Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

MTBen doe ik voor mijn plezier en aan dat soort dingen beleef ik geen plezier.

Misschien leuk 1 rondje stoempen om het gevoel te hebben dat je iets gedaan hebt, maar om nou 3 a 4 rondjes zo te moeten rijden, nee dankje :)
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Zo kun je het ook zien. Ik kan ook 3 halve rondjes rijden in plaats van 1 rondje in zijn geheel of zo. Maar ieder moet doen waar hij zin in heeft.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat stuk parallel fietspad maakt het echt geen half rondje, maar goed :)

Halve rondjes zijn rondjes zonder het zandgebied.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Gisteren 2e rondje over het fietspad langs de stuifduinen: gelijk spijt! Zo mul was het gisteren niet....
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Misschien maakt het fietspad het niet in kilometers tot een half rondje maar kilometers op een fietspad tellen niet zo zwaar als het stuk met de schapenhekjes, zoals je zelf al zei moet je daar wel meer moeite voor doen. Gisteravond weer even er overheen gereden en het is toch goed te doen. Stuur los vasthouden en door blijven trappen.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gang is alles.
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Met de wind was het gisteren wel echt zwoegen. Toevallig vol wind tegen op het open stuk. Lekker hoor. Van de regenval afgelopen dagen was weinig te merken maar het is nog wel te doen vind ik.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Vanavond na het werk nog even een rondje parcour gedaan, windstil en een ondergaande zon, perfect bike weer.
Ik was vrij laat ( 20.30 uur ) maar even goed best wat bikers op de trail.
Duin trails blijven mul, maar trails in de bossen zijn alweer redelijk snel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Was een weekend in Schoorl en toch 6 echte rondjes gedaan en 1 x de duinen overgeslagen en het fietspad zoals hierboven beschreven. Het lag er niet mooi bij en gedurende het weekend leek het wel erger te worden.
Onder de bomen gaat het trouwens prima en we hebben ons prima vermaakt.
"This species has amused itself to death"
sodutch
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 22:28

Ik heb hem in de afgelopen vakantie gereden.

ik moet zeggen:
wauw, wat een geweldige track.
v_schultinge

Zaterdag een flinke duurrit gemaakt inclusief 2 rondjes Schoorl. Er stonden zowaar enkele plassen op het parcours maar dat mocht de pret niet drukken. Het lag er goed bij.

Bij het kruispunt met de Julianaweg kwam ik 3 jongens op Tomos brommers tegen op het parcours. Ze kwamen in tegengestelde richting aangereden dus in eerste instantie schrik je, je kapot. Ik heb toch even duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling is en dat zo het werk van de vele vrijwilligers kapot gemaakt wordt. Het was volgens mij aan dovemansoren, maar goed. Daarna heb ik de politie gebeld en in ieder geval melding gemaakt van het incident.
Laatst gewijzigd door v_schultinge op ma 4 september 2017, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Zaterdag iets eerder een rondje gedaan: 5min na de start begon het te hozen tot we ongeveer weer bij de auto waren. Als ik in een sloot was gesprongen was ik er waarschijnlijk nog droger uitgekomen :lol: Parcours was toen meer plas als pad.
Ik had Schoorl van de winter voor het laatst gereden en het parcours lag er netjes bij, maar het valt me wel op dat het steeds vlakker/liever wordt.
de afdaling van de Nok is ff opletten, maar dat is dan ook het enige stuk wat je nie op een omafiets kan rijden.
Er zou voor mij wel wat meer spielerij in mogen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
nutkees
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 19 juni 2009, 22:48
Mijn mountainbike: UNNO MITH
Contacteer:

@Jurf

Je hebt helemaal gelijk. Het wordt ook steeds meer een parcours waar je straks gewoon op een racefiets overheen kan. Met de nieuwe route hoop niet alleen ik op meer uitdagingen. Nu wordt er veelal gezegd dat het parcours ook voor recreanten en de mindere mtb goden te doen moet zijn. Persoonlijk vind ik dat niet echt een sterk argument, daar er voldoende parcours te bedenken zijn die dmv bordjes duidelijk aangeven hoe moeilijk deze is.

Dat zou voor Schoorl ook prima kunnen. Wie zich er dan toch aan waagt kan dan op de technisch moeilijkere stukken afstappen lijkt mij.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Hoezo wordt hij steeds vlakker/liever? er is al jaren niks veranderd aan het parcours behalve dat de tijdelijke bruggetjes er uit zijn gehaald. Er zitten nu juist meer knippen en kuilen in dan eerst omdat het parcours veel zwaarder belast wordt.
Schoorl is nooit echt moeilijk geweest, zo is de loop nou eenmaal niet. Laten we hopen dat de uitbreiding er gaat komen, dat zal zeker een meerwaarde zijn.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik denk dat er bedoeld wordt dat door erosie de hoogtes steeds minder worden.
Net als bijv. op parcours Zeist sneuvelen er hoogtemeters mits is er geen onderhoud wordt gepleegd.

Ik hoop niet dat het een rage wordt wat betreft de brommers op een mtb parcours, want ik lees het steeds vaker.

Overigens is Schoorl uitstekend op een racefiets te rijden.
Als je nog eens een andere ervaring wilt dan kan ik je dat zeker aanraden :-q
Plaats reactie