6 oktober 2017 12e(ambtenaren)toertocht OSS voor iedereen

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Oss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 12 juni 2012, 17:10
Mijn mountainbike: Shockblaze R9T9 Elite 29er

De 12e editie van de ambtenarentoertocht Oss is op vrijdag 6 oktober 2017.

Net zoals andere jaren mag IEDEREEN hieraan meedoen, ook als je geen ambtenaar bent.

Afstanden
De afstanden waar de deelnemers uit kunnen kiezen zijn 30, 50 en 70 kilometer.

Starttijden en locatie
30 km-tocht: 09.00 -13.00 uur
50 km-tocht: 09.00 -13.00 uur
70 km tocht: 09.00 -12.00 uur
De start en finish van de toertocht is bij het Paviljoen van Motorclub Club Oss ( MCO ), gelegen aan de Aengelbertlaan 60 in Oss.

Impressie
https://www.youtube.com/watch?v=8mtugaCmtXY

Inschrijven toertocht
De start- en de daginschrijving is in de sportkantine van MCO. U kunt de bordjes volgen die bij alle invalswegen van de stad Oss worden geplaatst.

Parcours
Het parcours gaat bijna geheel over onverharde paden en singletracks. De 30, 50 en 70 km-tocht hebben na 15 km een pauzeplaats. Hier krijgen alle deelnemers iets te drinken en fruit en/of een krentenbol aangeboden. De 50 en 70 km heeft nog een pauzeplaats op 35 km. Op km punt 23/43/63 (30/50/70 km route) is nog een extra pauzeplaats, aangeboden door onze partner Brabant Wonen
meer info: http://www.ambtenarentoertochtoss.nl/

Alle 3 de afstanden zijn ingrijpend veranderd in verband met bosomvorming waardoor deze tocht constant vernieuwend maar zeker ook verassend blijft

Tocht en omgeving
De Osse Ambtenaren Veldtoertocht loopt door het prachtige natuurgebied De Maashorst. De Maashorst is het grootste aaneengesloten natuurgebied van Noord-Brabant, omgeven door de gemeenten Bernheze, Uden, Landerd en Oss.
Een verrassend natuur- en cultuurlandschap met prachtige bossen en heidevelden, stuifduinen, vennen, weiden en kronkelbeekjes. De Maashorst ontwikkelt voor haar bewoners, ondernemers en toeristen een dynamische en inspirerende omgeving, waarin het goed wonen, werken en recreëren is. Onze ontwerper van de tocht, Mari School, slaagt er elk jaar in om een bijzonder mooie tocht uit te zetten waarin geen poortjes in zijn opgenomen. En dat is uniek.

Hierdoor komt er in de tocht nog nauwelijks verharde weg voor en zijn er aantrekkelijke singletracks bijgekomen met ook nog de nodige hellingen.
De 70-km route gaat door het bosrijke gebied van Uden en Zeeland.

Het parcours is ingedeeld in secties van 2 kilometer d.m.v. borden. Bij eventuele pech of ander ongemak, kun je doorgeven waar je je bevind, zodat de organisatie je snel kan helpen. Hiervoor kunt u het algemene nummer bellen: 06 25 09 06 94.

Alle vrijwilligers hebben enorm hun best gedaan om voor U (een van) de mooiste toertocht in noord brabant te organiseren, zeker de moeite waard om een verlof dag op te nemen, wij verwelkomen u graag op 6 oktober 2017
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ben die dag vrij en bij een beetje redelijk weer zeker van plan om deze tocht eens te komen rijden!!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb net een filmpje van 2016 gezien en de route ziet er leuk uit! Ik ga kijken of het in te plannen is.
Het wordt dan de 70km versie.
Is er een beetje door te rijden of sta je af en toe stil wegens opstoppingen?
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Ambtenarentoertocht.

Die kan ik toch wel bijhouden zeker. :winkie:
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

awinkel schreef: Is er een beetje door te rijden of sta je af en toe stil wegens opstoppingen?
Het is een toertocht , geen prestatieve rit , dus maakt dat toch niet uit.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Voor mij wel. :-) Ik heb weleens toertochten meegemaakt waarbij ik meer stilstond dan kon rijden en dan is het plezier voor mij snel weg.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik heb deze tocht nu 3 of 4 keer gereden en nog nooit meegemaakt dat er opstoppingen zijn. Soms kun je een groepje even niet voorbij, maar daar kun je vaak al snel alsnog voorbij.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

Staat genoteerd!
Vorig jaar de 70 km gereden en toen was super, alleen redelijk zwaar ivm. de zeer droge en toen mulle ondergrond.
Maar zeker een mooie tocht met veel afwisseling.
Ben weer zeer benieuwd naar de versie van dit jaar.
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

BvR driver Leo schreef:Staat genoteerd!
Vorig jaar de 70 km gereden en toen was super, alleen redelijk zwaar ivm. de zeer droge en toen mulle ondergrond.
Maar zeker een mooie tocht met veel afwisseling.
Ben weer zeer benieuwd naar de versie van dit jaar.
Ik zag een paar activiteiten op Strava van fietsers deel uitmakend van de organisatie en naar aanleiding daarvan verwacht ik dat de route nauwelijks zal afwijken van die van vorig jaar.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Tsjibiti schreef:
BvR driver Leo schreef:Staat genoteerd!
Vorig jaar de 70 km gereden en toen was super, alleen redelijk zwaar ivm. de zeer droge en toen mulle ondergrond.
Maar zeker een mooie tocht met veel afwisseling.
Ben weer zeer benieuwd naar de versie van dit jaar.
Ik zag een paar activiteiten op Strava van fietsers deel uitmakend van de organisatie en naar aanleiding daarvan verwacht ik dat de route nauwelijks zal afwijken van die van vorig jaar.
Routes zijn wel degelijk veranderd en afwisselender gemaakt die lekker lopen en geen 'bottlenecks" kent.
De recente routes staan niet op Strava betweterige Tsjibiti !
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

scalpel1 schreef:
Tsjibiti schreef: Ik zag een paar activiteiten op Strava van fietsers deel uitmakend van de organisatie en naar aanleiding daarvan verwacht ik dat de route nauwelijks zal afwijken van die van vorig jaar.
Routes zijn wel degelijk veranderd en afwisselender gemaakt die lekker lopen en geen 'bottlenecks" kent.
De recente routes staan niet op Strava betweterige Tsjibiti !
Goed lezen; ik weet niets beter maar zei dat ik niet verwacht dat de routes veel zullen afwijken van vorig jaar en die verwachting baseerde ik op enkele Strava ritten van mensen deel uit makend van de organisatie van een paar weken terug waarbij stond : "verkennen Ambtenarentocht"
Blijkbaar nog niet geholpen aan je lange tenen :-D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Route 15km voor kids toegevoegd die tot 14.30 uur kunnen starten
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

In principe ben ik present! Zoals de afgelopen jaren ik dat ook ben :-q
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Vanmiddag aan het verkennen geweest , werk aan de winkel, veel "waaihout" op het traject.
Degene die nu de bossen in gaat , denk aan je derailleur!
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

wij zijn er natuurlijk ook weer bij
Mtb Renkum
Plaats reactie