hartslaggevens Garmin Connect in Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Je neemt je rit op in Strava, en je wilt daar de hartslaggegevens uit GC aan toevoegen? Dat kan niet.
Vorsprung durch Pedantik.
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

Dirky schreef: Fietsritten neem ik handmatig op met de app Strava. Ik heb mijn Vivosmart HR de gehele dag om en ik heb ik de Garmin Connect app ook niet gevonden hoe ik activiteiten kan opnemen.
Ah kijk, dat verklaart het probleem :) Op die manier gaat het niet werken.
Je fiets-activiteit zal je moeten starten op je vivosmart-HR. Als de activiteit afgelopen is en je hem op je vivosmart opslaat, zal die automatisch naar Garmin Connect gaan via je telefoon (incl hartslag). Vervolgens zal Garmin Connect deze rit/activiteit automagisch doorzetten naar Strava, en heb je wat je wilt : je rit op strava mét hartslaggegevens.
Dus : niet starten via strava/je telefoon, maar via je horloge.
Dirky
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 19:10
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO

Beste allemaal,


Het is gelukt!!!
De volgende link gaf mij de ontbrekende informatie:
https://www.google.nl/amp/s/frelog.word ... astic/amp/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat er dus moest gebeuren is twee ANT+ plugins op de telefoon installeren die in bovenstaande link genoemd worden. Vervolgens op de Vivosmart HR in het menu instellingen>hartslag>uitzendmodus en dan uitzendmodus starten.
De hartslag van de Vivosmart is nu als externe sensor zichtbaar in Strava.
Dus: vóór vertrek en start van Strava de uitzendmodus op de Vivosmart aanzetten en ná aankomst de uitzendmodus op de Vivosmart weer uitzetten en Strava doet de rest!

Nogmaals bedankt allen voor het meedenken!
Plaats reactie