Big 5 bike challenge Oostenrijk

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die klim naar de top vd Schattberg West kan je omzeilen.
Op het laagste punt tussen Schattberg Ost en West kan je links om de top heen.
(dus onderaan de beruchte klim)
Poortje, wandelpaadje. Dan over de graat en bij het bankje even rechts en aan de andere kant vd graat je weg vervolgen.
Je komt bij de Hackleberger Alm weer op de trail.
Je snijdt dan de klim af (en het eerste stuk vd Hackleberg).
Dit is eigenlijk wandelpad, maar omdat de vakantie periode inmiddels alweer voorbij is...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

ThaSingleTrackMastah schreef:Die klim naar de top vd Schattberg West kan je omzeilen.
Op het laagste punt tussen Schattberg Ost en West kan je links om de top heen.
(dus onderaan de beruchte klim)
Poortje, wandelpaadje. Dan over de graat en bij het bankje even rechts en aan de andere kant vd graat je weg vervolgen.
Je komt bij de Hackleberger Alm weer op de trail.
Je snijdt dan de klim af (en het eerste stuk vd Hackleberg).
Dit is eigenlijk wandelpad, maar omdat de vakantie periode inmiddels alweer voorbij is...
Is verboden om daar te fietsen, kunnen ze echt niet om lachen. Ook niet als het wandelseizoen voorbij is (uit ervaring...)
StAlTiCa
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, er zijn meer dingen verboden die ik af en toe toch wel eens doe :oops:
De afgelopen jaren waren buiten het hoofdseizoen de verbodsbordjes weg, we voelden ons dus niet bezwaard om af en toe van de bike-paden af te wijken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Aangezien we vandaag tot 11 uur in de mist zaten niet de big 5 gedaan zoals het plan was maar wel lekker gebiked!
Panorama top - wurzel - asitz *koffie bij asitzbahn* -asitz - wurzel - eggertrail - *soepje&weizen bij spielberg* - hollen trail - Milka - X line. Wat is die X line toch gaaf! Hard werken op de spectral maar kom overal naar beneden. ( grote drops niet).

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Op dat bankje hebben wij gisteren ook nog gezeten!
Vond de flying gangster een erg vette track, en de Hacklbergtrail, wauw!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Goed bezig al die Hollanders daar.
Ben benieuwd wat jullie van de Bergstadl Trail vinden.
Tip, als het erg druk is ( vrij / zat / zon ) willen ze de Schattberg Sprinter lift er nog wel eens bij open gooien.
Kun je zonder een pedaalslag te doen vanuit Saalbach naar de start van de Hackelberg / Bergstadltrail.
Have fun.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik zie blauwe lucht op de foto's.
Hopelijk blijft dat ook zo, vanaf zaterdag ben ik in Leogang voor een weekje.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Jaa gaat lekker! Weer wat PRs van vorig jaar gesneuveld op de big 5 vandaag. Wat betreft het weer ziet het er stukken minder uit. Vandaag nog bijna 30 graden en vrijdag is 10 graden voorspelt. We hebben geboekt tot dinsdag maar rijden waarschijnlijk vrijdag of zaterdag naar huis. Boven de 2000 meter verwachten ze zelfs sneeuw dit weekend :/
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Bergstadl nog niet gedaan.. misschien morgen nog als afsluiter.. wil morgen het beste uit de " waarschijnlijk" laatste dag halen. Dus twijfel een beetje over het programma.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

Wowwww...neem een jackie mee..misschien een muts
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Wij hebben geboekt voor komende woensdag tot zondag. Ik twijfel erg of we moeten gaan. Ben er al een paar keer geweest maar vindt het nat niet zo leuk daar. De ttf's zijn erg glad dan en met de modder wordt alles spekglad. Als het daarbij dan nog koud wordt.

Zit te denken om ergens anders naar toe te rijden waar het weer beter is. Zal lastig worden om iets dergelijks te vinden, maar gegidst enduro rijden kan ook.

Iemand tips?
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

Vanaf zaterdag paar daagjes in Saalbach.. misschien ook de ski's maar in de auto gooien ;)
Maar de meeste regen is voor het weekend zo te zien, daarna zijn de voorspellingen aardig droog.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik zie ook alleen maar het weekend slecht weer in de voorspelling. Komt dus wel goed volgende week om een paar daagjes te fietsen.
Zal het toch niet te gek maken, want heb sinds juli de mtb niet meer aangeraakt.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Morgen en zaterdag verwachten ze veel regen (heel veel). De meeste trials zullen dan ook gesloten zijn. Vanaf zondag klaart het weer op. Wij hebben besloten om morgen terug naar NL te rijden.

Toch 10 dagen kunnen biken in de zon en zo sluit ik m graag af ;) de spieren en bikes kunnen inmiddels ook wel even wat rust/onderhoud gebruiken.
Plaats reactie