Veldslag om Norg 2/9/17

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik ben benieuwd. Hoop dat de bulten bij Assen niet weer voor zoveel oponthoud zorgen. Misschien dat de goede omstandigheden nu wat mee helpen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Moet er morgen niet teveel regen gaan vallen...
Ik las eerder al dat er nogal eens opstoppingen voorkomen. Daar heb ik eigenlijk weinig zin in...
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

IBM omstandigheden start bewijs voor de wedstrijd ter overname .
Graag pb

verkocht !!
Laatst gewijzigd door mike180 op do 31 augustus 2017, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

mike180 schreef:IBM omstandigheden start bewijs voor de wedstrijd ter overname .
Graag pb

PB gedaan !
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Ik ga niet, heb een plek voor het wedstrijdvak, iemand interesse?
Het ligt altijd aan de banden!
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

zo dat was Norg weer, weinig bagger, geen opstoppingen en zere poten. Heb me weer kostelijk vermaakt #done
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Prima omstandigheden inderdaad. Heel snel, ik heb er zelf 4 uur over gedaan. Ben er wel trots op aangezien ik na 1 km al hard ten val kwam. Op het eerste zandweggetje dacht een debiel een gaatje te vinden en knalde met zijn stuur tegen de mijne. We maakten beiden een flinke schuiver, waarbij mijn remhendel is kapot/losgegaan. 99 km lang moest ik hem vasthouden om toch achter te kunnen remmen. Het was duidelijk zijn fout, bij het opstaan geen sorry of even kijken hoe het met mij ging, was vooral met zichzelf bezig, bah. Ik zat in de wedstrijdwave, dus vooraan, man man man, wat een hectiek in de eerste km's. Iedereen moest per se van naar voren, met gevaarlijke situaties als gevolg.
Maar goed, het was voor mij uiteindelijk een prima wedstrijd, heb overal door kunnen rijden, geen opstoppingen, lekker weertje, gezellige nazit. Volgend jaar weer.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik ben in de 2e wave gestart en zat daarom in het begin wat klem tussen de grote groep. Uiteindelijk heb ik toch alle energie wel verbruikt, want van de geplande eindsprint in de laatste 10km kwam weinig meer terecht wegens verzuurde bovenbenen. :-)
Ook nog even een wat oudere mtb'er geholpen die voor mij reed en onderuit ging.
De bbq en het bier aan het eind waren erg leuk. Was een goede sfeer op het terrein.

Helaas ben ik in de bocht naar links voor de 1ste verzorgingspost in de 1ste ronde in een zwerm hommels, bijen, horzels of iets dergelijks gereden en 1 keer gestoken. Het viel mij nog mee dat het maar 1x was...
Is iemand dit ook nog tegengekomen? Ik ging met een redelijke vaart de bocht om en zag daarom de zwerm te laat en kon ook niet zien wat voor beestjes het waren.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

awinkel schreef:
Helaas ben ik in de bocht naar links voor de 1ste verzorgingspost in de 1ste ronde in een zwerm hommels, bijen, horzels of iets dergelijks gereden en 1 keer gestoken. Het viel mij nog mee dat het maar 1x was...
Is iemand dit ook nog tegengekomen? Ik ging met een redelijke vaart de bocht om en zag daarom de zwerm te laat en kon ook niet zien wat voor beestjes het waren.
Ja idd dat was een flinke zwerm. Hoorde veel mensen hierover, zelf niet gestoken maar heb ze wel zien vliegen
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ok, dan neem ik het maar niet te persoonlijk. :winkie:
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Ja ook gezien. Niet geprikt. Stond vanmorgen ook in de krant. Het waren hoornaars. Organisator is later zelf met z'n auto voor de boom gaan staan. Ze waren behoorlijk agressief.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ah, vandaar dat de auto daar stond. Ik vond hem al op zo'n rare plek staan. Verder niks zien vliegen. Ik zat dan ook pas in wave 4. Helaas toch wel weer opstoppingen, maar toch wel redelijk door kunnen rijden. Laatste 8 km mocht ik nog even lekker eigen tempo rijden. Vriend van mij trok mijn tempo niet meer, terwijl ik juist wat in moest houden. Nog energie over na de rit, dus op de terugweg naar huis nog een kleine omweg gepakt. Uiteindelijk bijna 140km op de teller gezet.
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Met veel plezier gereden, organisatie had het goed voor elkaar. De geneutraliseerde start, ik startte achteraan vak 2 van de wedstrijd, leek wel een ware jacht op een plaats naar voren. Man wat nemen sommigen een risico's :-? Verder geen rare dingen gezien, mooi in groepjes racen naar de finish voor een drankje en hapje na afloop :-q
Haast u langzaam
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ja, van een geneutraliseerde start was weinig te merken...
Ik had al begrepen dat het bij het wedstrijdvak er soms risicovol aan toe ging, maar bij het cyclosportieven vak ging dat niet anders.
Plaats reactie