Maashorst "Groene route"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

Tsjibiti schreef:
Gei-Kek schreef:Als dezelfde verbindingsstuk heen en terug gaat hoef je de routes toch niet intekorten?
.
Klopt , maar als ik me niet vergis zijn de verbindingsroutes niet in beide richtingen gepijld (ik heb daar niet op gelet) en dan is dat voor "non-régionals" minder een optie.
De verbindingsroutes zijn in beide richtingen gepijld. Gisteren de verbindingsroute (ecoduct over de A-50) vanaf groene route naar de rode route genomen, na rondje herperduin weer terug naar groen over de dezelfde route en deze was netjes gepijld.
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

BvR driver Leo schreef:
Tsjibiti schreef:Klopt , maar als ik me niet vergis zijn de verbindingsroutes niet in beide richtingen gepijld (ik heb daar niet op gelet) en dan is dat voor "non-régionals" minder een optie.
De verbindingsroutes zijn in beide richtingen gepijld. Gisteren de verbindingsroute (ecoduct over de A-50) vanaf groene route naar de rode route genomen, na rondje herperduin weer terug naar groen over de dezelfde route en deze was netjes gepijld.
Klopt , heb ondertussen tijdens de wegritten , die ik nu alleen maar doe, gezien dat beide (zowel die over de Gagel als die over het Mun) verbindingsroutes van groen naar rood in beide richtingen gepijld zijn met de bekende zwarte symbolen/pijltjes.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Uit het andere maashorst topic:
Tsjibiti schreef:Maddox en Deefdeef: Jullie hebben het denk ik over de blauwe route?
Die rijd ik nooit behalve dan de stukken die samenvallen met groen en daar ligt het meestal redelijk bij.
Als ik al een vaste route doe is dat meestal groen , die ik van de 4 het aantrekkelijkst vind , en/of rood (Herperduin). De groene route is op een aantal plekken ook vaak slecht na regen.
Ik heb vanmorgen doordat ik de extra lus van de 70 km Fibberwarietocht heb gereden nog enkele stukken groene route gedaan. Tot ongeveer 11 uur erg mooi droog als gevolg van het hard gevroren bovenlaagje.
Ik heb zondagmiddag de groene route voor het eerst gereden. Ik vind de groene route minder aantrekkelijk dan de blauwe. Er zitten mij teveel zandpaden/verbindingsstukken in tov de single tracks. Blauw vind ik wat uitdagender.
De groene route was redelijk te rijden. Zaten wel natte/modderige stukken tussen, maar voor mij niet onoverkomelijk. Ik ben wel twee keer de route kwijt geraakt.... 1 keer lag het zeker weten aan mij, ik had een pijl gemist. Deze stond wel wat ver voor de afslag, vond ik. De tweede keer heb ik geen idee hoe ik de route ben kwijtgeraakt.
Ook leuk: Op de plek waar je op de stelcon betonplaten pad komt, stond een auto precies voor de linksaf pijl geparkeerd.

Al met al rij ik liever de blauwe route. Misschien moet ik de route nog eens in de zomer rijden. Misschien zijn de single track op de groene route dan niet zo kapot gereden en is de route wat uitdagender.

Wel leuk om te zien dat iedereen wat anders zoekt in een route. Ik wil juist wat technischer fietsen en ben niet zo bezig met de omgeving.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Als je ietwat technischer wilt rijden, kun je beter de "rode" route van Herperduin rijden. :wink: :wink:
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

Vanmiddag de groene route maar weer eens gereden, lag er strak bij. Lekker door kunnen fietsen. De natte plekken waren eindelijk vort op gedroogd.

Toch blijf ik het jammer vinden dat de blauwe en groene samen vanaf Zeeland weer richting het wildviaduct over de A50 gaan. Er liggen genoeg mooie padden om dat anders te doen. Echt een gemiste kans!
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Dit citaat zag ik vandaag op Strava geplaatst , wat ik helemaal onderschrijf na de vele verslechteringen van de rode (Herperduin) route:
''MTB - groene lus (mooie route, heel stuk beter als de rode lus)''
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Deze route gereden en hij ligt er op 2 boomstronken waar je niet over of langs kunt rijden na goed bij. Wel 2x fout gereden. 1x bij een stuk waar ze aan de weg bezig waren en de andere was denk ik bij een bordje dat ik anders interpreteerde. Zag namelijk daar veel sporen staan die hetzelfde pas hadden genomen als ik. Mooie route!
RaRa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 21 augustus 2017, 12:00

Vanuit de Gebruikersraad van de Maashorst willen wij graag in beeld krijgen welke knelpunten er zijn voor de mountainbikers. Uiteraard met speciale aandacht voor de mountainbikeroutes in het gebied, maar de vraag geldt voor het gehele gebied, dus ook buiten de vaste routes. Als je knelpunten ervaart, dan kun je deze mailen naar mtbroutesmaashorst@gmail.com. Graag locatie opgeven, eventueel voorzien van een foto. Graag aanleveren voor 6 september, dan kunnen we deze meenemen.

Voorbeelden van knelpunten kunnen zijn: last van andere recreanten, gevaarlijke situatie, ontoegankelijk, slechte staat van paden, niet aantrekkelijk, etc. Geef ook aan op een schaal van 1-10 hoe belangrijk dit knelpunt voor je is (1 = niet belangrijk; 10 = heel belangrijk). We moeten de knelpunten namelijk prioriteren; in eerste instantie worden de belangrijkste meegenomen.

Wat doen we ermee?
In de Maashorst wordt gewerkt aan natuurontwikkeling en daarnaast ook aan mogelijkheden voor recreatie.Er is daartoe de Gebruikersraad opgericht met daarin de diverse recreatievormen vertegenwoordigd. Ik zit bij de vertegenwoordiging van de mountainbikers (het MVTO samenwerkingsverband van de fietsclubs in de regio). Alle recreantengroepen verzamelen knelpunten. Deze worden besproken en hiervoor wordt indien mogelijk een oplossing gezocht.

Jouw bijdrage is dus belangrijk! Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Goed initiatief! Ik heb geen knelpunten, sorry ;)
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ook geen knelpunten als "local", maar voor de niet-locals heb ik al als knelpunt het gebrek aan info bij de startpunten aangegeven, zoals een informatiebord of iets dergelijks.
Afgelopen zondag 2 bikers op pad geholpen om de route te vinden vanaf Naat Piek bij Uden. Ze zagen alleen het zwarte pijltje maar wisten niet welke route dat was. Ze zochten de groene/blauwe route. Heb ze verteld dat zwart de "verbindings"-route is naar de groene/blauwe route.

En ook op de route staan vaak genoeg die zwarte pijltje maar geen uitleg waar die heen gaat, lijkt mij last als onbekende in het gebied.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Wellicht sowieso een goed idee om meer informatie te geven over mtb-routes. Ik heb het idee dat overige recreanten geen idee hebben dat er uberhaubt mtb-routes bestaan.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik heb wel punten aan gebracht:
-Veel paden veel te smal. (met name die van de Herperduin-route)
-Routes zijn maar in één richting bewegwijzerd. Voor de broodnodige variatie is het wenselijk dat er in beide richtingen gereden kan worden.
-Zeker routes van de georganiseerde toertochten moeten zeker niet gebonden zijn aan de richting van de vaste routes daar waar ze samenvallen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Tsjibiti schreef:Ik heb wel punten aan gebracht:
-Veel paden veel te smal. (met name die van de Herperduin-route)
-Routes zijn maar in één richting bewegwijzerd. Voor de broodnodige variatie is het wenselijk dat er in beide richtingen gereden kan worden.
-Zeker routes van de georganiseerde toertochten moeten zeker niet gebonden zijn aan de richting van de vaste routes daar waar ze samenvallen.
Meen je dat echt? Die eerste twee punten? Het is geen boswielrenbaan. Vanwege de geringe hoogteverschil zijn singletracks de enige manier om een MTB route aantrekkelijk te krijgen.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

JorisR6 schreef:
Tsjibiti schreef:Ik heb wel punten aan gebracht:
-Veel paden veel te smal. (met name die van de Herperduin-route)
-Routes zijn maar in één richting bewegwijzerd. Voor de broodnodige variatie is het wenselijk dat er in beide richtingen gereden kan worden.
-Zeker routes van de georganiseerde toertochten moeten zeker niet gebonden zijn aan de richting van de vaste routes daar waar ze samenvallen.
Meen je dat echt? Die eerste twee punten? Het is geen boswielrenbaan. Vanwege de geringe hoogteverschil zijn singletracks de enige manier om een MTB route aantrekkelijk te krijgen.
+1. De tracks moeten zeker geen 2 richting-fietspaden worden...
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@JorisR6: hij meent dat echt, maar dan staat Tsji er ook wel een beetje om bekend dat ie een wat afwijkende visie heeft op wat mtb-en is en op vaste routes. :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie