie pagina 3:
Pat. schreef:Dus Ja, er kan veel meer. Maar nee, we gaan waarschijnlijk nog
even een jaartje verder op de huidige manier.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Pb baar Shiverer staat nog steeds in het postvak uit
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

George schreef:Toch wel hoor, zie pagina 3:
Pat. schreef:Dus Ja, er kan veel meer. Maar nee, we gaan waarschijnlijk nog
even een jaartje verder op de huidige manier.
Daar doelde ik eigenlijk niet op. Ik doelde meer op het idee dat er best veel animo is onder de huidige leden die het moderator-team willen en kunnen versterken.

Lijkt mij toch een win-win situatie. Als er al een jaar overheen moet gaan voordat er een sub-forum geopend kan worden dan kunnen jullie de hulp goed gebruiken.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ook dat staat op de agenda maar mountainbike.nl-lijke molens draaien langzaam :-{

Een 'open sollicitatie' sturen kan en mag overigens altijd, kies daarvoor een actieve mod naar keuze dan communiceert die het weer door.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Het is misschien niet helemaal de juiste plaats om het te melden....

Het lijkt erop dat het forum rap wordt ingehaald door "nieuwe" social media. Ik maak mij hieraan op FB ook schuldig vwb bv. Let's rides.

Hier mist de dynamiek van FB (tijdlijn principe) en FB mist juist weer het forum principe waardoor je gemakkelijk en overzichtelijk dingen terug kan vinden.

Ook de etiquette op het forum bevalt mij stukken beter. Tenenkrommend hoe het er in de diverse MTB groepen op FB aan toe gaat. :lol:

Het zou eeuwig zonde zijn als de kennis die hier te vinden is helemaal zou verdwijnen omdat (enkele van) de huidige mods er geen tijd meer voor hebben of omdat de site meer kost dan dat ie oplevert.

Het lijkt mij de hoogste tijd voor een crisisoverleg tussen de kartrekkers om te kijken hoe het tij gekeerd kan worden.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat zou zeker zonde zijn!
Ik heb soms het idee dat het forum langzaam uit sterft en daar niet veel aan gedaan wordt.
Ik snap dat het op vrijwilligers draait en dat beslissingen langer kunnen duren, maar er is genoeg animo voor nieuwe aanwas.
Updates en vernieuwingen worden nu (bijna) niet meer door gevoerd.
Als ik advocaat van de duivel ben, zou ik denken dat de eigenaar de terugloop ziet gebeuren en het wel prima vind, en er niks meer in wil investeren tot het forum uiteindelijk echt voorbij is.
Niets ten nadele van de vrijwilligers he! Ik weet dat dit veel tijd kost en iedereen zijn best doet.

Het is ook een vreemd fenomeen, een gratis forum waar een stel enthousiastelingen aan begint dik 15 jaar geleden.
Het wordt het grootste MTB forum van NL met een hoop fanatieke leden die heel veel goede informatie delen en tips geven.
Veel mensen (waaronder ik) voelen zich verantwoordelijk dat iedereen zich een beetje netjes gedraagt.
Veel mensen voelen zich een beetje eigenaar van het forum, maar niemand heeft echt invloed op iets wat we met zijn allen hebben opgebouwd.
Dus als er dan geen updates of veranderingen meer door gevoerd worden, voelen we ons niet serieus genomen.
Hebben we daar iets van te vinden of moeten we gewoon blij zijn dat het er is?
Mag je bepaalde service verwachten / recht op hebben als iets gratis is?
Of moet de eigenaar blij zijn dat de leden het zo groot hebben gemaakt en er reclame inkomsten binnen komen? (en ja ik weet dat je er niet rijk van wordt, en dat een forum onderhouden geld kost)
Ik zou het iig erg zonde vinden als steeds meer leden naar een ander forum of Facebook overstappen en hoop dat dit forum weer een goeie impuls krijgt.

Nogmaals; niks ten nadele van de vrijwilligers, maar gewoon mijn gevoel op dit moment.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Het is inderdaad een algemene trend. Ik was vroeger altijd zeer actief op verschillende fora, en ik zie dat de activiteiten echt flink afnemen, gewoon als je klikt op nieuwe berichten, het lijstje wordt echt steeds korter. Dit is vooral heel duidelijk op het vlaamse forum mountainbike.be
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik vind dit forum werkelijk een verademing in vergelijking met sociale media (en dan doel ik vooral op FB). De snelheid van berichtgeving gaat zó snel, en de discussie kan zó snel afwijken van de oorspronkelijke vraag dat er binnen de kortste keren de grootste hoeveelheid onzin de wereld in wordt geslingerd.

Ja, geef mij maar een forum, waar het dan eens een jaartje duurt voor er een subforum wordt gerealiseerd :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Helemaal eens met Kapitein Iglo!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ondertussen wachten we nog steeds op een sub forum. Al zicht op verbetering?
Dirty Harry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: za 13 december 2008, 18:47
Mijn mountainbike: Cannondale f800sl, ,Klein attitude, Ventana El Chiquillo
Contacteer:

George schreef:Toch wel hoor, zie pagina 3:
Pat. schreef:Dus Ja, er kan veel meer. Maar nee, we gaan waarschijnlijk nog
even een jaartje verder op de huidige manier.
zonoskar schreef:Ondertussen wachten we nog steeds op een sub forum. Al zicht op verbetering?
Ik zou het medio juli 2018 nog eens vragen :lol:
mijn Klein is groot genoeg
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik weet uit betrouwbare bron dat er eea. gaande is qua werving van nieuwe mods.
Het zal niet gemakkelijk zijn om dit allemaal regelen. Naar mijn idee hebben ze dit net wat te lang laten liggen.

Maar goed. Er is dus wat gaande om dit forum van de ondergang te behoedden. Hopelijk lukt het snel om het tij te keren. :-q
Plaats reactie