polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Nog een tip voor een goedkopere out front voor de v650.
Ik vond de originele polar nogal aan de prijs met 30 euro, dus heb ik deze uit Sjina laten komen.

Ik had 'm nog iets goedkoper, rond de 4 euro naar ik meen, maar die verkoper heeft ze niet meer.
Het dingetje weegt 56 gram, iets zwaarder dan verwacht. Voor de paar keer dat zo'n ding handig is werkt dit perfect, verder niks over te melden.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Die Houder gebruik ik ook bij mijn polar .. prima ding en hij blijft echt op zn plek !
gijsk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 16:08
Mijn mountainbike: Rose MrRide 29er

Mr. Blue schreef:
Vandaag de bestelde Bar Fly 4 MTB mount binnen gekregen. Ondanks dat de mount van plastic gemaakt is voelt ie kwalitatief wel goed. Er zitten "plaatjes" voor iedere denkbare fietscomputer bij die je op de mount kan schroeven. Ga 'm morgen op de fiets zetten, ben benieuwd. Zal ook wat foto's plaatsen morgen.
na aanleiding van jou foto's heb ik deze ook besteld en gebruik hem nu een aantal weken, heerlijke mount die lekker stevig aanvoelt, ook met de v650 erop zit er totaal niks geen beweging in, bedankt voor d tip!


--


vraag van mijn kant, ik heb de polar al even maar begin me voornamelijk als ik een route via de polar rijd toch klein beetje te ergeren aan het volgende:

als je hem even niet aanraakt dan word het scherm ietsje donkerder, ik heb de automatische dim functie uit staan maar toch doet hij nog iets met het scherm waardoor deze donkrder word, wat erg lastig is tijdens navigeren op stuiter paden in het donkere bos :)

is dit ook uit te zetten? of zie ik iets over het hoofd?
(Mat zwarte) Rose MrRide 29er
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Sinds vrijdag ook in het bezit van de Polar v650 ter vervaning van de M450. Waar de M450 (redelijk) goed synchroniseerde met de samsung s7 & strava doet de V650 dat totaal niet. Helaas nog geen work around gevonden. Het volgen van tracks werkt wel goed, GPS data doet het ook prima.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Hier ook een nieuwe V650 gebruiker. Ik had eerst een Garmin Dakota 20 (heb ik nog steeds overigens). Ik heb alleen 2 irritatie punten voor de V650:

- Als je geen sessie gestart hebt, kun je geen data zien. Je moet dus een sessie starten om te kunnen zien hoe hard je rijdt etc.
- Als je even stopt, en de auto-pauze stand aan hebt staan, kun je niet even op het kaartje kijken om te zien waar je heen moet. Zeer irritant.

Zijn er nog manieren om hieromheen te komen?

Trouwens heb ik niet wat @gijsk zegt, het scherm blijft bij mij helder.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

zonoskar schreef:Hier ook een nieuwe V650 gebruiker. Ik had eerst een Garmin Dakota 20 (heb ik nog steeds overigens). Ik heb alleen 2 irritatie punten voor de V650:

- Als je geen sessie gestart hebt, kun je geen data zien. Je moet dus een sessie starten om te kunnen zien hoe hard je rijdt etc.
- Als je even stopt, en de auto-pauze stand aan hebt staan, kun je niet even op het kaartje kijken om te zien waar je heen moet. Zeer irritant.

Zijn er nog manieren om hieromheen te komen?

Trouwens heb ik niet wat @gijsk zegt, het scherm blijft bij mij helder.
Dan ben je gewoon aan het foetelen met je gemiddelde als je op auto pauze staat.
Dus auto pauze uit laten staan en je gemiddelde klopt ineens wel :-q
(Maargoed, dat wil je niet en ik heb geen idee hoe dat te omzeilen.)

Dat eerste is onvoorkomelijk bij Polar. Dat is bij de M450 en het horloge precies
hetzelfde. Geen sessie gestart. Geen data...
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Autopauze inderdaad uit. Biedt wat mij betreft niets extra.
Dat geen sessie, geen data is een Polar- dingetje inderdaad. Net zoals wel
sessie, geen settings etc wijzigen. Zouden ze wat aan kunnen doen, zoals gezegd bij het uitbrengen dat ze steeds features zouden toevoegen, maar helaas .....
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ik ben zeer tevree met de polar 650 en alles werkt , en zelfs hoe ik het graag wil hebben maar ik heb 1 vraag.

als ik een gpx op flow zet en hem synchroniseer met de v650 dan staat de route 9of track of hoe je het ook wilt noemen) keurig in het rijtje andere gpx bestanden.. Dan kies ik de route die ik wil rijden en op het scherm verschijnt de kaart. dan druk je op het pijltje naar links en in het begin scherm staat nu onder het kopje route de juiste route. maar hoe start ik nu de navigatie >? want op de rode knop werkt niet .. op het knopje route werkt niet ? en als ik wat rommel doet hij het soms ineens..

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen ..
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

jeroentune schreef:Ik ben zeer tevree met de polar 650 en alles werkt , en zelfs hoe ik het graag wil hebben maar ik heb 1 vraag.

als ik een gpx op flow zet en hem synchroniseer met de v650 dan staat de route 9of track of hoe je het ook wilt noemen) keurig in het rijtje andere gpx bestanden.. Dan kies ik de route die ik wil rijden en op het scherm verschijnt de kaart. dan druk je op het pijltje naar links en in het begin scherm staat nu onder het kopje route de juiste route. maar hoe start ik nu de navigatie >? want op de rode knop werkt niet .. op het knopje route werkt niet ? en als ik wat rommel doet hij het soms ineens..

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen ..
Ik snap eigenlijk maar half wat je bedoelt maar goed.

stap 1. GPX file inladen in polar flow. Naam wijzigen naar wat jij wilt etc.
stap 2. polar synchroniseren zodat gpx in apparaat staat
stap 3. polar opstarten
stap 4. ga naar routes
stap 5. selecteer route door op witte bolletje te klikken zodat ie opgevuld rood wordt (niet op rode driehoekje drukken)
stap 6. druk nadat route rondje links rood is op het witte driehoekje (je ziet de route met naam en km. ook linksonder in het startscherm)
stap 7. start tocht door op rode knop te drukken. route wordt automatisch ingeladen en opgepikt zodra jij erop zit.

klaar.

Je hoort dus nooit bij de kaart uit te komen bij het selecteren van een route. das het rode driehoekje.

Blijft toch mijn favoriete gps om routes na te rijden. Kan in mijn ogen
weinig aan tippen :-q
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Wat Pat zegt. Voor de mtb’er een superding.
Als er echt iets raars is, wat ik zelf in al die tijd 2x gehad heb, dan heeft een Factory reset altijd geholpen.

(Mijn vermoeden is dat bij de updates en bij het BT synchroniseren een bug zit. Deze manifesteert zich bij het herlezen van data, waarbij in het eerste geval oude structuren in de weg zaten en in het teeede geval een afgebroken sync corrupt raakt. )
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ik doe exact wat Pat zegt .. maar mijn route wordt dan gewoon niet herkend .. ik krijg dan ook niet het pop upje met route gevonden . hij zit dus de route niet .. vandaar dat ik dacht dat ik een foutive handeling had gedaan . nog maar eens proberen .



Edit .. Na factory reset doet hij het weer perfect .. geen idee hoe en wat ...

Merci !
glasius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: di 2 september 2008, 09:05
Mijn mountainbike: Niner Jet9 Lefty

Hi,
Ben van plan om de Polar V650 aan te schaffen met hartslagband. Waar ik nog over zit te twijfelen is de aanschaf van snelheid- en cadans sensoren. Lees diverse recensies over diverse merken sensoren, maar een goede keuze maken lukt niet echt.
Sowieso de Polar sensoren vallen voor mij af, omdat je de batterijen niet kan vervangen. Las in deze topic dat ze ook na een jaar al leeg zijn.

Echter las ik wel dat die Polar snelheidssensor de mogelijkheid heeft om de gradatie van een heuvel (berg) kan meten en dat de V650 dit kan laten weergeven in de display. Geldt dat ook voor andere merken sensoren?
Bijvoorbeeld die van de Tacx T2015? Deze spreekt mij namelijk het meeste aan, alleen kan ik niks vinden over die gradatie meting.

Wat zijn jullie ervaringen met extra sensoren? En dan met name de snelheids- en cadanssensor?

Thanks.
----------------------------------------------------
Aan de fiets kàn het niet meer liggen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Volgens mij zijn er 2 varianten van de Polar sensoren. Met en zonder magneet.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Vandaag mogen ervaren dat de V650 en regen geen geweldige combinatie oplevert. Tijdens een rit in de regen merkte ik op een bepaald moment dat de V650 was gestopt. Nadat ik 'm opnieuw had gestart het display vergrendeld, verder geen problemen gehad. Door wat er eerder gebeurd was had ik al een vermoeden, maar tijdens een stop zag ik duidelijk dat het display reageerde op een grote druppel die er op viel.
modder zuigt!
L0we
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 10 juli 2017, 07:47

Mark-xt schreef:Vandaag mogen ervaren dat de V650 en regen geen geweldige combinatie oplevert. Tijdens een rit in de regen merkte ik op een bepaald moment dat de V650 was gestopt. Nadat ik 'm opnieuw had gestart het display vergrendeld, verder geen problemen gehad. Door wat er eerder gebeurd was had ik al een vermoeden, maar tijdens een stop zag ik duidelijk dat het display reageerde op een grote druppel die er op viel.
Is dat niet iets waar alles met een touchscreen last van heeft?

Wel apart dat hij zomaar gestopt was. Die optie krijg je toch alleen als je stil staat?
Plaats reactie